|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 21-September-2009 kl. 15:35 |
|
Hejsa Jeg har i mange år haft B&O tv, men er på vej væk fra det. Solgte min 50" B&O plasma for noget tid siden og har siden brugt et 28" Avant (billedrør). Men nu er jeg ved at kigge efter et non B&O plasma (nok Panasonic G10 -42") men de har jo en forfærdenlig lyd med deres integrerede højtaler Tv`et vil ikke blive forbundet til mit anlæg, da det står på hver sin væg. Så var det jeg tænkte at jeg kunne jo sætte en lille stereo forstærker og 2 små højtalere til Panasonicen. Men nu er det så bare at jeg ikke kender en skid til anlæg i den billigere klasse (ikke for at lyde snobbet). Højtalerne skal være små og forstærkeren endnu mindre Så hvad kan i anbefale af små pæne højtalere samt en meget lille forstærker. Det skal ikke kunne spille "stort" eller ligende, bare være i en bedre kvalitet end det der indbygget crap som sidde i plasmaen. Findes er nogle små integrerede forstærker som er bygget på classe D effekt. (når jeg mener små, så er det kabinettet der skal være så lillet som muligt) Håber at i kan hjælpe........ Ang. pris, så er det ikke 100% afgørende. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
Hvorfor ikke købe et 50" pioneer tv, hvor du selv kan tilslutte ordentligt højttalere til.
|
||
![]() |
||
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
|
Pioneer er ikke interessant, da det for det første er ved at udgå og for det andet kun kan fås i 50" og 60" som bliver ALT for stort til den lille væg det skal hænge på
|
||
![]() |
||
MiniatureZeus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/scan dyna_microp
od_se_active_hoejttalersystem_hvid.htm ? Så er du fri for forstærker.. |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Er faktisk havnet i samme situation, er blevet tilbudt et trådløs system som man enten bruger phonoudgang eller/og us udgang og 2 aktive højtalere der selvfølelig skal have 230v, finder lige ud af hvad det er.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Dit link virker ikke |
||
![]() |
||
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
|
Med lidt snilde gør det... Men her er et LINK
Redigeret af Hyl.dk - 21-September-2009 kl. 21:52 |
||
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
||
![]() |
||
Thorsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2006 Status: Offline Point: 60 |
![]() |
|
Kigger selv lidt på et 2,0 eller 2,1 med aktive højtalere tilsluttet Phono (for at slippe for forstærker). Problemet med de fleste aktive højtalere (også dem fra HiFi Klubben) er at de næppe vil virke med fjernsynets fjernbetjening. Sønnike på 14 har et smart system (Ipod dock fra "FireAnt" til ca. 1400,-) Den lyder overbevisende når jeg slutter den til Phono (og kan godt nok fyre en bas af så det vil noget) og styres med fjernbetjening. Jeg vil prøve om jeg ikke overføreIR kode fra denne over i min Harmony 525 fra Logitech. Hvis det er muligt, tror jeg jeg kigger videre den vej (sønnike vil nok have sit anllæg retur inden længe) |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
fire ant er en kopi af dem her: http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/iquake .aspx og der er ufatteligt langt op til originalen i performance. ja, prisen er en smule højere, men tages performance in mente er det en no brainer.
Redigeret af kim olsen - 21-September-2009 kl. 23:16 |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |