recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 160 GB optager i ALDI fra 14/12
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket160 GB optager i ALDI fra 14/12

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 22:30

Oprindeligt skrevet af HH39 HH39 skrev:

Jeg er førstegangs køber af HDD/DVD optager. Jeg har "bare" helt almindeligt behov. Jeg vil gerne kunne optage på HD; tidsforskyde TV-udsendelser, overspille børnenes VHS-bånd til DVD'er.  Har nogen forslag til mig.

Se her:

Oprindeligt skrevet af Hapsdog Hapsdog skrev:

Oprindeligt skrevet af janj janj skrev:

....Så nu dropper jeg den, og overvejer en billig Phillips DVDR 520 eller 3300H - eller en Sony 510, eller JVC eller Pioneer -

eller måske at bygge en HTPC !!!  Det skal først tænkes igennem, så det bliver i det nye år.....

Vil gerne på det allervarmeste anbefale en pio 433. Koster 3000,- Læs denne tråd:

Sådan  LOL

Hvis det bliver en HTPC kan det blive godt, men du må påregne at nørkle med det - som man tit skal med PC.  Wink  Og det er ikke 100% sikkert at det bliver godt.  Ouch   Det er det derimod med en pio 433.  Big smile

mvh

Til top
wolle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-December-2005
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 11:27
Citat fra ALDI's hjemmeside:

"Hos ALDI kan du returnere dine varer senest 1 måned efter købet - mod forevisning af kassebon og uden nogen form for forklaring. Denne returret gælder for alle varer, der ikke er levnedsmidler. Du får naturligvis dine penge tilbage."

Altså: Lad være med at sige den er i stykker, bare sig du ikke vil ha' den! :-)
Og bare pak den ud og prøv den af, før du leverer den tilbage.
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af janj janj skrev:

Ok, jeg ku' ikke dy mig, så da jeg fik mine 2.499,- i hånden i ALDI, kørte jeg forbi El-Giganten for at købe en Philips DVDR-3300H, men blev lokket til at købe en Packard Bell EHR-2080 i stedet til præcis 2.499,-!!.

Har kun prøvet den i 2 timer nu, men den virker betydelig bedre end ALDI-Magnum'en!

Måske skal vi lave et nyt Emne / Thread om den ??

/Jan

Hva´ ka´ sån´en tingest ? Question    Jeg er ihvertfald nysgerrig.Geek

mvh

Til top
tuco Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2004
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 17:09

Hej jeg har også købt sådan en Magnum, og afleveret den tilbage.Men jeg kan kun sige hvis man ikke vil redigere,og er ligeglad med markering for hver 5 min.så der kan steppes frem er det en udmærket maskine.

Støj er sgu ikke noget problem  da den som regel står ved tv'et og det høre man jo på. Så for 2500kr. syntes jeg den er OK.

Har selv købt en Panasonic 60 , billede og optage kvalitet syntes jeg er det samme.

Til top
JaHem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 13:12

Jeg har hygget mig med Magnum dvd optager mellem Jul og Nytår.

Jeg opdagede en stor fejl som jeg mener at man ikke kan lave med: Instiller man en dato (eks: 31/02) går maskinen i fejl med en debug error code som kun kan fjernes hvis man slukker maskinen ved at hive stikket ud ! (der er jo som tidligere nævnt ikke nogen tænd sluk knap på maskinen).

Jeg ringede til hotline og de prøvede og konstaterede samme fejl. De ville kontakte fabrikken og der vil nok gå minimum 14 dage før fejlen vil blive rettet (evt. med forsendelse af opdate CD). Hotline meddelte at jeg kunne ringe tilbage om ca. 14 dage og få besked om fremskridt.

Jeg sagde at de skulle tage at lave en opdatering med showview inkluderet så de også vil undgå henvendelser om dette problem (i manual, men ikke inkluderet i denne solgte model), men det var nok ikke noget som lige kunne klares.

ROS til hotline håndtering - RIS til en maskine hvor der er en del fejl og ikke gennemafprøvet menu funktioner.

Jeg tror deværre at det danner basis for en retur vare

Mvh Jan
Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 13:29
Er det egentlig ikke også hvad man kan forvente af de billige modeller fra eksempelvis Aldi? Ikke for at forklejne dit køb, for jeg har sgu selv flere gange været ved at falde for noget billigt fra discountkæderne.... Men jeg har efterhånden ved at læse mange kommentarer på flere sites måttet konstatere at netop ordet "discount" går igen i deres elektroniske varer...

Til top
ungejimbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 11:59
Ja, denne tråd er vel ligesom afsluttet efterhånden. Men alligevel....

Jeg handlede også maskinen i december da den kom i ALDI-
forretningerne.
Jeg afleverede den så igen efter 3 dage, hvor den "havde glemt" at optage
timerindstillede programmer. Viste sig fra den "kolde side" og frøs med
en idé om ikke at vågne op igen uden strømmen blev taget fra den -
nogle gange endda med et grimt grønt skærmbillede som
afslutningssalut. Alle disse ting flere gange.

Det gjorde at jeg, og ikke mindst konen blev så trætte af Magnum'en, at
den ikke fortjente endnu en chance. Så tilbage til butikken og pengene
tilbage, uden problemer. Jeg har normalt været tilfreds med ALDI's
isenkræm, men det har i reglen også været Medion, som jeg mener er OK
kvalitet til prisen.
Men Magnum er vist et flop fra ALDI's indkøberes side.

Så alt i alt er status vel, at hvis du overvejer denne maskine, så må du
være meget overbærende og slet ikke kræsen på nogle punkter.

Herligste hilsner
Jimmy
Til top
uffesteenberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 01:18

Janj, det ville være fedt hvis du kunne skrive lidt om din Packard Bell DVD-optager... jeg har nemlig også kig på den hos El-Giganten men kan ikke rigtig finde nogle vurderinger af den..

De venligste hilsener

Uffe Steenberg

uffesteenberg@hotmail.com

Til top
Mr Rius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 17:42

jeg fik hdd recorderen i julegave- er nogenlunde tilfreds med den , selv om den har nogle mangler.

Mineforældre har top modelen af panasonic , den fungerer upåklageligt , kan klippe i film, men de mangler noget vigtigt... en kort læser. heldigvis har den pcmcia indgang , så derigennem kan man alligevel kortlæser. desvære kan den ikke divx

Tilbage til aldi modelen: Tuneren er ok, mangler nicam stereo. den kan til gengæld optage i 2 sprog , hvis tv udbyderen sender i 2 sprog.(tyskland f.eks.) Desvære så laver den sne på nogle af mine tv kanaler (tv) , specielt når maskinen er slukket. når hdd er tændt , så er problemet der ikke. jeg vil lige se om jeg kan ændre på hdd tunerens frekvens til tv og så se om problemet forsvinder.

Fjernbetjæningen er ikke serlig logisk opbygget. specielt så er fast forward\backwards pladseret ulogisk , så det med hurtigt at spole frem , og så afspille lige efter , er dårligt pladseret. Pile tasterne er for tæt på play tasten , så man kn komme til at trykke på play i stedet for pil nedad. Det er irriterende , når timer skal nindstilles.

Der er flere som har oplevet at den ikke har optaget det den skulle optage igennem timer. det sker fordi man er for ivrig , og slukker forkert for maskinen. Når timer indstilles , skal man huske at gå rigtigt ud af timer menuen ( eller setup menuen) for ellers gemmer den ikke de nye oplysninger...

Den afspiller divx film fint både fra harddisk og fra cd. Desvære , så vil den ikke gemme alm dvd film på harddisken.

Alt ialt , så er jeg meget tifleds med den men den har selvføgelig nogle mangler...

Mangler:

Kan ikke klippe i film. ( jeg bruger harddisk til at optage på , så det er nogenlude ligemeget for mig.)

Fjernbetj er ikke det mest logisk opbygget.

den laver sne på tv2 når hdd er slukket (dvale)(lille pakke - problemt forvinder når den tændes)

tuneren er analog. 

Den gemmer ikke timer indstilling , hvis man bare går ud af timer\setup på forkert måde - f.eks hvis man slukker for manskinen uden at gå ud af timer menuen. Den kan fryse hvis man indtaster forkert. (ser ud til at der vil komme en firmware opdatering som ordner det)

Jeg kunne godt havde savnet en harddisk skuffe eller usb stik. savner også et lan stik.

Den kan ikke divx6

Den kan ikke overføre audio cdér til harddisk, så de bliver lavet om til mp3ér.

Den kan ikke copiere en dvd film til harddisken, den kan kun gøre det med divx film. 

Gode ting:

Den kan optage i 5 forskellige kvaliteter.

vhs- , svhs- , en hvor det er imellem svhs og dvd- , dvd- , og bedste indstilling skulle være bedre end dvd kvalitet. ( den sidste får jeg ikke brug for , da keh ikke har nogle kilder som er bedre end dvd alligevel.

Optager man i dvd kvalitet, kan jeg ikke se forskel på tv og det optagne.

Det den optager i f.eks vhs\svhs eller nogle af de andre kvaliteter , kan ses på alm dvd afspiller.

Har endu ikke været ud for dvd film som hakker eller giver problemer. Den ene film som kunne havde givet problemer , blev først set på en ps2 , men ps2 kunne kun vise ca halvdelen føre den gik i frys. Magnumén lavede ikke engang et hak

Den kan bruges som mp3 harddisk afspiller... 

Den er kodefri , efter at have brugt kodefri opskriften højere op i forumét

min konklution: jeg beholder den , da den hdd som jeg ønsker , findes ikke, så jeg håber på at Magnum får ordnet de fleste problemer med et firmware opdatering om et par måneder. (sådan er det jo med det meste hardware i dag , de skal for det meste firmware opdateres alligevel.

Til top
SFODK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 17:24

Hej!

Jeg købte den også før jul og har nu været rimelig tilfreds med den.

Noget der undre mig:

Den har jo NICAM stereo indbygget (vises også på display når der modtaget sådanne signal)! Der bliver skrevet at den kun har A2 her? Min har da NICAM...

Noget andet er: Der skrives flere steder at den "kun" kan optage på PLUS skiver. I manualen (DK) står der optager både på PLUS og MINUS skiver (på kassen står der dog kun PLUS skiver)... Mystisk... Jeg har dog optaget på MINUS skiver, men der har været problemer med brændingen på 30-40%.... Og når den er færdig står den i coma i nogle minutter før den vil svare igen. Om dette er pga MINUS optage problem hvides ikke da jeg ikke har nogle alm DVD PLUS skiver. Jeg har dog fået nogle DVD+RW og der fungere den perfekt...

Andre der har lignede problemer?

Mvh SFODK

Til top
Osteguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 12:50
Jeg har købt denne for ca. 14 dage siden.
Jeg er ganske glad og tilfreds.
Når jeg læser at den ikke har Nicam, så bliver jeg lidt irriteret, men foreløbig er det ikke noget problem, da mine ører ikke har konstateret det
Hvis jeg en dag skal optage noget musik, bliver jeg nok alvorligt irriteret, men lige nu, hvor behovet er at optage nyheder og serier mens jeg ikke er hjemme, er den rigtig fin.
Det er min første optager, og den er bare købt fordi jeg var så træt af elendige videobånd, og af at holde orden i videobånd.
Det med manglende redigering synes jeg er en kæmpe mangel, jeg fatter ikke at man ikke kan lave 2 indeksmærker, og slette det i mellem dem, simpel redigering.
Det er dog ikke så stor en gene, at jeg gider gå de 12 skridt jeg har til Aldi, for at aflevere den.
TV2 problemet fik løst ved at bruge s-vhs ud, og et scartstik med s-vhs ind i fjernsynet.
Ang. firmwareopdatering, hvor finder jeg dem ?
Manualen er helt utroligt mangelfuld med oplysninger om hvem der står bag dette produkt, og hjemmeside på DO.
Generelt er jeg dog super tilfreds med den.
Kai
Til top
SFODK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 13:27

Oprindeligt skrevet af Osteguf Osteguf skrev:

Jeg har købt denne for ca. 14 dage siden.
Jeg er ganske glad og tilfreds.
Når jeg læser at den ikke har Nicam, så bliver jeg lidt irriteret, men foreløbig er det ikke noget problem, da mine ører ikke har konstateret det
Hvis jeg en dag skal optage noget musik, bliver jeg nok alvorligt irriteret, men lige nu, hvor behovet er at optage nyheder og serier mens jeg ikke er hjemme, er den rigtig fin.
Det er min første optager, og den er bare købt fordi jeg var så træt af elendige videobånd, og af at holde orden i videobånd.
Det med manglende redigering synes jeg er en kæmpe mangel, jeg fatter ikke at man ikke kan lave 2 indeksmærker, og slette det i mellem dem, simpel redigering.
Det er dog ikke så stor en gene, at jeg gider gå de 12 skridt jeg har til Aldi, for at aflevere den.
TV2 problemet fik løst ved at bruge s-vhs ud, og et scartstik med s-vhs ind i fjernsynet.
Ang. firmwareopdatering, hvor finder jeg dem ?
Manualen er helt utroligt mangelfuld med oplysninger om hvem der står bag dette produkt, og hjemmeside på DO.
Generelt er jeg dog super tilfreds med den.

Hej Osteguf,

Du skriver at den IKKE har NICAM???

MIN har da NICAM!!!

Kik på displayet når du ser TV2/DR, så lyser der en indicator der siger "NICAM" (RØD FARVE)! Og lyden er da helt klar stereo (NICAM DIGITAL).

MVH SFODK

Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu