recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 12k til tv, er lidt faret vild
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

12k til tv, er lidt faret vild

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 12k til tv, er lidt faret vild
    Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 09:49
Godt, har hjemmet fyldt med samsung TV, på nær en aldrende projektor en Z3000 Sanyo som stadig kører stærkt.
 
egentligt blevet lidt træt af produktet, da jeg har haft issues på alle "LED" flade LCD udgaver, med torden fluer, får dem altid ud, men det er irriternde at skulle kæmpe med, og jo ældre tv´et bliver jo lettere kommer det ind..
 
sidste tv købt er et F6500 som jeg bruger på kontoret, derefter blev alle samsung TV også nogle basser i tykkelsen.
 
Kravene for mig er .
 
* Tv´et skulle kunne hænge slankt på væggen (ikke være for tykt)
* 50-55"
* 4K (well min pc kører jeg med en 2715Q skærm og SLI konfig, kunne være sjovt at sætte til mit tv og regner med projektor skal være 4K når den skiftes, så vil gerne køre det hele i samme opløsning, plus pixel fejl er ikke tydelige)
* premium udseende.
 
Jeg har lige nu følgende in scope
 
Sony X85C (tror den hedder noget ala x850C) - træls med det hak ud i bunden, men har en 828B i sommerhuset, og fint tv)
Philips PUS9100 - kan intet finde på det tv, andet end 65" er på tilbud til omkring 16k i bilka, så 55" må falde til en 12k men koster 17k lige nu.
Panasonic CX700 - kender intet til det tv, andet jeg har set menu´erne ligner noget fra start 2000.
LG ??
Samsung JS8005 (der er åbenbart kommet en SUHD flad samsung skærm, ved ikke om jeg tør)
 
ved LG faktisk kan finde ud af det med tynde tv... men sidste tv jeg købte i LG var et LG plasma til mine forældre, en af top modellerne, fint tv... men det er godt nok lang tid siden, og verdens mest elendige coating på tv´et (dobbelt tekst når man kommer lidt fra siden af)
 
Jeg er totalt på bar bund
 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:37
Jeg har efter store overvejelser bestilt et SamsungUE55JS9005 til udskiftning for mit F9005.
Der er i dag enormt meget at tage hensyn til omkring valget af nyt TV,  og finder man endeligt noget godt, er der altid noget, som alligevel ikke er så godt på andre områder. Ja, vi ser jo også seriøse test ligefrem bliver opdelt i tre større testområder.
Jeg har om nogen undersøgt tordenflueproblemet og LCD skærme. Jeg tror ikke, at man finder et LCDpanel uanset fabrikat, der er tæt ud til frontafskærmingen. Samsunghadere vil nok påstå noget andet, men så må de dokumentere.  
Ifølge en indkøbschef for måske den største forhandler af elektronik i Norden, så findes der ikke tætte og forseglede LCDskærme. Så langt tør jeg ikke gå.
Men jeg ville ikke lægge afgørelsen for valg af TV på grundlag af dette punkt, men derimod tro på at alle LCDskærme bliver bedre på dette punkt.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:58
Jeg har ellers besluttet, at jeg ikke mere vil svare på emnerne "Valg af nyt TV". Og når jeg har besluttet mig for det, så skyldes det jo, at vi er så forskellige.

  • TV´et skal være fladt
  • Menuerne gammeldags
  • Premium udseende osv. og osv.

Jeg har det sådan, at jeg vælger TV ud fra hvad jeg skal bruge det til. Jeg bruger ikke ret mange APPS, og jeg foretrækker absolut, at billedet er rigtigt godt - fremfor at det er fladt og slankt.

Jeg foretrækker sørme også, at menuerne virker rigtigt godt - fremfor at de er smarte og moderne.

På samme måde foretrækker jeg at helheden, min forventning til holdbarhed og funktion er vigtigere end udseendet.

Og endelig, jeg foretrækker også at købe hos en forhandler jeg har tillid til i form af service og fokus på vigtigheden af kundetilfredshed. Så er jeg i givet fald typisk - hvis uheldet skulle være ude, fri for at skulle "Toppes" med en stor organisation, hvor medarbejderstaben ikke sjældent er ligeglade, og i øvrigt ved ganske lidt om produktet

Pøj pøj med valget af nyt TV - det er godt nok svært, men du kunne jo starte med, at smutte ud og kigge på de interessante emnerSmile




Redigeret af Hother - 12-Oktober-2015 kl. 12:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 14:20
Hother jeg forstår dig udemærket...

Jeg har været FANATISK med billedet før i tiden, men jeg blev så skuffet, at de "dyre" tv. Pioneer Kuro, Panasonic V10 Beovision 4 som jeg har haft, blev noget jeg aldrig var tilfreds med.

så jeg gik fra at købe top modeller, til at købe B550 D5005 F6500 som var "billige" samsung tv, f.eks. D5005 i 46" gav jeg 3800kr for og gav 3700 for F6500 46" i Tyskland. for man kan jo ikke blive skuffet af et tv til under 4k, så de har reelt kun været positive oplevelser, især da F6500 BASKEDE det W8 Sony jeg havde hjemme (den gamle med IPS panel)

TV´et er et stue tv = det skal se godt ud, det er noget med konen, og også mig personligt, det bliver brugt til lidt film / nyheder... jeg hiver projektoren frem når der skal store film på.

og der findes ikke et perfekt tv.

Jeg bruger MEGET APPS, mest af alt fordi vi ikke har kabeltv, så kører det meste over smart platformen (Viaplay / Plex / etc.) 

for mig er tykkelsen vigtig, udseendet men også kvaliteten af billedet, og nu som jeg kan se er hverken CX700 / JS9005 / X850 "hadet" for billedet, jeg var egentligt tæt på 930 tror jeg den hedder LG OLED. den eneste model der er flad...

men retention er for mig et KÆMPE problem, det var det jeg HADEDE ved plasma.. hvor utallige siger, JAMEN det er væk efter 10 sek, well jeg synes ikke det var fedt med TV2 logo i hjørnet i en periode efter jeg havde skiftet kanal.

nu er problemet der også at hverken CX700 eller X850 har en smart platform der kan bruges til noget, da de ikke har de nyeste applikationer, og selv dem der er Android har ikke bare adgang til "generelle" android Apps (HVORFOR ikke)...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

nu er problemet der også at hverken CX700 eller X850 har en smart platform der kan bruges til noget, da de ikke har de nyeste applikationer, og selv dem der er Android har ikke bare adgang til "generelle" android Apps (HVORFOR ikke)...

Jeg fundere på, om det TV du ønsker med de nævnte faciliteter findes for tiden. I virkeligheden, rent billedmæssigt, skulle du vel have et OLED ..... men her er faren jo for rentention + et par andre småting.Smile


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

  Panasonic CX700 - kender intet til det tv, andet jeg har set menu´erne ligner noget fra start 2000. 


Hej.

Jeg ved ikke hvad for en Panasonic CX700 du skriver om. Den 2015 model jeg har set kører Firefox OS.

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

nu er problemet der også at hverken CX700 eller X850 har en smart platform der kan bruges til noget, da de ikke har de nyeste applikationer, og selv dem der er Android har ikke bare adgang til "generelle" android Apps (HVORFOR ikke)...


Problemet med manglende applikationer er, at fabrikanterne har valgt forskellige smart TV platforme.
Jeg tror ikke at ret mange af de danske streaming tjenester vil udvikle Apps til alle de forskellige systemer.
Løsningen må være at sætte en smart TV boks eller en Intel Compute Stick der kører Windows til HDMI porten.

Hvis du gerne vil have alle normale Android Apps på dit tv, skal du vide at mange Apps,
vil bleve vist i deres lille mobil opløsning på din store TV skærm.
Men hvis du skulle ønske alle Android Apps på dit tv, findes der en Custom Rom LolliRock til Nexus Player:

http://forum.xda-developers.com/nexus-player/orig-development/rom-t2982801

Hilsen Carsten.
 


Redigeret af csell - 12-Oktober-2015 kl. 15:22
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 02:10
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg har lige nu følgende in scope
 
Sony X85C (tror den hedder noget ala x850C) - træls med det hak ud i bunden, men har en 828B i sommerhuset, og fint tv)

Kan ikke sammenlignes med dit 828B, når det gælder betjening. Sony'en har et rigtig godt billede, generelt en god kvalitet, men Android-TV!!?? Tro mig, du vil få - undskyld udtrykket - lange no****, af at vente på selv basal dagligdagsbetjening. Bare det at gå ind i TV-guiden og ud igen, kan tage 20-30 sekunder, fordi ALT styres via Android-TV. Der går forholdsvi lang tid, når du tænder, inden du overhovedet kan begynde at benytte TV'et (i forhold til konkurrenterne), kanalskift, funktionsskift, App-brug o.s.v. ALT er bare håbløst langsommeligt på disse nye Sony TV, med ANdroid-TV ombord.

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Philips PUS9100 - kan intet finde på det tv, andet end 65" er på tilbud til omkring 16k i bilka, så 55" må falde til en 12k men koster 17k lige nu.

Philips? Nååeeehh, det der Taiwan TV.

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Panasonic CX700 - kender intet til det tv, andet jeg har set menu´erne ligner noget fra start 2000.

Og!? Menuen skal du bruge 1(!) gang, for at lave billedindstillinger. Derefter vil det være alm. daglig betjening, og ellers Apps via WebOS, som har fået meget ros. Hellere en menu - og guide - som ligner noget fra 2000, og som så er nem og HURTIG at benytte, frem for f.eks. Sony's tilgang til håbløs langsom betjening!

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Samsung JS8005 (der er åbenbart kommet en SUHD flad samsung skærm, ved ikke om jeg tør)

Tjah, Samsung kender du jo - med tordenfluer und alles. Ved ikke hvor problem/stabile dine Samsungskærme har været. Men for nogle er det er issue.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 05:47
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Panasonic CX700 - kender intet til det tv, andet jeg har set menu´erne ligner noget fra start 2000.


Hvis det er vigtigste parameter, så skal du ikke købe dette tv. For mig er Panasonics menuer "proved concept" det virker, det er til at finde rundt i og det er ikke ulideligt langsomt med fine animerede bevægelser og blim-lyde.


Klaus (nej, jeg har ikke et Panasonic!)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Kan ikke sammenlignes med dit 828B, når det gælder betjening. Sony'en har et rigtig godt billede, generelt en god kvalitet, men Android-TV!!?? Tro mig, du vil få - undskyld udtrykket - lange no****, af at vente på selv basal dagligdagsbetjening. Bare det at gå ind i TV-guiden og ud igen, kan tage 20-30 sekunder, fordi ALT styres via Android-TV. Der går forholdsvi lang tid, når du tænder, inden du overhovedet kan begynde at benytte TV'et (i forhold til konkurrenterne), kanalskift, funktionsskift, App-brug o.s.v. ALT er bare håbløst langsommeligt på disse nye Sony TV, med ANdroid-TV ombord.

M.v.h.


Flatpanels.dk har da ellers Top anbefaling på Sony X85C.LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 11:52
Som jeg skrev: Sony'en har et rigtig godt billede....

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som jeg skrev: Sony'en har et rigtig godt billede....

M.v.h.


Ja og det betyder ALT, ikke.?Wink
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 12:19
Billedet på et TV er da det vigtigste, alt andet gøj kommer længere nede af ønskelisten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu