|
2 routere på samme netværk |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du skal ikke tage mit indlæg om en "honnypot" seriøst, det var bare en joke på hvad man også kan bruge to routere til hvis man har den slags tendenser..
![]() Ideen med en router ekstra på dit kontor er helt fin, nogle routere har en indstilling så de fungerer som rent access point som Claus er inde på, på andre routere trækker du et kabel til en LAN port og slår dhcp fra som beskrevet i mit første indlæg - resultatet er det samme. Nu ved jeg ikke hvor langt et kabeltræk du skal bruge, men i stedet for at bore et ordentligt hul i væggen hvor du kan få stik og kabel og hele pivtøjet igennem, så kan du med lidt fingersnilde selv montere stik med det rette værktøj. Det kunne fx. være: 100 m cat 6 utp kabel https://www.av-cables.dk/cat-6-utp/cat-6-utp-netvaerkskabel-bloed-graa-100-m.html til 250 kr. 50 rj45 stik https://www.av-cables.dk/netvaerksstik/rj45-modularstik-til-bloed-cat-6-utp-kabel.html for 150 kr. 1 tang til at crimpe stik https://www.av-cables.dk/crimptaenger/tang-til-rj45-8-8-kabel-og-modularstik.html til en 50'er. 1 stk tester til hund for at se om du er konge eller kogle til det shiiit https://www.av-cables.dk/lan-tester/lan-netvaerkstester-4378.html ![]() Så har du til både dit nuværende kabeltræk til kontoret plus ekstra til næste gang du har brug for kabel. En video hvor du kan se hvordan man samler et kabel, tag dig ikke af at han snakker om cat5 og cat6, du gør bare som han demonstrerer i første halvdel af videoen https://www.youtube.com/watch?v=lullzS740wI Det er noget pille-nusse arbejde indtil du får taget på det, så lad nu være med kun at bestille de to rj45 stik du tror du kan nøjes med. Start med at klippe et stykke på ca. 2 meter og øv dig ved køkkenbordet på at få monteret stik i begge ender. Hvis du krimper stikket og det ikke gik helt efter planen klipper du stikket af og prøver igen med et nyt stik - de kan ikke genbruges. Når du efter en 6-7 kiksede forsøg er blevet skarp til det pis, er det tid til at prøve med det lange kabel ind til kontoret, men sørg nu for at have lidt ekstra længde hvis det ikke lykkes i første hug. Det er fedt at kunne og det er fedt lige at have en tromle og nogle stik på lager så du er klar til at træde til når kammeraten skal have trukket kabel op til førstesalen og den slags..
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
Spar lidt penge på eBay:
25xRJ45 (7kr): http://www.ebay.com/itm/25X-RJ45-RJ-45-CAT5-Modular-Plug-Network-Connector-for-Cat5-Cat5e-Cat6-Cable/191455218300 krimper+tester (80kr):http://www.ebay.com/itm/RJ45-RJ11-RJ12-Network-Cable-Tester-Crimper-Pliers-Tool-/351223960894?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item51c694553e |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
||
Nu har jeg tjekket lidt op på det. og det er noget af en investering i en 100 meters rulle. Det er vel få meter, det drejer sig om. Men nemt ser det ud at samle sådan et stik - på sigt kunne jeg måske godt forestille mig at eksperimentere med det. Men lige pt. er det måske ikke lige sagen.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
||
eBay, er nok ikke det første sted, jeg ville købe noget. Der er jo også nogle som har haft problemer med køb på eBay.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg har faktisk været inde og rode med min ekstra router. Det er sat til strøm og det ser ud til at den har kontakt på mit netværk, selvom den ikke har fast kabelforbindelse. Jeg har også prøvet at koble et kable på den til min stationær computer. Den anden router har Begrænset status i signal. Før havde jeg den stationær stående i et andet værelse, lidt længere væk, uden problem opfangede den via sit trådløse signal min router. Efter den så er kommet lidt tættere på, i et andet værelse, så giver den indimellem problemer med sit trådløse signal. - Men det er mest ved opdatering, signalet svigter. Det kunne tyde på, at det er det trådløse signal i computeren, der fejler. Man kan vel heller ikke bare stole blindt på at trådløs signal i en computer virker ved køb? Endelig, så kan løsningen være en usb trådløs signalnøgle?
|
|||
![]() |
|||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
||
Hvis det er for dyrt med en 100m rulle, så køb 5-10-20m færdiglavet, og klip det ene stik af, og montér et nyt når du er færdig med at trække rundt. Så sparer du et par hundrede :)
|
|||
![]() |
|||
||
Klippe af?! Sikkerhed ![]() |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
Det er farligt at bore huller i væggen, dit trådløse netværk er risikabelt, eBay er ikke et sted man handler fordi nogen har oplevet problemer og det er usikkert at klippe et netværkskabel over... prøv at tage lidt løsere på hverdagen, så går det hele lidt nemmere ;-)
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Ved ikke hvad du mener med det? Men det er intet problem at klippe et stik af et færdigtlavet kabel og sætte et nyt stik på selv. Hvis du tilmed sætter accesspoint/wifi-router i samme rum som din maskine, så kan du trække et kabel til den og helt slippe for at være trådløs.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg er ikke ung mere, nærmer mig et skarpt hjørne, mere forsigtig elektronisk.
|
|||
![]() |
|||
||
Det tror jeg, at jeg gør - jeg bestiller et kabel nu ved avcables!
![]() Redigeret af tonice25 - 28-April-2015 kl. 10:18 |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |