recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 18-bit = mindre Colour banding?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket18-bit = mindre Colour banding?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

... Der skal flere grafer til at give hele historien omkring farvekvaliteten, men det er bare lige et eksempel. Ovenstående er _sindssygt_ godt (og kan iøvrigt fintunes en anelse mere), især sammenlignet med andre fladskærme på markedet, og især fordi farvestyrken af hver enkelt farve (som jeg ikke lige har en pæn graf for), også sidder lige i skabet.

Meget flot resultat - og det trigger jo min nysgerrighed, for du har tidligere nævnt, at gamma-kurven drillede - har du evt. en graf for denne?

Hvordan opfører skærmen sig farvemæssigt inde i gamut'en - er den lineær?

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 13:29
Ved i om Samsung f.eks. 855 bruger Deep Colour (12 bit), lige som Panasonic G15 og op efter anvender. Jeg kan ikke finde det i manualen som jeg har downloadet. Det er måske et dumt spørgsmål nu der diskuteres 18 bit 

Redigeret af ipk - 05-Juli-2009 kl. 15:37
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af ipk ipk skrev:

Ved i om Samsung f.eks. 855 bruger Deep Colour (12 bit), lige som Panasonic G15 og op efter anvender. Jeg kan finde det i manualen som jeg har downloadet. Det er måske et dumt spørgsmål nu der diskuteres 18 bit 

Man må gå ud fra at den kører med 18-bit Colour Processing ligesom udenlandske udgaver. Samsung oplyser godt nok ikke noget om det på deres danske hjemmeside. De var også meget længere tid om at få 855'eren på den danske hjemmeside end i andre lande som f.eks tyskland.  http://av.samsung.de/produkte/detail2_specs.aspx?guid=f940c3 8c-4217-40e4-b551-52cef76736f5 oplyser 18-bit. Den tyske udgave hedder PS50859B. (Står under full spec). 

Natural True Color  ja (18-bit Videoverarbeitung)

Redigeret af Firebird - 05-Juli-2009 kl. 21:43
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 15:43
Ja så bør den udnytte Deep Colour indputtet via HDMI, tak for hjælpen.

Redigeret af ipk - 05-Juli-2009 kl. 15:44
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu