recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 subs, jeres erfaring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 subs, jeres erfaring?

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Hvilken SVS Bromberg?

Vil have en dspeaker senere på året ... Begge + flere subs, kan kobles til dspeaker jo?

Det er en sb2000. Minidsp havde jeg selv kig på også, men syntes dspeaker var nok for mig til at gøre nok:). Har ikke et setup jeg alligevel kan stille som jeg vil:)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 19:59
Jeg har god erfaring med sub direkte til højre og venstre fra sofa rimelig tæt på lyttepostion. Men syntes også du skal i gang med Umik og rew målinger. Hvis man gider og bruge tid på det, kan du virkelig hente meget ved det.

Før jeg begyndte med egen målinger havde jeg altid for lidt bas. Efter REW og muligheden for og få alt til og spille så meget i fase som muligt, har mit system fået helt vildt meget headroom. Og mine enheder bliver praktisk taget aldrig presset til deres yderste længere.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 20:06
Jeg oplevede også at jeg kunne skrue væsentligt op for mine subs efter jeg havde udlignet de peaks der var ved 45Hz og 70Hz. Da de ikke længere dominerede lydbilledet kunne jeg hæve det samlede bas-niveau og få bedre bund i lyden.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 20:53
Har mange spørgsmål..

Men starter lige med rumkorrektionen;

Hvad kan minidsp 2*4 + umik-1, som dspeaker 8033 ikke kan?

Dspeaker er umiddelbart lige til, hvor minidsp+umik+EQ wizard, er noget mere avanceret?

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:03
Dspeaker er autokalibrering, minidsp kan både autokalibreres og manuelt kalibreres.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:19
Og hvad er bedst hvis man som jeg ikke har teknisk flair for korrektion, dips etc., men som synes det er interessant?

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:34
Så køber man en mikrofon og en minidsp 2x4 og sætter sig ind i det.

Jeg havde heller ingen anelse om hvordan det fungerede, men det er yderst simpelt når man først har forstået ideen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:58
Og grafer i EQ Wizard giver mening?? synes det ser noget indviklet ud
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:01
Kort fortalt så gælder det om at få din sub kurve så jævn som muligt ved hjælp at placering, akustiske tiltag og EQ.

Mere er der faktisk ikke i det.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:06
Og et par gode huskeregler:

• Det er vigtigere/bedre at cutte peaks end det er at booste huller i frekvensgangen.
  • "Cut narrow, boost wide" - Det lyder ganske enkelt mere naturligt.

Men der vil også være situationer hvor de "regler" ikke holder stik.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 08:15
Henrik stevn:

Se det var da noget interessant læsning!
Vil prøve at placere sub 2, der hvor der er mindst bas og se hvad der sker.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 08:18
Kan dspeaker og minidsp 2*4, selv udregne peaks og udligne?

Hvad brugte du for at udligne Henrik Stevn?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu