|
2 subs, jeres erfaring? |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en sb2000. Minidsp havde jeg selv kig på også, men syntes dspeaker var nok for mig til at gøre nok:). Har ikke et setup jeg alligevel kan stille som jeg vil:) |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Jeg har god erfaring med sub direkte til højre og venstre fra sofa rimelig tæt på lyttepostion. Men syntes også du skal i gang med Umik og rew målinger. Hvis man gider og bruge tid på det, kan du virkelig hente meget ved det.
Før jeg begyndte med egen målinger havde jeg altid for lidt bas. Efter REW og muligheden for og få alt til og spille så meget i fase som muligt, har mit system fået helt vildt meget headroom. Og mine enheder bliver praktisk taget aldrig presset til deres yderste længere. |
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Jeg oplevede også at jeg kunne skrue væsentligt op for mine subs efter jeg havde udlignet de peaks der var ved 45Hz og 70Hz. Da de ikke længere dominerede lydbilledet kunne jeg hæve det samlede bas-niveau og få bedre bund i lyden.
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Har mange spørgsmål..
Men starter lige med rumkorrektionen; Hvad kan minidsp 2*4 + umik-1, som dspeaker 8033 ikke kan? Dspeaker er umiddelbart lige til, hvor minidsp+umik+EQ wizard, er noget mere avanceret? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Dspeaker er autokalibrering, minidsp kan både autokalibreres og manuelt kalibreres.
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Og hvad er bedst hvis man som jeg ikke har teknisk flair for korrektion, dips etc., men som synes det er interessant?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Så køber man en mikrofon og en minidsp 2x4 og sætter sig ind i det.
Jeg havde heller ingen anelse om hvordan det fungerede, men det er yderst simpelt når man først har forstået ideen. |
|
![]() |
|
Og grafer i EQ Wizard giver mening?? synes det ser noget indviklet ud
![]() |
|
![]() |
|
Kort fortalt så gælder det om at få din sub kurve så jævn som muligt ved hjælp at placering, akustiske tiltag og EQ.
Mere er der faktisk ikke i det. |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Og et par gode huskeregler:
Men der vil også være situationer hvor de "regler" ikke holder stik. |
|
![]() |
|
Henrik stevn:
Se det var da noget interessant læsning! Vil prøve at placere sub 2, der hvor der er mindst bas og se hvad der sker. |
|
![]() |
|
Kan dspeaker og minidsp 2*4, selv udregne peaks og udligne?
Hvad brugte du for at udligne Henrik Stevn? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |