recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2006 pana lcd/plasma hos versand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2006 pana lcd/plasma hos versand

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: 2006 pana lcd/plasma hos versand
    Sendt: 12-Marts-2005 kl. 18:46

Sad og kiggede priser på idealo.de. Røg ind hos hificomponents og så at de har de helt nye panasonic modeller til levering i løbet af 7 dage. På panasonics hjemmeside kostede de nye

TX-32LX50F 32 tommer 1865 Euro..........På Pana egen hjemmeside står den til 2999 - Euro.................

De har også nye plasmaer og Dvd- recordere fra pana. 

hvad med et 42 tommer plasma i hvad de selv kalder HD kompatibel......men den scaler signalet til 1064x768 og ser ud til kun at have component og ingen HDMI eller DVI hvis man ser på datasheet. Men dog HDCP....hmmmm......ærgeligt uden DVI......men det fede...........

Vejledende pana pris ca. 3800 euro......versand pris ca. 3000 Euro....Hva´behar........... 

Det ser jo godt ud............jeg skal ihvertfald ikke brænde nallerne lige pt med en gammel model.......de nye bliver nok en del bedre og billigere.....gnæk.gnæk....................Gad vide hvordan det ser ud når Philips og Sharp kommer med nye modeller.....mon ikke de også er aggressivt prissat............

Men er der nogen der kan fortælle hvordan pana kan sende en hel serie afsted uden HDMI eller DVI.....hvad tænker de på.......er det et idiotisk forsøg på at drille dem der vil have en computer på skærmen eller hvad er mon baggrunden.....?

Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 19:56
Jeg må vist korrekse mig selv en smule.......De har alle HDMI indgang det står bare ikke i data sheet...........
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 20:59

Hej Satyr

Jeg sidder ligge og kigger i både Panasonic LCD og plasma specifikationer på de helt nye modeller (frisk fra CEBIT) og de modeller efter dem, som har HDMI input er følgende. Hvis de andre kan jeg ikke forstå, at de ikke nævner dette.

LCD

TX-32LX500/TX-26LX500

Plasma

TH-50PV500/TH-42PV500/TH-37PV500 (HD ready modeller)

Iøvrigt et kanon Panasonic line up i LCD og plasma. Og så bliver prisen og designet rigtig godt.

 

 

 

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 14:15

Er tv a´la panasonics TH-42PV500/TH-37PV500 som de godt nok kalder HD-ready egentlig HDTV med kun 1024x768 linier. Eller er det blot fordi der er HDMI med HDCP og dermed blot muligheden for at få HD signalet ind i TV´et.

Er det bare "brugerforvirring", der i virkeligheden betyder at den kan æde et HD-signal og så nedskalere billedet til SubHD standard. Jeg kan jo se at Philips 9966 1024x1024 jo i virkeligheden er er 1024x512 linjer.

Skal et "ægte" HDTV ikke vise 1280X720 som et absolut minimum for at give fuldt udbytte af HD-signalet. Nogen har en gang nævnt 1 million pixels som mimimum for at man kan kalde sin skærm for et HDTV. Eller er begrebet, trods Pioneers næsten"selvudnævnte" Euro HDTV mærke stadigt et alment udefineret begreb. For HD ready betyder som jeg læser det, jo ikke nødvendigvis at man er indehaver af et HDTV.

I samme forbindelse undrer jeg mig også over at 1366x768 opløsningen er så anvendt når det betyder at tv´ets skaler skal modificere billedet,

Eller, som med Philips 9986 elller 9976 hvor man kommer til at leve med sorte bjælker, der formindsker ens 32 tommer skærm til blot en 29-30 tommer model.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 14:47
Se her: HD Ready – en ny standard for HDTV-skærme under nyheder 17. februar 2005.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
satyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 16:42

Hej Thovald

Jo.......Jeg har godt læst den nyhed.........Meeeen.......Jeg har forstået (fra HIFI.Forum.de at det her EICTA ikke er en særlig stor eller nødvendigvis universelt accepteret standardiseringsorganisation eller hvad det slags betegnes (eller helt uafhængig Pioneers mening) blandt alle producenterne.  Især nogen af de store. Men jeg kan være blevet misinformeret.  

Hvad jeg imidlertid undrede mig over, er at antallet af horisontale linjer tilsyneladende er uden betydning i EICTA´s definition. Hvorfor i alverden er det kun de vertikale linjer, der har betydning for standarden. Det virker som en meget løs fremtids - eller kvalitetssikring.

Man er HD sikret i EICTA øjne selvom man horisontalt mangler minimum 256 linjer eller ca. 20 % af HD signalet. Det er sgu da noget underligt noget. Ærligt talt. 

HD ready er ikke et lighedstegn med ægte HDTV. Eller er der nogen der har en anden forklaring. 

Man ville ærgre sig lidt over at købe et HD-ready 1024x768 tv til 30-40.000og så senere blive oplyst at jeg har købt et tv der ikke viser HDTV i den optimale kvalitet. Man må sgu håbe sælgerene husker at fortælle det til kunderne. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu