|
2 netværk, til samme maskine? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har en firewall på begge lan som du benytter, altså du har et ben i vært netværk, hvis du så vil have port 80 trafik ud på den lan 1 skal det selvfølgelig stå åben, og på lan 2 skal du blokere for det.
Gateway adressen må ikke hedde det samme. så det ene netværk skal helt hedder 192.168.0.x og det andet 192.168.1.x.
I firewall, kan du se regler for de forskeldige programmer, der er også en "overordenet" men den er jeg ikke intresseret i, du skal ind og lave en regle på hvert netkort for præsis det du ønsker du skal benytte hvilket netkort |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa
Det ser ud til at det nu er lykkedes mig at få vlans til at funke mht. IPTV og LAN via samme netværk.
I modsætning til sidst jeg prøvede, har jeg nu ladet IPTV køre på standard vlan'et (1) - jeg kunne ikke få det til at køre, hvis det blev flyttet væk herfra.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
spacejam
Bruger Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Må jeg spørge hvordan du har fået det til at køre
jeg roder rundt i denne løsning med IPTV og Internet på samme netkort.
mit setup se sådan ud.. når jeg skal på internettet
Fiberboks ---------------------WAN--ASUS Router------> PC 192.168.1.100
--------------------- IPTV ------------
mit setup se sådan ud.. når jeg skal på IPTV
Fiberboks --------------------- WAN--ASUS Router
--------------------- IPTV ----------------> PC 10.18.26.132 adr. kommer direkte fra fiberboks
Jeg kunne godt tænke med følgende løsning
mit setup se sådan ud.. så jeg ikke skal skifte imellem 2 netkabler hver gang jeg skal på internet eller se IPTV på min mediecenter
Fiberboks -------------------WAN--ASUS Router-->PC 192.168.1.100 adr. fra min Router
------------------- IPTV ------------------>PC 10.18.26.132 adr. kommer direkte fra fiberboks
Mvh JAn |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |