|
2 subs, jeres erfaring? |
Besvar ![]() |
Side <1 9101112> |
Forfatter | ||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du vil muligvis få endnu bedre resultater hvis du bruger din surround processor til stereo delen, da du så kan lave et crossover mellem sub og fronter. Du kan jo også bruge Dirac'en til dit surround.
|
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|
Armani-Thomas:
Der er bedre lyd med stelloen end processoren, så det kommer ikke til at ske. Så hellere bruge dirac softwaren til stereo og minidsp 2*4 til surr. ... Kan ikke huske om jeg kan bruge subs til dirac live 2 channel? |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
MiniDSP 2*4 kan ikke bruges til surround, den tager kun 2 kanaler ind og sender kun 4 kanaler ud.
Til surround har du brug for en 10*10 f.eks.
|
||
![]() |
||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|
Jacob:
Sjovt som man kan købe ht kabler til 100.000kr, der ikke vil have nogem som helst "hørbar" effekt... Det tosset ![]() Det sku ret interessant er det ja! Og tak :-). Der er kommet meget mere luft i toppen og bas der er ligeså stram som missekatten selv ... Før var det godt mudret sammen og øvre toner formåede kun, at være underlegne, når der var et bassignal, der kom i "vejen". Der er super seperation, fra instrumenter med dirac live aktiveret. KONTROL kan i bund og grund være eneste nødvendige at skrive. Henrik: Har du prøvet trial versionen af Dirac live? Eneste minus ved dirac er: DER ER IKKE NOK AT PILLE VED I LÆNGDEN. ![]() |
||
![]() |
||
|
Henrik:
Jeg forstår. Giver det ikke mening at køre auto EQ på nuforcen og 2*4 for at korrigere for to subs, når der kun er en sub-out på nuforcen? |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
helt enig
Jeg havde svært ved at integrere sub med dirac stereo versionen for den viser, så vidt jeg huser, ikke subben som en selvstændig kanal Og jo, den der kurve kan du bruge LANG tid på at finjustere :-)
|
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Du kan godt nøjes med at køre 2*4eren kun på subs, så korrigerer du selvfølgelig kun dem. Det er oftest også der man har brug for mest EQ. Så jo, hvis det kun er til subs, så er 2*4 helt i vinkel :-)
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Når først man har justeret efter JBL Synthesis's target kurve, så er man færdig med at finjustere :)
|
||
![]() |
||
|
Er det den samme som Brüel & Kjærs anbefalede kurve? Altså +3dB ved 100Hz, faldende til 0dB ved 2KHz og -3dB ved 20KHz? ![]() Den har jeg har fået anbefalet mange steder fra, og det skulle ikke ændre mig hvis JBLs kurve er nærmest identisk. Det skulle være den mest foretrukne justering i forhold til oplevet lydkvalitet.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Andromeda
Hvis du mangler noget og "pille ved i længden", syntes jeg da du skulle gå i gang med manuelt og justere de elleve parametriske filtre din Nuforce har pr. Kanal. Nu ved jeg ikke hvor fleksibel den er, men er det lavet nogenlunde ordentligt vil jeg mene, at en miniDSP 2x4 er at købe noget du allerede har i forvejen. |
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Er der ikke noget med at mini DSP maksimal kan håndtere 0,9V på indgangen? Der er sikkert ikke nok til sub-out med redirected bas.
|
||
![]() |
||
|
Der sidder en jumper i MiniDSP 2*4 så man kan skifte mellem 0,9V og 2V. Den kan dog stadig kun outputte 0,9V, men det kan man kompensere for med gain på subben. MiniDSP 2*4 Balanced-udgaven har samme jumper til inputfølsomhed, men kan også outputte 2V.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 9101112> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |