|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
det kan godt være loven siger det, men de holder det ikke. prøv selv at gå i kvickly køb og så gå ind igen ved samme kasse. man kan ikke i city 2. og jeg var endda i to forskellige kasser, men en fra afdelingen havde set mig og gik over og sagde det. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
||
Så bed om at tale med butikschefen. Det ER ulovligt at nægte dig det. En omgåelse af loven er at de kan annoncere de vil sælge dig eksempelvis 3 kasser til 99, antal udover 3 er til normal pris. |
|||
![]() |
|||
moweesteffen ![]() -- ![]() Branchemedlem Oprettet: 01-Februar-2008 Status: Offline Point: 731 |
![]() |
||
Det er så fordi at det er meget bøvlet for en forbruger at klage om tingene :) og ender de med en bøde er det noget som svarer til håndører i forhold til deres indtægter. Man kan dog forbeholde sig ret til mængdebegrænsning i tilbudsvarer.. Dog kan man ikke nægte kunden at handle i butikken igen. En kunde er en person som indtræder i butikken og laver en handel og ikke en fast person som huskes :) |
|||
![]() |
|||
moweesteffen ![]() -- ![]() Branchemedlem Oprettet: 01-Februar-2008 Status: Offline Point: 731 |
![]() |
||
Nemlig, men så skal det fremgå tydeligt af reklamen. |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
det er jo så også den de laver næsten hver gang. men hvem gider giver over 20kr for en 1 1/2l sodavand. jeg gør ikke. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der man kan gå ind i butikken igen. Ingen lov hindrer dig at gøre det. Hindrer butikken dig, bryder de selv loven. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
de skriver jo næsten altid den med, ud over 12 stk så er prisen. så kan man vel ikke? men bortset fra det, så er vi kommet en del væk fra elgiganten. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du er kun en kunde indtil du er på den anden side af kassen. Derefter ville du være en ny kunde når du gik ind i butikken. Mht. El-giganten laver de selv fejlen ved ikke at melde noget antal :) |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Øh, mængdebegrænsning fremgår altid tydeligt af reklamen. Jeg har aldrig før set nogen hævde, at det skulle gøre nogen forskel på lovligheden.
Den brugte Bilka også i sin tid. Det omtales populært som "omvendt mængderabat", og mange troede, at det ville blive det store emne i retssagen. Men retten gad ikke engang beskæftige sig med, om der var forskel på en mængdebegrænsning og en omvendt mængderabat. De nøjedes med at fastslå, at der ikke er tale om mængdebegrænsning i strid med loven, hvis begrænsningen kun gælder pr. ekspedition og ikke pr. person.
Tak for det. Så var det nok din fortjeneste, at det gik så let for mig. Redigeret af Allan Olesen - 15-November-2008 kl. 22:14 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu snakker vi jo netop om at der ingen mængdebegrænsning er på el-gigantens. Endvidere kan man altid som jeg nævner, træde ind i butikken igen da de så ikke kan anse dig som samme kunde rent juridisk. Endvidere har jeg kun nævnt ting som står i markedsføringsloven :) Redigeret af moweesteffen - 15-November-2008 kl. 22:13 |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Her svarer du vist udelukkende på ting, som jeg ikke har skrevet. Men derudover ser det faktisk ud til, at mængdebegrænsning har været tilladt i næsten 2 år nu: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad052/?ref=20 26 Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilken lov, der regulerer det. Forbuddet mod mængdebegrænsning fremgik oprindeligt af markedsføringsloven, men i udgaven fra 21/12 2005 kan jeg ikke finde det. Så mellem denne dato og ophævelsen af forbuddet 1/1 2007 må der jo have været noget andet lovgivning, som forbød mængdebegrænsning. Redigeret af Allan Olesen - 15-November-2008 kl. 22:33 |
|||
![]() |
|||
slettet.18124 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
![]() |
||
Ja, jeg ved godt den er lidt tynd. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |