Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hapsdog
Super bruger
Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 09:17 |
|
 |
bowinkel
Bruger
Oprettet: 26-November-2005
Point: 76
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 09:23 |
LOL
See your point. KISS mangler stadig lidt, men jeg er meget forundret over at de ikke har villet forbedre den nye model. De kunne jo have brugt 1 time her på forum og så have lavet verdens bedste produkt. Istedet laver de en ny "topmodel" i ny plastic og med 100 GB ekstra plads, men med nøjagtig samme specs iøvrigt som de gamle dp'ere. Det er altså tyndt af KISS... og så til +2500 kr...
Nå, men tilbage til Aldi og Netto osv: Jeg er efterhånden også nået til konklusionen at man skal holde sig fra de billige og købe de gennemtestede mærkevarer. Samt gøre sig sine behov HELT klar først, da der er kæmpe forskel på hvad de kan og ikke kan.
|
 |
Hapsdog
Super bruger
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 12:01 |
claes skrev:
Det er sjovt nok, hvergang der kommer en billig "no name" hdd'er tilsalg i en butik, så dukker den samme debat op. Og slutter med at folk retunerer deres recorder..
Så læren af dette.... Du får hvad du betaler for
Claes
Og til Wolle gør som Hapsdog anbefaler, og læs så grundigt de forskellige debater om de forskellige mærker, find så den der opfylder dine krav og har den stabilitet du ønsker.
|
Helt rigtigt.
mvh
Redigeret af Hapsdog
|
 |
wolle
Junior bruger
Oprettet: 12-December-2005
Point: 32
|
Sendt: 20-December-2005 kl. 22:36 |
For det første:
HVIS det havde været et godt produkt, så kan du være sikker på at det var udsolgt indenfor 1,5 dag (been there, tried that)
For det andet:
INGEN vidste hvad det var for en maskine, da den endnu kun var i reklamen. (Navnet kunne man endda kun se på billedet)
For det tredje:
Jeg har ikke set nogensomhelst bemærke den _mystiske_ divX-afspilning.
iøvrigt en rigtig skam, da eksterne undertekster virkede super-lækkert!
For det fjerde:
Jeg købte KUN (stor ros til ALDI her!) fordi de giver 1 måneds (!)
pengene-retur garanti uden spørgsmål, bare man har bon'en. Jeg fik hver
en øre tilbage i dag på ca. 5 minutter.
...Og så er det jo rart at kunne fortælle andre nysgerrige sjæle hvad det er for noget /&%¤(&%#.
PS. De ukendte mærker kan nogen gange være et rigtigt kup! Min
Denver-DVD med divX kører fint på andet år, og bliver først pensioneret
når jeg finder maskiNEN
|
 |
roilama
Ny bruger
Oprettet: 21-December-2005
Point: 17
|
Sendt: 21-December-2005 kl. 22:19 |
Hmm - købte optageren den 1. dag
Har nu leget lidt med den og der er to ting der ikke er i orden. (Jeg er ligeglad med DivX afspilning - og har endnu ikke leget med at lægge mp3´er ind. Men regner med at prøve at tilslutte en HDD direkte til/ istedet for kortlæseren (der har standart IDE kabel, som hdd´en også sidder på )
Anyways
Det er lamt at man ikke kan redigere i det optagede, men et eller andet sted er det vel til at leve med. Da jeg bare vil have en maskine der kan optage når jeg trykker på knappen...
Men billedkvaliteten er ikke særligt god.
I forhold til min 8-10år gamle Sony VHS maskine - der godt nok er en prosumer model - er billedet blødt og mudret. Farverne flyder en anelse.
Begge set gennem RGB SCART til tv.
Jeg har tænkt bare, at køre Sonyens scart gennem optageren, men så kan jeg jo ikke optage på flere forskellige kanaler uden at programere videoen til at skifte kanal.
Et eller andet sted tiltaler det mig, at maskinen kan fungere som mp3 bibliotek, men er der andre optagere der kan det samme, og som kan redigere optagelser og har bedre tuner???
/Nikolaj
|
 |
janj
Ny bruger
Oprettet: 22-December-2005
Point: 3
|
Sendt: 22-December-2005 kl. 01:53 |
Hej,
Efter at have læst en del her på forum'et vil jeg give mit besyv med!
Jeg købte også denne "Magnum" i ALDI, og imorgen returnerer jeg den. Mine erferinger er, at den er ustabil og måske direkte defekt. I de 8 dage jeg har brugt den, er den gået i baglås 3 gange - der er ingen ON/OFF knap bagpå => ned på gulvet - find det rigtige stik i gulvskinnen - ud og i igen. Jeg synes at FB'en er håbløs ulogisk med meget små gummi-taster, og record er ikke anderledes end de andre taster.
Jeg kan heller ikke undvære en edit-funktion, selvom jeg havde læst at den ikke havde en sådan. Men værre endnu:
Første gang jeg prøvede at Timer-optage var ikke en test, men en 4 times Bob Dylan udsendelse af Scorsese...
Da jeg kom hjem havde den INTET optaget!! Jeg genlæste manualen, og jeg HAVDE fulgt opskriften med at sætte på standby inden jeg gik...
De sidste par dage har jeg så oplevet, at den ikke længere ville optage - hverken på HD eller DVD+R. Den står bare og "hænger" i et par minutter, hvorefter den beklager: "Recording too short - press enter to continue". Der er selvfølgelig masser af plads på harddisken.
Så nu dropper jeg den, og overvejer en billig Phillips DVDR 520 eller 3300H - eller en Sony 510, eller JVC eller Pioneer -
eller måske at bygge en HTPC !!! Det skal først tænkes igennem, så det bliver i det nye år.
God JUL og Godt Nytår!
Mvh
Jan
|
 |
Killalot
Ny bruger
Oprettet: 14-December-2005
Point: 9
|
Sendt: 22-December-2005 kl. 09:24 |
Hej alle
Nå jeg må også æde mine ord i mig igen, efter at ha sagt KØB den, retunerede den i går. Mest fordi at jeg ikke kunne undvære at kunne redigere i det man har optaget. Det er sgu for dårligt.
Min har ikke låst sig eller opført sig underligt på nogen måde.
Jeg var dog ikke så heldig med at få pengene retur med det samme, maskinen skal sendes ind til tjek først og alt muligt shit. Så jeg må vente på de vender tilbage.
Vælger nok også at købe et kendt mærke næste gang.
|
 |
Hapsdog
Super bruger
|
Sendt: 22-December-2005 kl. 14:00 |
janj skrev:
....Så nu dropper jeg den, og overvejer en billig Phillips DVDR 520 eller 3300H - eller en Sony 510, eller JVC eller Pioneer -
eller måske at bygge en HTPC !!! Det skal først tænkes igennem, så det bliver i det nye år..... |
Vil gerne på det allervarmeste anbefale en pio 433. Læs denne tråd:
Sådan 
Hvis det bliver en HTPC kan det blive godt, men du må påregne at nørkle med det - som man tit skal med PC. Og det er ikke 100% sikkert at det bliver godt. Det er det derimod med en pio 433. 
mvh
|
 |
Stuhr
Junior bruger
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 33
|
Sendt: 23-December-2005 kl. 15:10 |
Har også afleveret min. Var ikke bedre en den Medion 4250 Aldi havde tidligere på året.
Kan ikke redigere på hard-disken .......... efter min mening en kæmpefejl!
Også ganske stjøende. Og min gik også i baglås. Og fjernbetjeningen er efter min mening for lille.
Og så synes jeg, at den er utrolig "dyb". Men heldigvis havde jeg heller ikke denne gang problemer med at komme af med den. Det tog 3½ minut. Så også herfra ros til Aldi for det.
Og underligt ... billedet på kassen, passer ikke med maskinen ....... både trykket på maskinen er anderledes, og så er der på kassen ikke afbilledet den DV-indgang som findes på maskinens forside!!!!!
Så nej, jeg venter nu også blot på et godt tilbud på en 433 !!
|
Stuhr
|
 |
janj
Ny bruger
Oprettet: 22-December-2005
Point: 3
|
Sendt: 23-December-2005 kl. 17:12 |
Ok, jeg ku' ikke dy mig, så da jeg fik mine 2.499,- i hånden i ALDI, kørte jeg forbi El-Giganten for at købe en Philips DVDR-3300H, men blev lokket til at købe en Packard Bell EHR-2080 i stedet til præcis 2.499,-!!.
Har kun prøvet den i 2 timer nu, men den virker betydelig bedre end ALDI-Magnum'en!
Måske skal vi lave et nyt Emne / Thread om den ??
/Jan
|
 |
HH39
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2005
Point: 2
|
Sendt: 28-December-2005 kl. 21:37 |
Hej
|
 |
HH39
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2005
Point: 2
|
Sendt: 28-December-2005 kl. 21:47 |
Hej til alle - der har/har haft en MAGNUM DRW 9500 HDD 160 GB fra Aldi..
Jeg har med interesse læst de forskellige indlæg, og sidder nu tilbage med et "spørgsmål": Skal jeg levere min uåbnet kasse tilbage til Aldi og hvad skal jeg så købe?
Jeg er førstegangs køber af HDD/DVD optager. Jeg har "bare" helt almindeligt behov. Jeg vil gerne kunne optage på HD; tidsforskyde TV-udsendelser, overspille børnenes VHS-bånd til DVD'er. Har nogen forslag til mig.
|
 |