recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 x Sonos Play1 eller indbygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 x Sonos Play1 eller indbygning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2 x Sonos Play1 eller indbygning
    Sendt: 20-December-2014 kl. 11:50
2 stk Sonos Play 1 til brug i køkken på ca 30 kvm

Eller noget indbygnings halløj

Eller?

Jeg har i forvejen en fin forstærker til at stå der ikke bliver brugt - og den kan fint være i køkkenskabet = usynlig lyd med indbygninshøjtalerne Clap

Men til maks. 4-5000 kr, hvordan får jeg så den bedste lyd? (skal ikke spille højt...)

Det må IKKE være større højtalere end Play1 - der bliver monteret på væggen (hvis det bliver løsningen)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 14:07
Skal det være i sonos lejren er der jo kun connect amp tilbage til ca 3800 plus højttalere for renten af pengene.
Indbygning !  er det i loft du ønsker dette ?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:21
Nope, det behøver ikke være Sonos - det er blot fordi Play1 får rosende ord med på vejen :-)

Har et komplet KEF T205 sorround i stuen, så det bliver ikke aktuelt med mere Sonos...

Så spørgsmålet er om det skal være 2xPlay1 eller 2xindbygningshøjtaler i loft med genbrug af forstærker

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:15
2x play1 i et 30 m2 rum, tror du ikke at du skal lytte lidt til play1 inden du smider 3000kr efter et sæt?

I mine øren kan et sådan sæt langt fra spille et 30 m2 rum op.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:40
Der skal jo ikke spilles højt, samt det er jo til et køkken. Tror at play 1 vil klare opgaven fint.

Der er noget med fuld retur ret på sonos hvis man ikke er tilfreds.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:53
Jeg kan kun sige at mine DLS R50 absolut ikke skulle erstattes af noget mindre - og slet ikke play1 - hvis jeg skal lave mad.....vores køkken er nok 25m2.
Men ikke alle har samme "behov" for lyd ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 22:40
Vi har en play 5 i vore køkkenalrum - det er ganske fint og vi er meget glade for løsningen. Vi har en play 1 i vore multirum på ca. 24 m2 - vi påtænker at få en play 1 mere. Men den spiller super godt.

Mvh. Torben
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 08:17
Super

Jeg tror vi prøver 2x play1 - der er nemlig fuld returret... Køber dem i hifiklubben, der er kun ca 10 km...
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 09:56
I må godt nok spille højt når i er i køkkenet, eller have en underlig indretning/placering, når en play1 ikke kan spille knap 30m2 op.
Min play1 står på en mustensskillevæg mellem køkken og spisestue, altså central placeret, og der er ingen problemer med at kunne spille højt. Altså virkelig højt. Vil skyde på vi har ca 40-45m2
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 09:56
Syner der mangler lidt oplysninger om, hvilke kilder til lyden, der er tale om. En forstærker i et køkkenskab gør jo ikke megen gavn i sig selv.
Fordelen ved Sonos er, at der får man umiddelbart adgang til netradio, streamingtjenester og eventuelt lokalt musikbibliotek på NAS eller lignende.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 14:11
Forstærkeren er sådan et alt i et anlæg med cd afspiller og. Fm samt usb tilslutning

Undlod bestemt mærke osv da det i første omgang går på 2xplay vs indbygning - så kan jeg altid skifte forstærker senere hen...
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Forstærkeren er sådan et alt i et anlæg med cd afspiller og. Fm samt usb tilslutning

Undlod bestemt mærke osv da det i første omgang går på 2xplay vs indbygning - så kan jeg altid skifte forstærker senere hen...
Jeg synes stadig det er lidt uklart om hensigten er at benytte Play-1 som højttalere i forbindelse med forstærkeren. Det kan man nemlig ikke uden yderligere investeringer.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu