|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
keriksens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 21-Marts-2006 kl. 21:05 |
Hej Jeg er 14 dage gammel med mit nye mediecenter. Generelt kører det perfekt - og var prismæssigt til at have med at gøre. Jeg har et par udfordringer tilbage som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med 1) TVDanmark og Kanal 5 er forkerte i guiden. De er skubbet med ca. 2-3 timer. 2) Disneychannel, Cartoon og Jetix mangler i guiden - nogen der ved om de kommer? 3) På nogen optagelser fryser billedet hvert 15. sek. 4) Kvaliteten af tv billedet. Mit mediecenter: /Kim |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
1) Oplever det samme og det er s.... irriterende. Tror simpelthen Microsoft har de forkerte data fra kanalen.
2) Ved ikke om de kommer, men i mellem tiden overvejer jeg seriøst at prøve quickguide . Quickguide er et hack til MCE giver dig mulighed for at få EPG på _alle_ kanaler og bruge f.eks TV2's hjemmeside til at hente data ang. sendetidspunkter osv. Ser ikke ud til at være helt nemt at installere, men det er værd at prøve. 3) Har ikke det problem desværre (eller... heldigvis). 4) Hvilken mpeg2 decoder bruger du? Jeg skiftede fra powerDVD til NVidia purevideo hvilket jeg synes gjorde en forskel. Det er stadig væk ikke 100% samme kvalitet, men efter at have justere mætning, gamme osv. osv. mens jeg skiftede mellem de to billeder synes jeg det er blevet fornuftigt nok. Hvordan spille dit motherboard i øvrigt sammen med dit Samsung LCD? Overvejer samme kombination så det ville være rart at høre om jeg kan forvente problemer. |
|
![]() |
|
keriksens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej NikolajC 3) Jeg lavede en defragmentering af harddisken og det afhjalp umiddelbart problemet. 4) Jeg bruger Nvidia. Jeg har endnu ikke leget meget med indstillingerne... når jeg checker mulighederne og den står på "intelligent" - er man så u-intelligent hvis man ændrer den? Jeg er meget imponeret over MB - jeg brugte det egentlig som en test for at se om Mediecentret var en løsning for mig. 5) Mht til Codec... jeg skal finde et godt et til MPEG4 fra mit SONY DSC-M2. |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
3) Fint. Måske man burde sætte den op til at gøre det en gang i løbet af natten under alle omstændigheder.
4) Hehe nej. Men du kan jo ændre mange andre ting inde fra MCE hvis du går ind i "andre programmer>Nvidia settings.". 5) Jeg har altid brugt fddshow - Aner ikke om det er det bedste dog, men det virker fint og bliver ofte opdateret. Redigeret af NikolajC - 24-Marts-2006 kl. 10:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |