|
2+1 setup |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Man kan også evt bare udelukkende se materiale med 5.1 eller 7.1 digital lyd, så man fri for og bruge crap upmixere.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Gør som jeg siger. Slå Dolby surround til så matrixer den den stereo signalet fra de tv-kanaler de kun sender stereo lyd. På den måde får du talen ned i centerhøjttaleren hvor den hører til.
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Det vil jeg forsøge. PS. Til en anden- n user familien og jeg TV (optaget tv), og der er tit her lyden er dårligst (og i stereo). DEt er også fint nok kun at bruge stereohøjtalerne, men sidder man flere, så er det ikke alle der kan sidde i sweetspot og føle at lyden kommer "ud af skærmen".
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Hvordan optager du da programmer. Med digitalt TV er nemmeste og billigste optageenhed en harddisk sat til usb på TV eller tunerbox. Så er der INGEN forskel på direkte og optaget TV
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Jeg optager med ArgusTV. Min pointe var at det der bliver sendt på TV tit ikke har samme lydkvalitet som DVD/BR
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Dengang jeg så fjernsyn for en 4-5 år siden, var det DTS Neural upmixer der gav bedste lyd på skod TV programmer med skod lyd ![]() Men desværre ikke alle receivere har Neural. |
||
![]() |
||
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
|
du skal stille den i dolby pro-logic music, i denne stilling kan du justere forskellige parametre, der iblandt center wide. juster på den indtil du syntes du har den for dig rigtige lyd
|
||
Ole Hansen
|
||
![]() |
||
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
|
Dolby surround (Prologic) var faktisk kun 4 kanaler. da baghøjtalerne var i mono og i begrænset frekvensområde.
Dolby surround Pro logic 2 fik man 5 seperate fuld frekvente kanaler ud af et stereo signal.
|
||
mvh
|
||
![]() |
||
|
Jeg har langt om længe fundet noget (men det er ikke manualens skyld....)Der er jo mange knapper på fjernebetjeningen, så nu har jeg fundet ud af at lege med Prologic og Neo, så der nu kommer lyd i centerkanalen. Jeg eksperimenterer lidt de kommende dage. Tak for alle svarene.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Godt så! På min fj.btj. hedder knappen Standard og har to modsatrettede pile på sig. For at fremhæve tale yderligere kan du trykke på CH LEVEL knappen flere gange til der står Center i reciever display, og bruge piltasterne til at skrue op for Center højttaleren. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |