recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 x Sonos Play 1 + sub vs. 2 x Sonos Play 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 x Sonos Play 1 + sub vs. 2 x Sonos Play 5

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2 x Sonos Play 1 + sub vs. 2 x Sonos Play 5
    Sendt: 24-April-2016 kl. 20:25
Hej

Hvad mener i vil være bedst til en rimeligt stort køkkenalrum?

Jeg er ikke nørdet omkring min musik, for så var det nok en anden læsning der skulle til.

Musikken vil typisk være almindeligt top 40 og blandet pop rock på en rimeligt lydniveau

Hvad vil være bedste løsning ?
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 21:38
Det er sku svært.

Play 5 spiller klart bedre end Play1, men med Play1+sub, så vil du få en dybde som 2*Play 5 ikke kan levere.
Så du vil få mere bass på Play1+sub, men bedre 'lyd' på 2*play 5, men vil mangle lidt af den dybe bass.

Så hvad er du mest til. God 'dyb' bass eller bedre lydkvalitet i det øvrige lydspektrum.


Redigeret af ldplusse - 24-April-2016 kl. 21:39
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 21:39
*Delete*

Redigeret af ldplusse - 24-April-2016 kl. 21:39
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 23:27
Jeg har set lyset i 2.1, da man således har optimal mulighed for at styre frekvensresponset, men til at køkkenalrum hvor man antageligvis render rundt og lytter fra flere forskellige steder i rummet (i modsætning til at have en foretrukken lytteposition, et sweetspot) er dette nok ikke noget du vil vinde så meget ved.

Uden at have læst specs'ne, så går jeg udfra at man med sub'en kan spille dybere end med to 5'ere, men til casual lytning (som du beskriver) vil jeg nok gå med to 5'ere alligevel. Tror det vil give dig det mest ensartede resultat i størstedelen af rummet.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 23:04
Tak skal i have for svarene. Jeg tror jeg vil gå efter en løsning med to stk Play 5
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 07:36
Hva med Bluesound pulse 2? - markant bedre end play 5:)
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 09:34
Nu er jeg begyndt på Sonos, og Konen er tilfreds :-) 
Jeg ved heller ikke om Bleusound virker med Telmore Musik ?
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:09
PLAY:5 spiller virkeligt fedt. Har duvervejet at prøve med én til at starte med?

Martin
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:18
Jeg har allerede en, og er ved at aftale med en kollega at købe nummer 2 af ham. Det er et rum på ca. 50 kvm. så det kræver lidt mere en bare en, og jeg savner stereoeffekten.
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:50
Jeg har haft en play1 til at spille i et rum på 30 kvm, den gik ikke. Har nu én play5 som gør det længder bedre end play1. Tæt på en forvandling!
Stereo-ordningen med 2x play5 burde være rigtig spændende, lad os endelig høre om dine erfaringer :-)
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu