recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 PC’er 1 skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 PC’er 1 skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 PC’er 1 skærm
    Sendt: 14-Juli-2007 kl. 07:58

Findes der noget der der hedder fordelerledning, som kan sættes i skærmen, så man kan tilslutte 2 pc'er til denne skærm (ikke nødvendigvis så man kan have begge pc'er tændt samtidig).

Årsagen er pladsmangel på skrivebord selv om jeg har ryddet op. 

 

Med venlig hilsen

Peter
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af peter12 peter12 skrev:

Findes der noget der der hedder fordelerledning, som kan sættes i skærmen, så man kan tilslutte 2 pc'er til denne skærm (ikke nødvendigvis så man kan have begge pc'er tændt samtidig).

Årsagen er pladsmangel på skrivebord selv om jeg har ryddet op. 

 

Du skal have fat i en kvm-switch (Keyboard/video/mouse ) som eksempelvis denne: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?282,  men søg evt. på edbpriser under kvm switche og husk at checke stik  forbindelserne (dvi / vga) på de enkelte modeller og hvorvidt kabler medfølger inden du bestiller. 

 

Til top
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Oprindeligt skrevet af peter12 peter12 skrev:

Findes der noget der der hedder fordelerledning, som kan sættes i skærmen, så man kan tilslutte 2 pc'er til denne skærm (ikke nødvendigvis så man kan have begge pc'er tændt samtidig).

Årsagen er pladsmangel på skrivebord selv om jeg har ryddet op. 

 

Du skal have fat i en kvm-switch (Keyboard/video/mouse ) som eksempelvis denne: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?282,  men søg evt. på edbpriser under kvm switche og husk at checke stik  forbindelserne (dvi / vga) på de enkelte modeller og hvorvidt kabler medfølger inden du bestiller. 

 

Tak for svar og link, samt formaninger mht. stiktyper

Med venlig hilsen

Peter
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 15:04
Nu har jeg et stykke tid kørt med 2 PC'er til samme skærm. Det er simpelt da den ene PC'er kører VGA og den anden DVI. Så her skal der inen omskifter til. Tastatur, mus og printer kører alle USB så de sidder i en USB hub. Når jeg skal skifte trækker jeg USB stikket ud af den ene PC'er og sætter det i den anden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu