recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 14 dage med TDC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket14 dage med TDC TV

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 11:23
Stofas løsning benytter så ikke bredbåndforbindelse - det er via kabeltv nettet (DVB-C).

Redigeret af Mike S. - 14-April-2007 kl. 14:50
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 13:06

Nu må folk altså stoppe med at blande tingende sammen....

TDC TV er tv over internettet, og ja der kræver en kanal omkring 2,5mb.. derfor skal der sættes 5 mb af kun til tv.

Bor du et sted hvor TDC kan levere 20mb har du så omkring 15mb tilbage.. Jeg kan max få 8mb, så der er kun plads til en 2mb..

men det har intet med selve regnestykket at gøre. Stofa er ikke tv over internettet derfor kan du have den linje du gerne vil have ved siden af, uden det gør noget ved tvet..

grunden til der er internet med i det regnestykke, er at TDC forlanger at man skal have en alm. internet forbindelse ved siden (udover) Tv delen...

Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 14:52
Hvad sker der mon så for alle de kunder som har TDC TV med en "lille" bredbånds forbindelse når der kommer HDTV kanaler. Så vidt jeg ved er det et overraskende lille antal folk der bor så tæt på centralen at de kan få 20 MBit.
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 00:00
Ja ser du, det er nok derfor TDC kun skriver deres løsning er forberet til HDTV ikke klar til det..

Så enten laver de alle centraler om til adsl2 (som fullrate bruger) eller de må ændre codex, til f.eks. mpeg4 som godt kan klare HD i 2mb...
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 00:17
HD kan ikke klares med 2mbit, selv om det måtte være mpeg4...HD i mpeg4 ligger omkring de 10mbit. Iøvrigt bruger TDC allerede mpeg4 til TDC TV, da de oprindelige mpeg2 signaler typisk fylder det dobbelte og ville ikke kunne rummes i en normal ADSL forbindelse.


Redigeret af cloudy - 15-April-2007 kl. 00:21
Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 07:47

Jeg har haft TDC (IP)TV i fire uger med følgende observationer:

1) kanalerne leveres generelt i en ganske fornuftig kvalitet, men det svinger rigtig meget fra station til station.

2) Det er sindsygt irriterende at boksen rebooter af sig selv ind i mellem (jeg har selv obeserveret det 2 gange, men det er sket flere gange for andre i familien) - og jeg har målet at det tager 3 min. og 40 sek. før den er klar igen. Her oplever man virkelig problemet med at der grundlæggende er tale om en Microsoft baseret computer!

3) Når boksen ellers kører er softwaren meget velfungerende med imponerende hurtige kanalskift med picture-in-picture, nemme menuer, nem optagelse etc.

4) Boksen kan reelt ikke sættes i standby mode, jeg har målt 0,7 watt i forskel mellem boksen i brug og boksen i standby - med andre ord er det en miljøsviner at karat der uanset om den kører eller ej koster små 20 watt svarende til omkring 300 kr om året.

HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af kaja9 kaja9 skrev:

Jeg har haft TDC (IP)TV i fire uger med følgende observationer:

1) kanalerne leveres generelt i en ganske fornuftig kvalitet, men det svinger rigtig meget fra station til station.

2) Det er sindsygt irriterende at boksen rebooter af sig selv ind i mellem (jeg har selv obeserveret det 2 gange, men det er sket flere gange for andre i familien) - og jeg har målet at det tager 3 min. og 40 sek. før den er klar igen. Her oplever man virkelig problemet med at der grundlæggende er tale om en Microsoft baseret computer!

3) Når boksen ellers kører er softwaren meget velfungerende med imponerende hurtige kanalskift med picture-in-picture, nemme menuer, nem optagelse etc.

4) Boksen kan reelt ikke sættes i standby mode, jeg har målt 0,7 watt i forskel mellem boksen i brug og boksen i standby - med andre ord er det en miljøsviner at karat der uanset om den kører eller ej koster små 20 watt svarende til omkring 300 kr om året.




Meget muligt... men har KUN 8mb ind i huset... Har TDC TV og en 2mb linje ved siden af.... så....
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Michael Kruse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af kaja9 kaja9 skrev:

Jeg har haft TDC (IP)TV i fire uger med følgende observationer:

1) kanalerne leveres generelt i en ganske fornuftig kvalitet, men det svinger rigtig meget fra station til station.

2) Det er sindsygt irriterende at boksen rebooter af sig selv ind i mellem (jeg har selv obeserveret det 2 gange, men det er sket flere gange for andre i familien) - og jeg har målet at det tager 3 min. og 40 sek. før den er klar igen. Her oplever man virkelig problemet med at der grundlæggende er tale om en Microsoft baseret computer!

 

Jeg er glad for at høre det ikke kun er mig der oplever det. Synes det er MEGET irriterende!

Til top
bc-d Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Michael Kruse Michael Kruse skrev:

Oprindeligt skrevet af kaja9 kaja9 skrev:

Jeg har haft TDC (IP)TV i fire uger med følgende observationer:

1) kanalerne leveres generelt i en ganske fornuftig kvalitet, men det svinger rigtig meget fra station til station.

2) Det er sindsygt irriterende at boksen rebooter af sig selv ind i mellem (jeg har selv obeserveret det 2 gange, men det er sket flere gange for andre i familien) - og jeg har målet at det tager 3 min. og 40 sek. før den er klar igen. Her oplever man virkelig problemet med at der grundlæggende er tale om en Microsoft baseret computer!

 

Jeg er glad for at høre det ikke kun er mig der oplever det. Synes det er MEGET irriterende!

Sikke noget  

Vores blir sat op den 26 og hvis den genstarter skal den bare byttes på stedet, hvem gider se TV hvis signalet falder spontant ud engang imellem i 3-4 minutter  

Hvis man eks. optager en fed film og der så mangler 5 minutter mit i det hele, det holder jo ik......

 



Redigeret af bc-d - 18-April-2007 kl. 12:47
- - We know where we want to go
We just need a light, to get us there... --
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 12:32
Kiss + Microsoft - what can go wrong 
Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 12:38

Well, det er faktisk ikke en Kiss box, men en box der er produceret af et andet cisco datterselskab efter hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet. At TDC har sat et Kiss mærke på er ganske uforståeligt deres track record taget i betragtning samt det faktum at Kiss nu fuldstændig udfases som varemærke i Cisco koncernen.

Mht. genstartsproblemet er det helt klart det der er det værste ved boxen. Jeg har skrevet til TDC for en uge siden med har (naturligvis) intet hørt endnu. Jeg håber der vil blive tale om en software opdatering der kan afhjælpe ustabiliteten.

Der ud over oplever jeg efterhånden relativt ofte at programmer fryser i kort øjeblik. Der er noget i streamingen der ikke er optimal endnu.

Jeg kan kun opfordre TDC til at melde sig på denne diskussion og komme ud af busken mht. videreudviklingen af deres produkt...

HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
bc-d Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 22:26

Vi har nu haft TDC TV i omkring 2 1/2 dag og generalt har det været en positiv oplevelse med små skønshedsfejl.

Plus

Hurtig kanalskift

Flotte farver

God lyd

Hutigt teksttv

Nem og brugervenlig menu

Minus

Kanalerne fryser engang imellem i korter eller længer tid (TV2 Øst var meget slem her til aften). (Vi bor et stenkast fra centralen).

Boksen genstartede her omkring kl.21

 

Alt ialt er jeg rimlig tilfreds dog vil jeg mene at "Minuserne" er uacceptable produktet burde være gennem testet inden det sendes på markedet, satser dog på det blir bedrer over det næste stykke tid efterhånden som TDC får diverse tilbagemeldinger.

""Boksen blir byttet efter trejde genstart som vi opsaverer (hvis den genstarter kl.2 om natten bemærker jeg det jo ik).



Redigeret af bc-d - 28-April-2007 kl. 22:41
- - We know where we want to go
We just need a light, to get us there... --
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu