recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 14 dage med TDC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket14 dage med TDC TV

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: 14 dage med TDC TV
    Sendt: 10-April-2007 kl. 10:06
Det er nu 14 dage siden jeg udskiftede mit alm. stofa tv med TDC TV, og her er en kort gennemgang af hvad jeg har af gode og dårlige ting om det.

Først og fremmest, syntes jeg at kanal udbudet er rigtigt godt på TDC TV, jeg kunne slippe for en masse af de kedlige tyske kanaler, som er på stofa, og i stedet få f.eks. en masse TV1000 kanaler.

Selve instalationen af boxen er dejligt nemt, sæt kabel i ADSL modemet og i Boxen, og så køre det...

Jeg sadte først boxen til via scart stikket, og syntes godt jeg kunne se at kvaliteten ikke var den bedste på mit Samsung LCD 32" flad tv.

Men efter at have sadt boxen til via HDMI, må jeg sige at det er blevet bedre. Godt nok er kvaliteten lidt svigende, alt efter hvad de forskellige kanaler sender ud, f.eks. gamle udsendelser er lidt mere hakket end helt nye. Men generalt er billedet rigtigt godt.

Især TV1000 kanalerne er flottet i billedet, og selve menuerne kan man godt se at opløsningen er i HDMI.

Jeg syntes faktisk boxen klare sig godt, der har ikke været de store problemer, andet end små ting, som f.eks. er indstillingsfejl og sådan, som man nu kan forvendte når man ikke kender boxen godt nok.

Menuerne er nemme og gode, og selve optage funktionen virker godt. Film leje er nemt og lige til, og film starter med det samme, der er måske noget med lyden, på de film jeg lejede, når jeg sadte dem til mit lyd system, men ikke noget stort, kan lige så godt være mig der skal sætte noget anderledes op.

Selve kanalerne kommer hurtigt op og man vendter ikke længere på en kanal end man gør med en annalog tv tuner.

Dog kan man godt komme ud for at hvis man skifter meget (zapper længe)
at kanalerne ind i mellem "fryser" lidt... men ikke noget stort.

De største "problemer" jeg har med boxen er faktisk, at den køler sig selv hele tiden, og at der er nogle problemer med selve fjernbetjeningen.

Boxen køler sig selv hele tiden, også om natten når det f.eks. ikke laver ngoet. Det er i sig selv ikke det store problem, da den ikke larmer når den køler, men det får boxen til at vibrere, og står boxen i et tvmøbel, kan det få møblet til at vibrere, så man kan køre det.

Det problem blev dog løst af nogle stykker gummi lister under hvert ben. Fjernbetejningen, har jeg ikke nogle løsning på, der er problemer med tal tasterne. tast 4 til 8 virker ikke, når man trykker på dem, men da man for det meste bruger kanal op og ned eller pil tasterne er det ikke noget man lige lægger mærke til, men det skal løses på et tidspunkt.

Så alt i alt må jeg sige at de 14 dage har været gode og uden de store problemer.
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 10:31

Hej Romme!

Fint indlæg! Jeg har dog et par spørgsmål. Jeg kender slet ikke produktet og kunne godt tænke mig at vide om:

Er signalet digitalt? (som i mit nuværende digitale spejl fra Stofa m HD-Receiver)

Kan man fuldstændigt frit sammensætte programpakke?

Kommer der HD kanaler til TDC TV?

Hvad koster set-uppet totalt incl indstallation mm?

Jeg er selv kunde hos Stofa og er egentligt godt tilfreds, men man skal jo aldrig lukke af for noget nyt!!



Redigeret af Pede8000 - 10-April-2007 kl. 10:36
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 10:51
Hej pede

Signalet er vel det man kalder digitalt, da det er IP streams. Det vil sige IPTV.. Så ja det er det vel..

Da det er IP streams kan de i det omfang kanalerne sender i HD vise dem i HD. med boxen køre f.eks. via HDMI med 1080i eller 720p.

Men de fleste kanaler sender ikke i HD. men f.eks. Tv1000 er tydligvis langt bedre kvalitet end f.eks. Kanal5

Ang programpakkerne så er der 3 pakker at vælge imellem, basis, familie og viasat.

Jeg har dem alle 3, og det koster omkring 350 kr pr mående, det næste år.

Selve boxen (digital optager med opsætning og alt..) koster mig 495 kr.

Oprettelse og installation        995 kr.
Digital modtager m/harddisk         0 kr.
Godt I Gang installation             695 kr.
TV installation                            995 kr.
Kampagnerabat                   - 2.190 kr.
I alt         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;            495 kr.

Du kan læse mere inde på TDCs side:  http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_tv_tv




Redigeret af romme - 10-April-2007 kl. 10:52
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 10:58

Takker, jeg må nok hellere prøve at gå ned i TDC-butikken og se billed-kvaliteten, da den jo er HELT afgørende. Jeg må sige at det digitale spejl står helt perfekt hos mig...!! Prisen er også den samme..

Mvh

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 11:01
Ok, som jeg har læst det koster det digitale spejl fra stofa mere end den her TDC TV løsning.

mender det var noget med man skulle have den alm. pakke, til f.eks. 185 kr plus prisen for det digitale spejl, og så ydere mere for f.eks. Tv1000...
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 11:06

Hmmm, du har faktisk ret!

Jeg giver 350/md og har IKKE TV1000. Havde ikke set at de var med i pakken. Det er faktisk kanon billigt.. Jeg smutter ned og ser på billedet! Har en 40" LCD så den er lidt kræsen mht signal.  

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 11:09
Hehe, ok...

HUSK bare lige at de i TDC butikkerne ikke altid har stillet billedet korrekt. I min lokale TDC butik, var billedet dårligere end det står hos mig selv..


Redigeret af romme - 10-April-2007 kl. 11:15
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 12:43
TDC regnestykket:
  • Viasat+Basis pakke hos TDC pr. år (337*12): 4.044 kr
  • Tvunget abonnement på TDC bredbånd min. 512/128 (199*12): 2.388 kr
  • Abonnement på fastnet telefoni (12*129): 1548 kr.
  • Totalpris: 7.980
Fordele:
Internetforbindelse med i købet.
Videobutik

Ulemper:
Ingen mulighed for at fravælge TV1000 kanaler hvis man bare gerne vil se TV3, 3+
Kun 17 kanaler
Tvungen internetforbindelse og fastnet
Service abonnement - for at få hvad de beskriver: "Har du svært ved at undvære din TV forbindelse, kan TDC tilbyde dig ekstra tryghed for, at forbindelsen genetableres, hvis der skulle opstå fejl"
Kun et tv kan tilsluttes.

Kilder:
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_sa
http://tdc.dk/publish.php?id=9107

Stofa regnestykket:
  • Den store tv pakke hos stofa/An-tv i Aalborg: 2.817
  • Digital spejl + viasat pakke: 1.908 kr.
  • (Internet - ikke påkrævet - 512/128 (139*12) : 1.668 kr.)
  • Totalpris: 4.725 kr.
Fordele:
Mere end 50 kanaler
Analog tv til alle husstandes fjernsyn.
HD kanaler er muligt
30 dages gratis prøve periode med alle kanaler
Kundeservice/Support åben 8-24 alle ugens dage

Ulemper:
Ingen videobutik

Kilder:
http://www.an-tv.dk
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=44


Redigeret af Mike S. - 10-April-2007 kl. 12:47
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:02
Gider ikke diskutere TDC imod Stofa, men den udregning du laver der passer altså ikke helt..

Ja det er rigtigt at du skal have TDC internet...

men er det ikke 199 pr mående for viasat? plus de der ekstra ting?


Oprettelse af StofaXtra inkl. StofaXtra kort
349 kr.
Digital HD-dekoder2.999 kr.
Teknikerinstallation af dekoder499 kr.
Genåbningsgebyr179 kr.
Faktureringsgebyr, hvis PBS er fravalgt25 kr.

Du har også regnet med fastnet telefoni... du kan nøjes med en basis linje til 40 kr pr. mående... 480kr pr. år....

plus hvis man ikke vil bruge internet, kan du vælge en 160/128 for kun 99 kr pr. mående..  altså 1188 pr å, og ikke 2.388...

Jeg ved det ikke om det ikke også er med? Men jeg vil mene at har du internet fra TDC og bruger det, kan det primæssigt ikke være meget dyere at bruge TDC TV.

og 17 kanaler? der er altså 35... selv om nogle af dem deler plads.





Redigeret af romme - 10-April-2007 kl. 13:17
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:21
Det var dig selv der sammenlignede priser længere oppe.

Men vi snakker ikke oprettelsespriser fordi disse altid skifter.

Digitalt spejl hos stofa: 25 kr. /md.
Viasat: 134 kr./md.

Man skal have minimum 512/128 for at få deres TDC TV pakke og til den pris jeg har skrevet er det et krav du har fastnet.

Det er 17 kanaler: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_tv_viasat - vi snakker her om Viasat+Basis pakken.


Redigeret af Mike S. - 10-April-2007 kl. 13:26
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:24
Hmm jeg har bare kun basislinje, ikke fastnet telefon og det kunne man godt...

ang det andet med internet har jeg bare ikke kunne finde det at man skal have 512.. men det kan da godt passe... ved jeg ikke...

Men kortafgift og sådan er vel alm. udgifter man skal betale hvert år?


men det er klart at TDCs internet forbindelser er dyere end Stofa, det har det altid været...

men vil stadig påstå at dit regneskykke ikke helt passer....

Men lad det nu ligge, det var bare en: Det har jeg opblevet med TDC Tv artikkel, ikke, jeg er en TDC fanboy artikkel....

:0)


Redigeret af romme - 10-April-2007 kl. 13:27
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:28
ja hvis man har baisislinje betaler man så det mere for abonnementet per måned. Kig på deres hjemmeside - alle deres priser er "bundling" rabatpriser og hvis man så har basislinje man glip af rabatten.

512 er minimumkrav siger de selv.

Kortafgit er der ingen af på StofaXtra - du skal kun betale for tv pakkerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu