|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Husk at HDMI kun er teste op til 10 meter, og alt over 10 meter, skal man
nok lige kikke se god for, da der sikke er en del (dyre og billge) HDMI kable der ikke er så god på 15 meter, bla. kan de kun overføre 720p max. Og desvære så har jeg aldrig ikke hørt om en teste af HDMI kable på 15 meter, men kun HDMI kabler på 1 og 2 meter. Så måske kunne www.recorder.dk få stablet en teste samme at HDMI kable på 15 meter, det tro jeg at mange ville være glad for. |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Jeg bruger et 15m Supra HDMI-kabel uden problemer. EDIT: Det er korrekt at kablet er ret tykt og derfor kan være lidt omstændigt at håndtere mekanisk, og man kan forestille sig, at det kan komme til at lægge en ekstra belastning på stikkene (kabel + apparat), hvis man ikke har relativt god plads til at bøje kablet på plads uden at det kommer til at sidde i spænd. Redigeret af bantam - 27-Oktober-2009 kl. 14:59 |
|
/lars
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Er der nogen der har kendskab til test af længere (eks. 10m) kabler?? Det ville være rart med noget fakta, så det ikke udvikler sig til en diskussion, hvor "de blinde diskuterer farverne" |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jeg har også personlig erfaring med, at Supra's 15 meter HDMI-kabel fungerer. thor-thor: Husk at (til)tro kan du ikke bruge til en hujende fis - kun viden! M.v.h. |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Enig, derfor efterlyser jeg også noget fakta. Istedet for at folk tror/mener/synes at det er bedst at købe dyre kabler "for at være sikker" |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Jeg har haft et 10 Supra HDMI kable der ikke virket i min først opsætning
DVD afspiller til PJ. så skifter jeg PJ ud til et andet mærke, og så virket det, med da kablet var for stift til mit brug, blive det skifte ud til et NODOST HDMI kable også på 10 meter (fik et god tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til).. Og har hørt fra anden siden at Supra's HDMI kablet let kan gå i stikke, hvis det blive bukket meget eller sider i spænd, så hvis man bruge et Supra HDMI kable skal der være meget god plads bag fx. afspilern. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
thor-thor. Min erfaring bygger på en opsætning, hvor kun Supra-kablet virkede. Et 50% dyrere mærkekabel fungerede ikke - her var der grønne nister i billedet. Ej heller et noname kabel - her var bare sort skærm. M.v.h. |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Har et Argon et eller andet kabel der fungerer fint over 10 meter. Vær obs på at de forskellige typisk laver forskellige standarder af deres egne kabler. Så et Supra er måske ikke bare et Supra, eller en Ding en Ding, da der typisk laves forskellige indenfor samme fabrikant. Min erfaring siger mig at der ingen forskel er billedmæssigt over 10 meter (dog siges jeg ikke har prøvet 10 meter Harald Nyborg kabler el.lign.) Men det er selvfølgelig mine øjne/øre Så hellere bruge pengene på bedre højttalerkabler end lampeledninger og den slags Redigeret af Schjelde - 27-Oktober-2009 kl. 15:54 |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
Superior large gauge conductors for full 1080p performance up to 15m. |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Hej
Du kan jo fx prøve dette til 230kroner leveret, for at se om det skulle være problemfrit: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid= 186871 |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
![]() |
tjek bluejeanscable.com, de kan 100% uden problemer, verdens bedste hdmi kabler efter min mening...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
![]() |
Jeg har lagt et "Harald-Nyborg" 10m i væggen ned til væg-udtag, + derfra et Harald-nyborg" 2m, og det køre uden problemer 1080P fra PS3. Mejnert |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |