jeg fik hdd recorderen i julegave- er nogenlunde tilfreds med den , selv om den har nogle mangler.
Mineforældre har top modelen af panasonic , den fungerer upåklageligt , kan klippe i film, men de mangler noget vigtigt... en kort læser. heldigvis har den pcmcia indgang , så derigennem kan man alligevel kortlæser. desvære kan den ikke divx
Tilbage til aldi modelen: Tuneren er ok, mangler nicam stereo. den kan til gengæld optage i 2 sprog , hvis tv udbyderen sender i 2 sprog.(tyskland f.eks.) Desvære så laver den sne på nogle af mine tv kanaler (tv) , specielt når maskinen er slukket. når hdd er tændt , så er problemet der ikke. jeg vil lige se om jeg kan ændre på hdd tunerens frekvens til tv og så se om problemet forsvinder.
Fjernbetjæningen er ikke serlig logisk opbygget. specielt så er fast forward\backwards pladseret ulogisk , så det med hurtigt at spole frem , og så afspille lige efter , er dårligt pladseret. Pile tasterne er for tæt på play tasten , så man kn komme til at trykke på play i stedet for pil nedad. Det er irriterende , når timer skal nindstilles.
Der er flere som har oplevet at den ikke har optaget det den skulle optage igennem timer. det sker fordi man er for ivrig , og slukker forkert for maskinen. Når timer indstilles , skal man huske at gå rigtigt ud af timer menuen ( eller setup menuen) for ellers gemmer den ikke de nye oplysninger...
Den afspiller divx film fint både fra harddisk og fra cd. Desvære , så vil den ikke gemme alm dvd film på harddisken.
Alt ialt , så er jeg meget tifleds med den men den har selvføgelig nogle mangler...
Mangler:
Kan ikke klippe i film. ( jeg bruger harddisk til at optage på , så det er nogenlude ligemeget for mig.)
Fjernbetj er ikke det mest logisk opbygget.
den laver sne på tv2 når hdd er slukket (dvale)(lille pakke - problemt forvinder når den tændes)
tuneren er analog.
Den gemmer ikke timer indstilling , hvis man bare går ud af timer\setup på forkert måde - f.eks hvis man slukker for manskinen uden at gå ud af timer menuen. Den kan fryse hvis man indtaster forkert. (ser ud til at der vil komme en firmware opdatering som ordner det)
Jeg kunne godt havde savnet en harddisk skuffe eller usb stik. savner også et lan stik.
Den kan ikke divx6
Den kan ikke overføre audio cdér til harddisk, så de bliver lavet om til mp3ér.
Den kan ikke copiere en dvd film til harddisken, den kan kun gøre det med divx film.
Gode ting:
Den kan optage i 5 forskellige kvaliteter.
vhs- , svhs- , en hvor det er imellem svhs og dvd- , dvd- , og bedste indstilling skulle være bedre end dvd kvalitet. ( den sidste får jeg ikke brug for , da keh ikke har nogle kilder som er bedre end dvd alligevel.
Optager man i dvd kvalitet, kan jeg ikke se forskel på tv og det optagne.
Det den optager i f.eks vhs\svhs eller nogle af de andre kvaliteter , kan ses på alm dvd afspiller.
Har endu ikke været ud for dvd film som hakker eller giver problemer. Den ene film som kunne havde givet problemer , blev først set på en ps2 , men ps2 kunne kun vise ca halvdelen føre den gik i frys. Magnumén lavede ikke engang et hak
Den kan bruges som mp3 harddisk afspiller...
Den er kodefri , efter at have brugt kodefri opskriften højere op i forumét
min konklution: jeg beholder den , da den hdd som jeg ønsker , findes ikke, så jeg håber på at Magnum får ordnet de fleste problemer med et firmware opdatering om et par måneder. (sådan er det jo med det meste hardware i dag , de skal for det meste firmware opdateres alligevel.