recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 15 sek. hak + TVDK og Kanal 5 prob.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket15 sek. hak + TVDK og Kanal 5 prob.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keriksens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: 15 sek. hak + TVDK og Kanal 5 prob.
    Sendt: 21-Marts-2006 kl. 21:05

Hej

Jeg er 14 dage gammel med mit nye mediecenter.
Efter en del "udfordringer" virker det nu 99%.

Generelt kører det perfekt - og var prismæssigt til at have med at gøre.
Jeg har fået standby til at virke + at den selv slukker efter optagelse.

Jeg har et par udfordringer tilbage som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med .

1) TVDanmark og Kanal 5 er forkerte i guiden. De er skubbet med ca. 2-3 timer.
Jeg har prøvet at indstille forfra osv - med uden løsning.
Alle andre kanaler virker perfekt.
Hvad er jeres erfaringer?

2) Disneychannel, Cartoon og Jetix mangler i guiden - nogen der ved om de kommer?

3) På nogen optagelser fryser billedet hvert 15. sek.
Det kan afhjælpes med et lille spol-bagud+play.... men det bliver lidt hårdt i længden.
I nogle af optagelserne stopper det efter 20-30 minutter.
Det er kun på nogle optagelser - ikke konsekvent på en bestemt kanal.
Jeg har defragmenteret disken og håber at det hjælper.
Er der nogen der har oplevet det samme?
-og måske fundet en løsning?

4) Kvaliteten af tv billedet.
Jeg kan se at flere kommenterer dette.
Min oplevelse er at billedet er mere uskarpt end direkte på tv'et - men det kan vel skyldes at der sidder en bedre tuner i tv'et?
Nogen der har fået billedet til at være ligeså godt på mediecentret som på tv'et?

Mit mediecenter:
1 stk. Remote Keyboard MCE DK - OEM (kr 395,00)
1 stk. DVD840I dual DVD+/-RW intern retail lightscribe (kr 465,00)
1 stk. A8N-VM CSM - Socket 939 - mATX - NVIDIA nForce 430 (kr 626,00)
2 stk. 250GB Barracuda 7200.9 SATA-II (kr 697,00)
1 stk. Windows XP Media Center Edition 2005 - Dansk (kr 864,00)
1 stk. LifeStyle Overture II-EC - Desktopmodel - ATX - krom, pianosort - strømforsyning 450 Watt (kr 927,00)
1 stk. Athlon 64 3700+ - 2.2Ghz - 1024KB - 89W - Socket 939 - Box - E4 (kr 1.722,00)
2 stk. 512MB SAMSUNG PC3200 (kr 684,00)
1 stk. Hauppage 500 kit (kr. 1.800,00)
1 stk. SPDIF dims (kr. 80,00)
Kører på et Samsung 32' LCD TV.

/Kim

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 11:50
1) Oplever det samme og det er s.... irriterende. Tror simpelthen Microsoft har de forkerte data fra kanalen.

2) Ved ikke om de kommer, men i mellem tiden overvejer jeg seriøst at prøve quickguide . Quickguide er et hack til MCE giver dig mulighed for at få EPG på _alle_ kanaler og bruge f.eks TV2's hjemmeside til at hente data ang. sendetidspunkter osv. Ser ikke ud til at være helt nemt at installere, men det er værd at prøve.

3) Har ikke det problem desværre (eller... heldigvis).

4) Hvilken mpeg2 decoder bruger du? Jeg skiftede fra powerDVD til NVidia purevideo hvilket jeg synes gjorde en forskel. Det er stadig væk ikke 100% samme kvalitet, men efter at have justere mætning, gamme osv. osv. mens jeg skiftede mellem de to billeder synes jeg det er blevet fornuftigt nok.

Hvordan spille dit motherboard i øvrigt sammen med dit Samsung LCD? Overvejer samme kombination så det ville være rart at høre om jeg kan forvente problemer.
Til top
keriksens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 21:21

Hej NikolajC

3) Jeg lavede en defragmentering af harddisken og det afhjalp umiddelbart problemet.
Jeg skiftede også til den anden HD - prøver det lidt nu.

4) Jeg bruger Nvidia. Jeg har endnu ikke leget meget med indstillingerne... når jeg checker mulighederne og den står på "intelligent" - er man så u-intelligent hvis man ændrer den?

Jeg er meget imponeret over MB - jeg brugte det egentlig som en test for at se om Mediecentret var en løsning for mig.
Jeg har endnu ikke oplevet at det ikke performer 100.
Jeg kører normalt vga kabel til skærmen og det står perfekt.
Jeg har ikke installeret specielle drivere til skærmen - måske burde jeg prøve det...

5) Mht til Codec... jeg skal finde et godt et til MPEG4 fra mit SONY DSC-M2.
Hvad bruger du?

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2006 kl. 10:45
3) Fint. Måske man burde sætte den op til at gøre det en gang i løbet af natten under alle omstændigheder.

4) Hehe nej. Men du kan jo ændre mange andre ting inde fra MCE hvis du går ind i "andre programmer>Nvidia settings.".

5) Jeg har altid brugt fddshow - Aner ikke om det er det bedste dog, men det virker fint og bliver ofte opdateret.

Redigeret af NikolajC - 24-Marts-2006 kl. 10:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu