recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2+1 setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2+1 setup

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 15:09
Man kan også evt bare udelukkende se materiale med 5.1 eller 7.1 digital lyd, så man fri for og bruge crap upmixere.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

TAk for de hurtige svar.

Jeg synes ikke altid tale er lige tydeligt når det kører i stereohøjtalerne - selvfølgelig er der meget bedre en fjernsynets egne højtaler på bagsiden. Men jeg tænkte at receiveren kunne pille talen ud og putte i center - ligesom et alm. surroundsetup. Og så skal stereohøjtalerne kun bruges til effekt og musikafspilning.

Gør som jeg siger. Slå Dolby surround til så matrixer den den stereo signalet fra de tv-kanaler de kun sender stereo lyd. På den måde får du talen ned i centerhøjttaleren hvor den hører til.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Gør som jeg siger. Slå Dolby surround til så matrixer den den stereo signalet fra de tv-kanaler de kun sender stereo lyd. På den måde får du talen ned i centerhøjttaleren hvor den hører til.

Det vil jeg forsøge.

PS. Til en anden- n user familien og jeg TV (optaget tv), og der er tit her lyden er dårligst (og i stereo). DEt er også fint nok kun at bruge stereohøjtalerne, men sidder man flere, så er det ikke alle der kan sidde i sweetspot og føle at lyden kommer "ud af skærmen".
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 22:16
Hvordan optager du da programmer. Med digitalt TV er nemmeste og billigste optageenhed en harddisk sat til usb på TV eller tunerbox. Så er der INGEN forskel på direkte og optaget TV
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan optager du da programmer. Med digitalt TV er nemmeste og billigste optageenhed en harddisk sat til usb på TV eller tunerbox. Så er der INGEN forskel på direkte og optaget TV
Jeg optager med ArgusTV.
Min pointe var at det der bliver sendt på TV tit ikke har samme lydkvalitet som DVD/BR
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 08:16

Min pointe var at det der bliver sendt på TV tit ikke har samme lydkvalitet som DVD/BR

Dengang jeg så fjernsyn for en 4-5 år siden, var det DTS Neural upmixer der gav bedste lyd på skod TV programmer med skod lyd Meget bedre til og placere surround effekter rigtig og med god separation, samt tydelig tale i center, som ikke woblede ud i fronter det mindste, som de andre upmixere har tendens til.
Men desværre ikke alle receivere har Neural.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 12:27
du skal stille den i dolby pro-logic music, i denne stilling kan du justere forskellige parametre, der iblandt center wide. juster på den indtil du syntes du har den for dig rigtige lyd
Ole Hansen
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2016
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 22:37
Dolby surround (Prologic) var faktisk kun 4 kanaler. da baghøjtalerne var i mono og i begrænset frekvensområde. 

Dolby surround Pro logic 2 fik man 5 seperate fuld frekvente kanaler ud af et stereo signal.
mvh
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 08:58

Korrekt! Brug Prologic II eller Neo 6: Cinema, som er min foretrukne til at få talen i center på DR's drama udsendelser.

Jeg har langt om længe fundet noget (men det er ikke manualens skyld....)Der er jo mange knapper på fjernebetjeningen, så nu har jeg fundet ud af at lege med Prologic og Neo, så der nu kommer lyd i centerkanalen.
Jeg eksperimenterer lidt de kommende dage.
Tak for alle svarene.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 09:54

Korrekt! Brug Prologic II eller Neo 6: Cinema, som er min foretrukne til at få talen i center på DR's drama udsendelser.

Jeg har langt om længe fundet noget (men det er ikke manualens skyld....)Der er jo mange knapper på fjernebetjeningen, så nu har jeg fundet ud af at lege med Prologic og Neo, så der nu kommer lyd i centerkanalen.
Jeg eksperimenterer lidt de kommende dage.
Tak for alle svarene.

Godt så! På min fj.btj. hedder knappen Standard og har to modsatrettede pile på sig. For at fremhæve tale yderligere kan du trykke på CH LEVEL knappen flere gange til der står Center i reciever display, og bruge piltasterne til at skrue op for Center højttaleren.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu