recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 14 dage med TDC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket14 dage med TDC TV

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 06:51
Jeg oplever fortsat periodiske genstarter midt i en TV udsendelse, og nu er boksen også begyndt på to andre ting: 1) den skifter kanal og 2) den starter teksttv. Begge ting sker helt af sig selv, hvilket igen irriterer TV oplevelsen. Jeg skrev til TDC's kundeservice for 14 dage siden og har naturligvis ikke hørt fra dem endnu. Som jeg tidligere har skrevet fungerer produktet godt når det kører, men den slemme ustabilitet gør oplevelsen meget dårlig. TDC må ud af busken her. Produktet kan forhåbentlig software opdateres.
HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
bc-d Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 12:47

Hvorfor ringer du ik til dem istedet for?

Med alle de fejl skal den bare byttes på stedet

- - We know where we want to go
We just need a light, to get us there... --
Til top
Michael Kruse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 22:47
Min oplevelse med TDC TV er desværre ikke meget anderledes end din Kaja9. Jeg oplevede de samme fejl, og mest markant var de mange gange hvor boksen genstartede af sig selv. Jeg fik skiftet min boks ud 3 gange, uden at det hjalp, og til sidst sendte jeg en klage ind. Jeg har nu fået opsagt mit TDC TV, da jeg ikke har tillid til at det kommer til at fungere forløbigt.
Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 07:22

Vi kan ikke få hverken kabel TV eller fiber (endnu), og jeg gider ikke rode med og se på en parabol, så jeg håber fortsat på at TDC/Microsoft får løst ustabiliteten. Det er dog helt utroligt at jeg intet svar får fra TDC! Service findes ikke i TDCs ordbog. De bør kompensere for at produktet reelt er en BETA.

HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
RVS68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 10:25

Hej.

Har med interesse læst om TDC TV, Da vi hos os ikke har mulighed for andet end DVB-t samt Parabol. (Træt af den store skål på muren, samt "krigen" mellem  Viasat og Canal Digital der resulterer i 2 sat modtagere  for at få et nogenlunde kanaludbud)

Ser dog ikke ud til at alle børnesygdommene er væk endnu ved TDC TV.

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om tilslutningsmulighederne på den digitale modtager:

Er der RF modulator på?

Er der digital lydudgang - og hvilken?

En eller to Scart udgange?

Er der aut. format skift?

Kvaliteten på kanaler ift. parabol modtager.

Hvis der er nogle der har et link til evt. brugsanvisning ville det være super.

På forhånd tak.

Hilsen René
Til top
bc-d Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 14:57
- - We know where we want to go
We just need a light, to get us there... --
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:18

Det er en ussel løsning der er kommet fra TDC som det er p.t. Den er ikke gennemtestes ordenligt og alligevel skal de brugere der melder sig til betale voldsomme priser for noget der ikke virker optimalt samt er meget svært at komme igennem med klager m.m.

Man skal afgive noget af sin internetlinie til tv'et det er for så vidt ok, men ikke hvis man så får mindre internet til rådighed og evt skal betale meget mere for en endnu større linie (jeg har i forvejen 8 mib på papiret og i virkeligheden ca 7 mb)

Glæder mig til at se om de strammer op fremover.

Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 15:15

Helt enig med Smurf. Ideen i løsningen er rigtig god, ligesom billedet er fremragende i de øjeblikke, hvor modtagerboksen virker. Problemet med produktet er bare, at det ikke er testet og iøvrigt fuldstændig ukendt for TDC's medarbejdere.

Jeg fastholder mit krav om ikke at betale før det virker. Det accepterer de og sender så alligevel beløbet igennem til betaling via PBS - hvilket jeg selvfølgelig tilbagefører.

Jeg tror faktisk, at produktet bliver godt, når TDC finder ud af, hvad det går ud på og får bare en lille smule kompetence i problemløsning - men indtil da bør man efter min mening tilbageholde betaling, da de i modsat fald blot ignorerer problemet!

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
Petergp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Helt enig med Smurf. Ideen i løsningen er rigtig
god, ligesom billedet er fremragende i de øjeblikke, hvor
modtagerboksen virker. Problemet med produktet er bare, at det ikke er
testet og iøvrigt fuldstændig ukendt for TDC's medarbejdere.


Jeg fastholder mit krav om ikke at betale før det virker. Det accepterer
de og sender så alligevel beløbet igennem til betaling via PBS - hvilket jeg
selvfølgelig tilbagefører.


Jeg tror faktisk, at produktet bliver godt, når TDC finder ud af, hvad det
går ud på og får bare en lille smule kompetence i problemløsning - men
indtil da bør man efter min mening tilbageholde betaling, da de i modsat
fald blot ignorerer problemet!



Dette svar er ikke et angreb på dig. Forstår godt du ikke vil betale hvis
det ikke kører som det skal..

Men jeg vil dog sige at det også kan køre godt med TDV TV. Vi har haft
det i en måned snart og har ikke oplevet problemer med det endnu. Det
kører som det skal! Dog håber jeg at TDC vil opdatere boksene med
http://www.microsoftmediaroom.com/..
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Helt enig med Smurf. Ideen i løsningen er rigtig god, ligesom billedet er fremragende i de øjeblikke, hvor modtagerboksen virker. Problemet med produktet er bare, at det ikke er testet og iøvrigt fuldstændig ukendt for TDC's medarbejdere.

Jeg fastholder mit krav om ikke at betale før det virker. Det accepterer de og sender så alligevel beløbet igennem til betaling via PBS - hvilket jeg selvfølgelig tilbagefører.

Jeg tror faktisk, at produktet bliver godt, når TDC finder ud af, hvad det går ud på og får bare en lille smule kompetence i problemløsning - men indtil da bør man efter min mening tilbageholde betaling, da de i modsat fald blot ignorerer problemet!

Det er natuligvis ikke særligt rart at kan man skal kæmpe hele tiden med større firmaer som tdc som sender ufærdige løsninger på markedet. Fair nok, man lærer mest ved at have det i brug men så skal de første også betale en billigere intropris indtil kører som det skal.

En anden ting er det du også nævner med en tdc medarbejder der ved hvad det drejer sig om. På 2 dage har vi snakket med 4 forskellige som stort set intet vidste indtil vi idag fik fat på en der var oplært i det, han virkede som om han havde styr på det og hans svar matcher meget godt det jeg har kunne læse mig til andre steder.

Så måske skulle man være lidt tålmodig og vente lidt længere inden man bestiller ? Har naturligvis også en del flere spørgsmål jeg skal have svar på. En ting der kan bringe mit ... i kog, er også at man ikke på forhånd kan få oplyst om de kan levere det vi har behov for med linie da vores internet også benyttes til hjemarbejdsplads. Man skal bestille først så afbestille hvis de ikke kan møde det ønskede antal mb (forklaringen omkring de kører i paralelliner dvs. tvsignal for sig og internet for sig er jo god nok - men centralen og de kobberledninger der så ligger i jorden gør at man ikke kan sige det på forhånd ehem ok så leger vi det :)



Redigeret af Smurf - 12-Juli-2007 kl. 20:20
Til top
Katodestrålerør Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:40

Undskyld, men jeg forstår dig ikke...

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det er natuligvis ikke særligt rart at kan man skal kæmpe hele tiden med større firmaer som tdc som sender ufærdige løsninger på markedet. Fair nok, man lærer mest ved at have det i brug men så skal de første også betale en billigere intropris indtil kører som det skal.

Mener du gratis ligesom Perfektionist?

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:


Så måske skulle man være lidt tålmodig og vente lidt længere inden man bestiller ? Har naturligvis også en del flere spørgsmål jeg skal have svar på. En ting der kan bringe mit ... i kog, er også at man ikke på forhånd kan få oplyst om de kan levere det vi har behov for med linie da vores internet også benyttes til hjemarbejdsplads.vi det :)

Fremgår det ikke rimeligt tydligt på http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=9869

at

TDC TV kan ikke oprettes sammen med medarbejderbredbånd eller andre bredbåndsprodukter fra TDC Erhverv?

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Katodestrålerør Katodestrålerør skrev:

Undskyld, men jeg forstår dig ikke...

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det er natuligvis ikke særligt rart at kan man skal kæmpe hele tiden med større firmaer som tdc som sender ufærdige løsninger på markedet. Fair nok, man lærer mest ved at have det i brug men så skal de første også betale en billigere intropris indtil kører som det skal.

Mener du gratis ligesom Perfektionist?

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:


Så måske skulle man være lidt tålmodig og vente lidt længere inden man bestiller ? Har naturligvis også en del flere spørgsmål jeg skal have svar på. En ting der kan bringe mit ... i kog, er også at man ikke på forhånd kan få oplyst om de kan levere det vi har behov for med linie da vores internet også benyttes til hjemarbejdsplads.vi det :)

Fremgår det ikke rimeligt tydligt på http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=9869

at

TDC TV kan ikke oprettes sammen med medarbejderbredbånd eller andre bredbåndsprodukter fra TDC Erhverv?

1. det kan undre mig lidt du mener jeg tror det skal være gratis? jeg skriver ordret BILLIGERE dvs man ikke tager de ågerpriser man tager nu for et produkt der er så fejl behæftet bl.a. på den meget omtalte boks man benytter samt at medarbejderne ansat hos tdc i 7 ud af 10 tilfælde rådgiver / informere direkte forkert.

2. Jeg mener ikke jeg noget sted har nævnt vi skal have det samme med medarbejder bredbånd eller andet erhvervsmæssigt, blot at vi bruger linien til hjemmearbejdsplads. Det er bestemt ikke det samme sådan rent abonnementmæssigt m.m.
Oversat betyder det vi IKKE kan nøjes med en 2mb / 128 linie da fx en vpn klient vil hakke og lagge ret meget ved større opgaver mest pga uploaden men i det hele taget. - hvis jeg har formuleret mig uklart så er det min fejl :)
MEN man kan rent faktisk godt få en tdctv linie som også benyttes til internet erhvervsmæssigt og betale den via et firma der i forvejen har en storkundeaftale. Dog er det så (logisk nok) kun internet delen og de splitter endda gerne regningen op på tv og internet (ifølge den seneste melding vi har fået fra TDC). Så alt i alt kommer det an på hvor flexible det firma man arbejder for er og internet er jo internet sålænge man kan dokumentere det ikke er afregning for tvdelen firmaet betaler no?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu