recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 stk vista MCE, virker de  som extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 stk vista MCE, virker de som extender

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 stk vista MCE, virker de som extender
    Sendt: 02-Maj-2008 kl. 18:57
vil lige høre om der er nogen som har erfaring med flere MCE'er på samme netværk - vil de fungere som hinandends gensidige extendere ? - jeg er slet ikke klar over om MCE vil opdage andre MCE'er på det samme netværk, eller om man skal sætte det op manuelt med fil shares - vil derfor lige høre om I har nogen erfaringer på området.

vil man f.eks. kunne benytte den ene MCE's tuner på den anden MCE ?

Jeg går ud fra at det intet problem er at afspille filer fra den ene på den anden, idet der jo egentlig blot er tale om netværks shares som den anden kan se - det store spørgsmål er derfor om man kan benytte TV / radio tuneren over netværket som om den var lokal, og om betjeningen i øvrigt forgår på "normal vis"

(ps. jeg har et MCE kørende med dual tuner, og overvejer om jeg skal have et MCE mere)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 22:09

En pc med MCE på kan ikke fungere som extender, og kan derfor ikke benytte en anden MCE computers tunere. Vil du ud i noget med extendere, så skal du have fat i enten en Xbox 360 (som dog larmer en del) eller en rigtig extender, fx den Linksys har lavet.

Den anden mulighed er at skifte MCE ud med enten SageTV eller MediaPortal som begge har mulighed for at køre med en Server hvor du har dine tunere siddende og så bruge en anden pc som extender.

Som du selv er inde på er det dog muligt med MCE at afspille filer da det jo bare er almindeligt netværk.

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 23:40
tak for svaret
Til top

Besvar Besvar