recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2.0 til skrivebordet på budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2.0 til skrivebordet på budget

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PFA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PFA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2.0 til skrivebordet på budget
    Sendt: 07-Juni-2014 kl. 17:22
Hej

Nu da sommeren og varmen rykker ind, er der opstået et behov for at have et alternativ til mine hovedtelefoner foran pc'en. Så jeg er på udkig efter nogle aktive højtalere til spil og musik i den stille elektroniske rille.
Mine tidligere bestræbelser på at finde noget udstyr har været Logitech's z2300 og Prodipe Pro5, dog var førstnævnte lidt problematisk med plads til subwoofer og sidstnævnte havde irritations momentet med volume og tænd/sluk bagpå. De blev så solgt og erstattet med en aune T1 hovedtelefons forstærker og beyerdynamic dt-770.

Mit budget er 1000kr, hvilket jo ikke er alverden, men jeg er altid villig til at kigge brugt og designet er ikke vigtigt.

Lige pt. kigger jeg på brugte Audioengine a2 og m-audio av40, som begge ligger under budgettet, men jeg vil gerne høre hvad I har gjort derhjemme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 20:55
JPW reolhøjttalere og BRUNS stereoforstærker.
Det er mit pc lyd setup.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 07-Juni-2014 kl. 20:55
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PFA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PFA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 21:48
Ville der være meget og hente ved et passivt sæt og forstærker i forhold til f.eks. de ovennævnte?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 22:07
skal blankt erkende jeg stadig synes mine Logitech Z-5 spiller fortrinligt til det de bliver brugt til. (står på kontoret og kan spille fint op hvis jeg er i køkkenet ved siden af og kravene er ikke store)
Ellers kig på nogle studio-højtalere fra 4sound.dk eksempelvis.
Til top
PFA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PFA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 13:37
Ville der være andre kandidater af aktive højtalere, der ville være et lyt værd?

Jeg tror det bliver for dyrt og rode rundt med forstærker/højtalere til det setup derhjemme

Redigeret af PFA - 08-Juni-2014 kl. 13:37
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:48
For dyrt?
Jo, hvis man køber ny, men som brugt kan man sagtens holde det i en god pris, specielt hvis man har tid til at vente. Mit har kostet mig "ingenting" plus et par timers arbejde for en kammerat.

Jeg vil under ingen omstændigheder, gå under 4½-5" basenhed.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PFA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PFA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 21:17
Nogle bestemte komboer, der ville være værd at holde øje med? Kender ikke så meget til de ældre versioner af forstærkere/Højtalere.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 17:28
Jeg bruger et par ESI nEar04. Tror jeg gav ca 700 kr for dem. De fås desværre ikke længere, men du kan få mange lignende aktive højttalere. Vil anbefale dig at tage forbi den nærmeste 4sound, og lytte på det de har stående. 
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 18:49
Både Audioengine A2 og M-Audio AV40 er fornuftige valg. Jeg har selv haft et sæt A2ere og de spiller virkelig godt så længe du ikke forventer diskotekslydniveau. De spiller "større" end de ser ud, hvis det giver mening.

Et andet valg kunne være Behringer MS16/MS20/MS40, hvis altså du kan leve med designet og at der står "Behringer" foran på dem ;-)  De spiller overraskende godt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 19:03
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
superbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-August-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 20:41
evt et par bruge Audioengine A5+ 

Redigeret af superbo - 17-Juni-2014 kl. 20:42
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2014 kl. 21:01
De spiller også rigtigt godt, man skal bare være klar over at de er overraskende store :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu