recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 14 dage med TDC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket14 dage med TDC TV

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:31
Gider du ikke sende mig et link til det sted du har læst det med TDC og deres priser?

Jeg kan kun finde at de skriver man skal have TDC bredbånd ikke ngoet med hastigheden...


Jeg har kigget her: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_tv_priser

Det med den der rabat, det er kun det du spare på det alm. telefon abboment hvis du har internet også.. så basislinjen koster stadig kun 40 kr, det beløb er taget fra min sidste regning...

og i TDC TV Abonnementsvilkår står der heller ikke noget om en bestemt hastighed..


Redigeret af romme - 10-April-2007 kl. 13:51
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 14:47
Jeg spurgte online chatten tingen - der svarede han man minimum skal have den hastighed.

Redigeret af Mike S. - 10-April-2007 kl. 14:47
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 14:56
ok, det må så stå hend i det uvisse, efter som det ikke står i deres abb. betingelser... 
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
bc-d Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 22:38
Godt at høre "Romme"
 
Skal jeg være ærlig var jeg sikker på du ville salgte TDC da det jo i 98% af tilfældende desværre kun er det dårlige man høre, så rart med en positiv udmelding om at det funger efter hensigten (vi får vores sat op d. 26) og ja damen glæder sig helt vildt til alle de TV1000 kanaler (6 stk.)


Redigeret af bc-d - 12-April-2007 kl. 22:43
- - We know where we want to go
We just need a light, to get us there... --
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 22:51
Ja jeg har prøvet ikke at tage side her, og være efter de store, men bare fortælle om mine opblevelser.

Jeg kan også sige at den "fejl" jeg troede der var med fjernbetjeningen, var ikke en fejl, men nærmere en udhensægtigsmæssig brug af kanal nummere fra TDV.

DR1 har kanal 1 og DR2 har kanal 2, men TV2 (i mit tilfælge TV2 Øst) har nummer 8 o.s.v. derfor virker kanal nummer 3, 4, 5, 6, 7, ikke på min fjernbetjening, eller det ville de hvis der var nogle kanaler der hed det.

Ved endnu ikke om jeg kan rette det nogle steder. Jeg har dog her i dag opseverert at min box har fundet på at skifte ned fra høj opløsning til alm 16:9 helt af sig selv.

Ved det ikke, men tror det måske kan skyldes at jeg bruger en HDMI switcher box imellem min box og tv, og det er den der ind imellem fejler.. Skal nok prøve at teste om det er det.
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 04:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er faktisk kanon billigt.. Jeg smutter ned og ser på billedet!

Hmmm.....billigt og billigt. Hvis man ser bort fra introduktionsprisen (der gælder i et år og IKKE gælder kunder, der har haft Viasat de sidste 6 måneder - og det har jeg ), så løber den samlede pris, hvis man vil have hele svineriet, med mulighed for at optage og se samtidig, op i ca. 550.- om måneden! Det synes jeg nu er rasende dyrt. Lidt øv, for jeg ville egentlig gerne have det. Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være så meget dyrere end deres kabeltv- produkt, når kanaludbuddet samtidig er en del mindre .

Jeg talte forresten med en TDC-mand der var ved at installere TDC-TV ved min genbo. Han fortalte at der kræves 8 mbit til TDC-TV (ved ikke om det har været nævnt tidligere her). Med 8 mbit sat af til tv-delen, så vil der næppe være meget båndbredde tilbage til internet hos mig, for jeg bor ret langt fra centralen .

M.v.h.

Henrik.

Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 08:01
Jeg ved ikke hvorfor det er sådan med Viasat, tror det er pga. Viasat selv, som sikkert ikke vil tabe kunder på det fra deres Sattelit.

Jeg har selv TDC TV og en 2mb linje som alt i alt giver 8mb. Så den TDC mand du snakkede med har ret og alligevel ikke. Du skal have en 8mb linje ialt. De bruger 5mb kun til TV og resten til internet...

Så hvis du nu kan få 20mb hjemme hos dig, kan du få også få en rigtig god net forbindelse ved siden af.

 
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af romme romme skrev:



Jeg har selv TDC TV og en 2mb linje som alt i alt giver 8mb. Så den TDC mand du snakkede med har ret og alligevel ikke. Du skal have en 8mb linje ialt. De bruger 5mb kun til TV og resten til internet...

Nååå ok. Det er sådan det hænger sammen . Men så har den TDC-mand vrøvlet, for han sagde at der skulle bruges 4 mbit til hver af de 2 kanaler (se og optag), altså samlet 8 mbit. Da jeg så fortalte ham, at jeg i forvejen havde 4 mbit internet (i mellemtiden opgraderet til 8), så advarede han mig om, at jeg så nok ville blive nødt til at få en lavere hastighed på internettet. Jeg har nemlig mindst 2-3 kilometer til centralen.

M.v.h.

Henrik.

Til top
Jimmi Jappe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 20:04

Jeg forhørte mig hos tdc om tdc tv for en måneds tid siden,og på daværende tidspunkt havde jeg en 4mbit forbindelse,og for at jeg kunne få tdc tv skulle min forbindelse nedgraders til 2mbit,så det tdc manden har fortalt dig er rigtigt. 

Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Oprindeligt skrevet af romme romme skrev:



Jeg har selv TDC TV og en 2mb linje som alt i alt giver 8mb. Så den TDC mand du snakkede med har ret og alligevel ikke. Du skal have en 8mb linje ialt. De bruger 5mb kun til TV og resten til internet...

Nååå ok. Det er sådan det hænger sammen . Men så har den TDC-mand vrøvlet, for han sagde at der skulle bruges 4 mbit til hver af de 2 kanaler (se og optag), altså samlet 8 mbit. Da jeg så fortalte ham, at jeg i forvejen havde 4 mbit internet (i mellemtiden opgraderet til 8), så advarede han mig om, at jeg så nok ville blive nødt til at få en lavere hastighed på internettet. Jeg har nemlig mindst 2-3 kilometer til centralen.

M.v.h.

Henrik.

Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g


Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 20:45
Man skal mindst have mulighed for 8mb ind i huset... Jeg havde selv en 4mb linje... og har nu en 2mb..

TDC TV bruger 5mb til streams ( 2,5mb til hver kanal ) så man kan optage og se en kanal samtidigt...

Så er der 2mb til internet og den sidste 1mb deles imellem TDC TV og internet og bruges til upload...

Det er var jeg har fået af vide fra TDC da jeg bestilte... og Som sagt har jeg nu en 2mb linje og TDC TV


Redigeret af romme - 13-April-2007 kl. 20:47
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af romme romme skrev:



Det er var jeg har fået af vide fra TDC da jeg bestilte... og Som sagt har jeg nu en 2mb linje og TDC TV

Det kunne være rart at vide helt præcist hvor meget éns linje kan trække. Men det koster jo nok en million at få det målt. I øjeblikket kører jeg som nævnt med 8 mbit, men hvis det viser sig at være absolut max, så bliver det jo noget af en kold tyrker at gå fra 8 mbit til 2 mbit i download .

Er der forresten nogen der ved, om TDC-Tv kan leveres hvis man har medarbejderbredbånd? Jeg kan ikke lige se at det bliver nævnt nogen steder. Og ja, jeg har forespurgt TDC via mail, men de har åbenbart ikke fundet mailen værd at besvare.

M.v.h.

Henrik.



Redigeret af Fabricius - 13-April-2007 kl. 22:12
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

TDC regnestykket:
  • Viasat+Basis pakke hos TDC pr. år (337*12): 4.044 kr
  • Tvunget abonnement på TDC bredbånd min. 512/128 (199*12): 2.388 kr
  • Abonnement på fastnet telefoni (12*129): 1548 kr.
  • Totalpris: 7.980
Fordele:
Internetforbindelse med i købet.
Videobutik

Ulemper:
Ingen mulighed for at fravælge TV1000 kanaler hvis man bare gerne vil se TV3, 3+
Kun 17 kanaler
Tvungen internetforbindelse og fastnet
Service abonnement - for at få hvad de beskriver: "Har du svært ved at undvære din TV forbindelse, kan TDC tilbyde dig ekstra tryghed for, at forbindelsen genetableres, hvis der skulle opstå fejl"
Kun et tv kan tilsluttes.

Kilder:
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_sa
http://tdc.dk/publish.php?id=9107

Stofa regnestykket:
  • Den store tv pakke hos stofa/An-tv i Aalborg: 2.817
  • Digital spejl + viasat pakke: 1.908 kr.
  • (Internet - ikke påkrævet - 512/128 (139*12) : 1.668 kr.)
  • Totalpris: 4.725 kr.

Fordele:
Mere end 50 kanaler
Analog tv til alle husstandes fjernsyn.
HD kanaler er muligt
30 dages gratis prøve periode med alle kanaler
Kundeservice/Support åben 8-24 alle ugens dage

Ulemper:
Ingen videobutik

Kilder:
http://www.an-tv.dk
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=44

Det kræver da mindst 1mbit for at kunne streame tv, og 4mbit for HDtv.

Det giver da et andet regnestykke, end ved 512/128, som i tilbuddet for TDC.

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu