|
2 routere på samme netværk |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tak for info - jeg bestiller den bedste kategori, kategori 7, der regner jeg med er det bedste, når signalet skal trækkes lidt mere? Redigeret af tonice25 - 28-April-2015 kl. 10:31 |
|||
![]() |
|||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
||
Hvorfor 1, 6 eller 11? Jeg bruger personligt Wifi analyzer og vælger en kanal som naboen ikke bruger. Hvad er der særligt ved lige netop disse 3? 1. Ligger fx helt i yder enden ville denne ikke være et dårlig valg?
|
|||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
Køb blot CAT5E el. CAT6 - det kører jeg selv gigabit-netværk på - det andet er blot spild af penge til dit formål. (NB: 150kr for *alt* det grej du skal bruge på eBay ;-))
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
||
Hmm ... jeg havde, inden den seneste besked her, bestilt et kategori 7 kabel via kreditkort.
|
|||
![]() |
|||
freesoft ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 59 |
||
Se billedet, kanalerne overlapper, det gør de 3 ikke. |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
|
|||
![]() |
|||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
||
Nååh på den måde. Jamen som en anden nævner så er det jo kun det færreste der bor et sted hvor der ingen andre wifi netværk er. så det bedste råd er vel at kontrollere hvilke kanaler naboerne bruger og så vælge det område hvor der er mindst belastning.
Jeg troede at nogle elektronisk udstyr måske havde bedre vilkår på disse kanaler? |
|||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Jeg er muligvis forudindtaget, men jeg synes du skal følge dit eget forslag, og betale dig fra det. Den opstilling du skal ud i er ikke uden faldgruber. Det er givetvist så nemt som at klø sig i nakken for mange af brugerne her, men hvis man er så "forsigtig" som du giver udtryk for, så synes jeg det er et omfattende projekt.
|
|||
![]() |
|||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
||
Man skal IKKE, jeg gentager: IKKE, sætte sin WiFi router til at bruge andre kanaler end 1, 6 eller 11 på 2.4 GHz båndet. Der overlappes på kanaler ved siden af den valgte kanal, så hvis man prøver at bruge end anden end en af disse kanaler som centerkanal, så vil man forstyrre sig selv og andre MERE end hvis man bruger en af disse kanaler. Der vil ske det, at signalerne vil forstyrre hinanden, men de trådløse routere vil ikke opdage det og tage hensyn til det ligeså godt, som hvis man bruger en af disse tre centerkanaler. Så lad enten routeren selv træffe afgørelse om hvilken centerkanal, den skal bruge, eller også brug 1, 6 eller 11. |
|||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|||
![]() |
|||
||
Kan du stadig konkludere at 1, 6 og 11 giver bedst performance for *dig* når du er omgivet af trådløse netværk på samtlige kanaler - i varierende styrke?
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
Best practice på et 802.11g netværk i europa ER og har altid været kanal 1, 6, 11. Hvis man selv er herre over et site med flere AP's er det vejen frem. I mere autonome miliø'er hvor andre ikke "fatter" best practice er der ofte ikke andet at gøre end at vælge bedste kanal. Jeg ender selv altid på en af de ovennævnte alligevel ;-)
Sidespring i know og ud fra OP's beskrivelse af problemet tror jeg Otto's løsning er vejen frem. Mvh BS
|
|||
![]() |
|||
||
Nu er der nogle som i tråden fraråder, at jeg fortsætter selviværksat løsning - jamen det er så efter, jeg allerede har bestilt og købt kabel!
Nå men nu kører jeg ud af sporet og fortsætter løsning...
Redigeret af tonice25 - 28-April-2015 kl. 18:21 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |