recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 20% hos Elgiganten på Blu-ray og DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket20% hos Elgiganten på Blu-ray og DVD

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 20:54

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Markedsføringsloven siger direkte:

"En detailvirksomhed må ikke fastsætte noget loft for, hvor stort et antal enheder den enkelte kunde må købe af en vare. Der må endvidere ikke nægtes salg til bestemte aftagere."

Der har endda været en sag i Bilka engang hvor Bilka blev frifundet under henvisning til at markedsføringsloven ikke omfatter den anvendte markedsføring. Denne skal sikre, at der ikke sættes loft over det faktiske antal varer en kunde kan købe. Men i Bilka-sagen forhindrer tilbudet ikke, at en kunde går gennem kassen flere gange og derved sikrer sig det ønskede antal varer. 

det kan godt være loven siger det, men de holder det ikke.

prøv selv at gå i kvickly køb og så gå ind igen ved samme kasse.

man kan ikke i city 2. og jeg var endda i to forskellige kasser, men en fra afdelingen havde set mig og gik over og sagde det.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

"En detailvirksomhed må ikke fastsætte noget loft for, hvor stort et antal enheder den enkelte kunde må købe af en vare. Der må endvidere ikke nægtes salg til bestemte aftagere."

Der har endda været en sag i Bilka engang hvor Bilka blev frifundet under henvisning til at markedsføringsloven ikke omfatter den anvendte markedsføring. Denne skal sikre, at der ikke sættes loft over det faktiske antal varer en kunde kan købe. Men i Bilka-sagen forhindrer tilbudet ikke, at en kunde går gennem kassen flere gange og derved sikrer sig det ønskede antal varer. 

man kan ikke i city 2. og jeg var endda i to forskellige kasser, men en fra afdelingen havde set mig og gik over og sagde det.

Så bed om at tale med butikschefen. Det ER ulovligt at nægte dig det.

En omgåelse af loven er at de kan annoncere de vil sælge dig eksempelvis 3 kasser til 99, antal udover 3 er til normal pris.
Til top
moweesteffen Se dropdown menu
--
--

Branchemedlem

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 731
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 20:58

Det er så fordi at det er meget bøvlet for en forbruger at klage om tingene :) og ender de med en bøde er det noget som svarer til håndører i forhold til deres indtægter.

Man kan dog forbeholde sig ret til mængdebegrænsning i tilbudsvarer.. Dog kan man ikke nægte kunden at handle i butikken igen. En kunde er en person som indtræder i butikken og laver en handel og ikke en fast person som huskes :)

Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Så bed om at tale med butikschefen. Det ER ulovligt at nægte dig det.

En omgåelse af loven er at de kan annoncere de vil sælge dig eksempelvis 3 kasser til 99, antal udover 3 er til normal pris.

Nemlig, men så skal det fremgå tydeligt af reklamen.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 21:01

det er jo så også den de laver næsten hver gang.

men hvem gider giver over 20kr for en 1 1/2l sodavand. jeg gør ikke.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 21:05

det er jo så også den de laver næsten hver gang.

men hvem gider giver over 20kr for en 1 1/2l sodavand. jeg gør ikke.

Der man kan gå ind i butikken igen. Ingen lov hindrer dig at gøre det. Hindrer butikken dig, bryder de selv loven.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 21:07

de skriver jo næsten altid den med, ud over 12 stk så er prisen. så kan man vel ikke?

men bortset fra det, så er vi kommet en del væk fra elgiganten.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 21:09

de skriver jo næsten altid den med, ud over 12 stk så er prisen. så kan man vel ikke?

men bortset fra det, så er vi kommet en del væk fra elgiganten.

Du er kun en kunde indtil du er på den anden side af kassen.

Derefter ville du være en ny kunde når du gik ind i butikken.

Mht. El-giganten laver de selv fejlen ved ikke at melde noget antal :)

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 22:09

Øh, mængdebegrænsning fremgår altid tydeligt af reklamen. Jeg har aldrig før set nogen hævde, at det skulle gøre nogen forskel på lovligheden.

Den brugte Bilka også i sin tid. Det omtales populært som "omvendt mængderabat", og mange troede, at det ville blive det store emne i retssagen. Men retten gad ikke engang beskæftige sig med, om der var forskel på en mængdebegrænsning og en omvendt mængderabat. De nøjedes med at fastslå, at der ikke er tale om mængdebegrænsning i strid med loven, hvis begrænsningen kun gælder pr. ekspedition og ikke pr. person.

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Var en tur i Elgiganten i Kolding i dag og købe en enkelt BD-film. Der var ingen i forettningen der  vidste noget om rabatten og til sidst måtte de ringe til hovedkontoret og så fik jeg min rabat. Virklig uprofessionalt.

Tak for det. Så var det nok din fortjeneste, at det gik så let for mig.

Redigeret af Allan Olesen - 15-November-2008 kl. 22:14
Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 22:12

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Øh, mængdebegrænsning fremgår altid tydeligt af reklamen. Jeg har aldrig før set nogen hævde, at det skulle gøre nogen forskel på lovligheden.

Nu snakker vi jo netop om at der ingen mængdebegrænsning er på el-gigantens. Endvidere kan man altid som jeg nævner, træde ind i butikken igen da de så ikke kan anse dig som samme kunde rent juridisk.

Endvidere har jeg kun nævnt ting som står i markedsføringsloven :)

Redigeret af moweesteffen - 15-November-2008 kl. 22:13
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Nu snakker vi jo netop om at der ingen mængdebegrænsning er på el-gigantens. Endvidere kan man altid som jeg nævner, træde ind i butikken igen da de så ikke kan anse dig som samme kunde rent juridisk.

Endvidere har jeg kun nævnt ting som står i markedsføringsloven :)

Her svarer du vist udelukkende på ting, som jeg ikke har skrevet.

Men derudover ser det faktisk ud til, at mængdebegrænsning har været tilladt i næsten 2 år nu:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad052/?ref=20 26

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilken lov, der regulerer det. Forbuddet mod mængdebegrænsning fremgik oprindeligt af markedsføringsloven, men i udgaven fra 21/12 2005 kan jeg ikke finde det. Så mellem denne dato og ophævelsen af forbuddet 1/1 2007 må der jo have været noget andet lovgivning, som forbød mængdebegrænsning.

Redigeret af Allan Olesen - 15-November-2008 kl. 22:33
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af BR78 BR78 skrev:

Prisen var også 119,- på min collect@store ordre, det blev først fratrukket ved kassen i butikken så det er for sent på mandag da 20% tilbudet løb ud i dag, tvivler på man kan argumentere for at man jo bestilte den i lørdags..

Ja, jeg ved godt den er lidt tynd. men får jeg den til 119, er det også okay.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu