|
15 dage til livet går i stå |
Besvar | Side <1 1415161718> |
Forfatter | ||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 12:48 | |
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er , men det er som sagt videnskabeligt bevist. Jeg har også selv haft den holdning, men det er jo også et faktum, at spil er mere blodige og voldsforherligende end tidligere. At Pacman åd gule prikker og blå spøgelser var jo nok ikke så voldsomt. Man må jo spørge sig selv, hvordan kan det være, at store dele af ungdommen ikke har den mindste respekt for myndigheder og autoriteter. Da jeg var teeanager havde jeg stor respekt for politiet, hvilket jeg stadigvæk har.
|
||
jobs
Bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Status: Offline Point: 182 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 12:53 | |
Så kom posten endelig. Med det ENE af de 2 bestilte. Var dælme da godt jeg bestilte 2, da chancen så blev forbedret for at de rent faktisk nåede frem. |
||
frimann85
Bruger Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 12:55 | |
Have fun Jobs :)
|
||
Klausens
Bruger Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 12:59 | |
Jeg har ikke fået det, selvom Coolshop bekræftede at det blev pakket og sendt i weekenden
|
||
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 13:06 | |
Hans jeg er 27. Jeg har også set videnskabelige undersøgelser der viser at man ikke tager skade af den slags. De kære forskere er lige så uenige som folk herinde var omkring om det skulle være BD eller HD-DVD der skulle sejre. Jeg spørger også mig selv hvorfor ungdommen ikke har mere respekt.. men jeg ved hvad der hjalp dengang jeg var barn og ikke hørte efter - en ordentlig røvfuld - det var satme noget jeg kunne forstå. Måske hvis der var en konsekvens bag de handlinger man foretog, at det ville hjælpe lidt på respekten? Jeg siger ikke vi skal have spanske tilstande mht politivold, men dernede hvis du ikke gør som der bliver sagt så kan man vist rolig sige "bad luck boiiii". Lidt af den slags herhjemme så skal du se ungdommen rette ind - store dele af den ihvertfald. Jeg kan selvfølgelig kun svare for mig selv, men hvis der ingen konsekvens er hvorfor så lade være? Jo moralen... men hvis man nu ingen moral/samvittighed har? Ja hvorfor så egentlig lade være...?? Slå politiet - de sparker igen. Stik efter poliet med en lille kniv - de bruger en større kniv. Skyd efter poliet med en pistol - de bruger et gevær. Skyd efter politiet med en Uzi - de bruger en minigun.. Det nytter jo ikke noget at man i dag kan lave en masse lort og det eneste man får er et par håndjernpå (venligt og ikke voldeligt påsat, politiet skulle jo nødig i eb.dk for politivold) og så en løftet pegefinger. Mange af dem som laver ballade er jo ikke hårdkogte kriminelle - det er unge mennesker der keder sig og for længst har fundet ud af "hey der sker jo ikke en skid hvis vi laver ballade". Mange af de 2.gen. unge vi har som laver ballade kunne aldrig finde på det i deres hjemland for det tør de ikke. Jeg gad virkelig godt se fx. de unge fra Ungdomshuset kaste med sten og så opdage de får en betonpille tilbage i fjæset... virkelig opdage "orv for satan det kunne godt være vi liiiiiiiiiiiige skulle opføre os ordentlig og måske købe vores eget hus istedet for...". Konsekvenspædagogik - det er noget der virker. Alt det andet blødsødne pis kan vi ikke bruge. Lad os indføre revselsesretten igen - der er sq ingen der har taget skade af klør-fem i røven - man har jo selv bedt om den så man kan jo bare opføre sig ordentlig. |
||
frimann85
Bruger Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 13:06 | |
Det kan både være coolshop, men også postdanmark... :\ - jeg bestilte hos billigespil.dk for tre dage siden og det er kommet imorges. |
||
Miths
Super bruger Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 413 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 13:21 | |
Aldersmærkningen på GTA4 - og så vidt jeg husker også de tidligere spil i serien - lyder på 18+ (og Mature i USA). Hvis børn spiller GTA er det helt og holdent forældrenes skyld. Det er desværre blandt forældre og politikere (nok især stadig mest i USA, men det breder sig vist hastigt i Europa) en udbredt misforståelse (omend en ganske utilgivelig én, der bunder i idioti og ligegyldighed) at spil er legetøj for børn - og der ses stort på aldermærkninger, der vist lidt for ofte tolkes lidt som aldermærkninger på brætspil, der refererer til intellektuel og logisk formåen, snarere end spillets indhold. Et spil med en 18+ aldersmærkning er lavet til voksne - ligesom tilfældet er med film med samme mærkning. Hvorvidt voksne kan lade sig påvirke i uheldig retning af spil som GTA - og voldelige film for den sags skyld - skal jeg undlade at kommentere alt for meget på, men med mindre man er tilhænger af en censurstat, bør man nok lade de voksne selv om at vurdere hvad de mener at kunne håndtere, så længe det er inden for lovens grænser. Og selvsamme love ikke bliver voldsomt forvrænget med henblik på netop grov censur. |
||
Hans j
Sendt: 29-April-2008 kl. 13:33 | |
Det er også helt fint, men desværre er det jo stadigvæk nok størsteparten af GTA IV bliver solgt til unge under 18. Ja, det er forældrenes skyld, når de unge spiller disse spil. Men desværre er det jo vigtigere for mange forældre, at arbejde hårdt og længe så de kan få en ny Audio, end at bruge deres tid på børnene. "Bløde" værdier har desværre lav status i samfundet i dag. Men det er meget typisk, når der er masser af materiel vækst, så forfalder alle sociale værdier. Men okay nu er vi på vej væk fra emnet .
@MartinJohansen : Jeg taler om de nyeste forskningsresultater , tidligere var der tvivl om det. Voldsfilm er sikkert også en medvirkende årsag, men det er jo nok primært spil som øger børns agressivitet, man bliver jo belønnet for, at opføre sig som en forbryder. Men du er så 27 så har du snart livserfaring nok . Links: http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/article491978.ece
Redigeret af Hans j - 29-April-2008 kl. 13:36 |
||
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 13:39 | |
Hans jeg håber da jeg fortsætter med at lære Men kan du svare mig på en ting.. jeg spiller en del med vold, både bil og action og i spillet belønnes jeg for min aggresive fremfærd. Hvorfor opfører jeg mig så ikke sådan i virkeligheden? Jvnf. de forskningsresultater du snakker om så burde jeg jo være en af dem i medierne...? Jeg er som sagt ikke i tvivl om visse personer påvirkes af spil.. men jeg holder på at er de normale i bøtten så påvirkes de ikke - har de en brist så skal de sq nok påvirkes i større eller mindre grad. Men er det så spillene der er problemet.. eller det genetiske materiale/whatever der er problemet hos personen? Vi fjerner jo heller ikke kvinderne fra gaden fordi visse mænd voldtager dem (fjerner spillerne fordi visse personer påvirkes og bruger det i virkeligheden), men straffer dem/hjælper dem og lader kvinderne blive på gaden (behandler folk og lader spillene være som de er uden censur).
|
||
MDHell
Guld medlem Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 13:41 | |
er der nogen der har fundet ud af om det understøtter mus+keyboard eller det skal aflevere det i el-giganten igen
Redigeret af MDHell - 29-April-2008 kl. 13:43 |
||
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
||
Hans j
Sendt: 29-April-2008 kl. 14:06 | |
Jeg er ikke selv forkser, så jeg har kun min egen teori . ALLE inkl. mig påvirkes af spil, der er bare stor forskel på hvor stor påvirkningen er. Den afhænger af flere ting: 1. Alder, jo yngre jo lettere påvirkelig 2. Miljø, hvordan er det miljø man bor i 3. Forældres opmærksomhed, mindre opmærksomhed større påvirkning udefra, herunder spil. Rækkefølgen er tilfældig. Efter jeg er blevet gammel, må jeg erkende, det har været en naiv holdning jeg har haft, med hensyn til, at spil ikke påvirker en. Hvorfor skulle lige netop spil ikke påvirke en, alt omkring en påvirker en, i større eller mindre grad.
|
||
Voodoodolphins
Guld medlem Oprettet: 05-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 932 |
Sendt: 29-April-2008 kl. 14:16 | |
omg hvad er det for noget generaliseret ævl at skrive..."bløde" værdier har desværre lav status i samfundet i dag"??? Hvad er det du bygger det udsagn på? dine utallige personlige observationer af samfundet omkring dig?? eller større samfunspolitiske/pædagogiske/psykologiske undersøgelser udført af andre?? anyway jeg er bestemt ikke enig med dig, men måske dette skulle have sin egen tråd i stedet for at hijacke denne tråd. |
||
Besvar | Side <1 1415161718> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |