|
2 iphones på samme konto? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Juni-2018 kl. 17:48 |
||
Halløj
Yngste har købt en Iphone7 idag. Hun har i forvejen en 6'er. Hun vil gerne sætte 7'eren op til brug herhjemme, uden sim på wifi, og samtidigt bruge 6'eren med sim på de næste ugers on/off ferie ... (6'eren er så tilpas "smadret" er der ikke sker det store, hvis den rammer en pool, etc.). Om 3 uger ryger 6'eren ud til højre og sim flyttes til 7'eren. Så... Kan man køre samme konto på 2 Iphones - med sync. af FB, Snapchat, instagram, etc. på de 2 devices? Hvis ja - hvordan? pft
|
|||
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det letteste er at køre iTunes på en pc, tage backup af den gamle telefon, flytte SIM kort over i den nye telefon og starte den op med kopien fra iTunes.
Herefter flytter hun SIM kort over i den gamle telefon igen. Klaus
|
|||
![]() |
|||
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
||
Tak for svar Klaus - vi prøve det imorgen.
Dvs at alt (på nær sms/opkald) synkroniseres mellem de 2 enheder?
|
|||
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
eftersom app's reelt trækker data fra skyen og egentlig ikke ligger "kun" på mobilen, og man kan have 10 enheder koblet til en enkelt konto, så vil hun se de samme ting på hver sin enhed. Det eneste er at app's typisk downloader data lokalt og cacher så billeder fx går hurtigere, men det kommer meget an på hvilken app og hvordan den er programmeret. så til at starte med vil der nok være lidt henten på den nye, men det vil stadig være det samme data på dem.
|
|||
![]() |
|||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
||
|
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Det er da hurtigst og ikke mindst også det letteste, at benytte sin backup liggende i iCloud.
Kræver selfølgelig at man benytter det. Hvis man vælger at benytte pc/mac via iTunes, så husk at sætte flueben i krypterede, så du for nøgleringsdata og aktivitet etc. med over.
Redigeret af Potter - 28-Juni-2018 kl. 07:27 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||
SMS vil også virke på trærs af enhederne. Så samme måde som du kan svare fra din macbook eller ipad via iMessage
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
||
nej, SMS vil ikke virke på tværs af enhederne. iMessage vil.
Klaus
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
||
Jo, efter den sidste opdatering iOS 11.4, virker SMS også på tværs af alle enheder. Man skal slå iCloud synkonisering til. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Det har altså virket i flere år, i den telefon som har simkortet går man ind i besked indstillinger og slår videresendelser af sms'er til, og vælger hvilke enheder som skal modtage SMS. Mener det var tilbage til IOS 8.1 Jeg modtager selv SMS på 7enheder herunder også Macbook Pro og iMac/ iMac Pro og har gjort det i lang tid, selv en alm. telefon samtale kan jeg modtage på f.eks. min iMac Pro og det er helt tilbage til iPhone med IOS 8 iOS8 kom efteråret 2014
Redigeret af Potter - 28-Juni-2018 kl. 16:24 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
||
Min fejl, den feature kendte jeg ikke.....
Klaus
|
|||
![]() |
|||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
||
Med iOS 11.4 synkroniseres SMS beskeder via iCloud.
|
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |