recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 200hz og unaturlige billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket200hz og unaturlige billeder?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:31

Vilde tal og smarte begreber er marketing, og man bør altid bruge sin sunde fornuft og ikke bare lade sig overbevise uden at være kritisk.  Desværre er mange mennesker naive og tror på alt nyt. Dette gælder ikke kun for køb af tv apparater. Det er sørgeligt, men det er bare sandheden.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Vilde tal og smarte begreber er marketing, og man bør altid bruge sin sunde fornuft og ikke bare lade sig overbevise uden at være kritisk.  Desværre er mange mennesker naive og tror på alt nyt. Dette gælder ikke kun for køb af tv apparater. Det er sørgeligt, men det er bare sandheden.

Af samme årsag kan det ikke gentages nok.

Problemet er at det hele er så ugennemskueligt. Selv om folk forsøger at være kritiske, og forsøger at sætte sig ind i tingene, så ender de fleste stadig med at være fuldstændigt rundbarberede i uforståelige teknik-floskler. Jeg kan kun bruge mig selv som eksempel - jeg synes jeg forsøger at forklare tingene så forståeligt som muligt. Alligevel er der folk der kan lytte til mig tale dansk i flere minutter, uden at forstå en brik af hvad jeg snakker om.

Det er så nemt at skyde efter mig for bare at ville sælge mit eget "produkt" når jeg siger det, men jeg mener det helt alvorligt: Der ligger et stort paradoks i at utroligt mange mennesker har ekstremt vanskeligt ved at finde rundt i denne "jungle" som udgør radio/tv branchen - og alligevel forventer man at den bumsede handelsskoleelev med lørdagsjob i Bilka naturligvis ved alt om TV når han nu står i TV-afdelingen, så selvfølgelig kan man da få seriøs og grundig vejledning om hvad man skal købe dér. Når det nu er så åbenlyst svært, hvorfor forventer man så at hvem som helst kan rådgive seriøst om det? Hvorfor vil man ikke betale dét ekstra det koster at få en grundig og seriøs vejledning?

Svaret er jo nok det samme igen. Spørger man den enkelte forbruger, så får man sjældent samme svar som hvis man spørger "forbrugerne".

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 00:53

Otto!

Jeg er 100% enig med dig. Da jeg købte mit nuværende tv, vidste jeg godt HVAD jeg købte. Det var ikke fordi jeg fik nogen vejledning i Merlin. Mit tv var på kanon-udsalg, da der skulle skabes plads til de sidste nye LCD HD ready tv. Prisen på mit tv var på kort tid faldet til ca. det halve. Jeg fik overbevist den unge mand i Merlin, at billedrørs tv jo var noget man ikke kunne bruge efter nogle få år, og at det heller ikke var nær så godt som de nye "fladskærme". Jeg sagde til ham at jeg ikke havde råd til at give over det doppelte for en fladskærm, og derfor ville jeg have lidt ekstra med, (kabler osv.). Jeg betalte jo kontant, så jeg ville selvfølgelig have lidt ekstra oveni den i forvejen stærkt nedsatte pris. Det fik jeg så, og forlod butikken som en meget glad mand. Den unge mand fortalte mig selvfølgelig ikke noget om, at fabriksindstillinger ikke giver et godt billede, og at jeg ville få et meget bedre billede blot ved at justere i menuen. Det havde han såmænd heller ikke behøvet, da jeg vidste det i forvejen. Som dreng oplevede jeg at Radio Holm her i Esbjerg bragte et nyt tv ud, og det blev INDSTILLET! Mange mennesker aner ikke, hvor dårligt tv de ser, fordi de ser tv med fabriksindstillinger. Vejledningen i mange forretninger er næsten ikke til at bære. Folk er så nemme at overbevise til at købe noget.

Desuden giver jeg meget mere for den reklame som du laver for dig selv end den reklame mange andre laver for sig selv. Forskellen er efter min mening kæmpestor. Enten er man seriøs eller også vil man bare overbevise andre for at sælge NYT. STORE tal sælger. Påstande sælger. Smarte formuleringer sælger. Begreber sælger. Charme sælger. Sex sælger. OSV...OSV...OSV...

Ps. Jeg lægger gerne hovedet på blokken. Mit "forældede" CRT tv fra 2006 viser en betydelig bedre billedkvalitet end mange af de PLASMA og LCD tv der er kommet på markedet i de sidste tre år. Nej, ikke dem allesammen, men MANGE. Alene med analog kabel signal. Kildematerialet bliver bedre og bedre. Serier som CSI og CSI Miami er af en helt anden kvalitet end tidligere. Dette gælder også for musikvideoer, og forskellen er ENORM på mit tv. Det er ikke kun HD ready tv der kan vise flotte billeder. DVD film afspillet på min gamle PS2? Det ser virkeligt godt ud, men det kommer i den nærmeste fremtid i et soveværelse, når jeg meget bevidst køber nyt igen. Det nye? Hmmm, jeg skal nok uploade billeder til den tid.

Redigeret af Firebird - 23-Maj-2009 kl. 02:40
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Men så er vi tilbage til udgangspunktet  - kan vi bruge 100 Hz til noget UDEN motion compensation. Til det må svaret være nej (på LCD).

Præcist!

100hz uden motion compensation / frame interpolation er til at undgå flicker og det problem har LCD ikke.

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Men så er vi tilbage til udgangspunktet  - kan vi bruge 100 Hz til noget UDEN motion compensation. Til det må svaret være nej (på LCD).

Præcist!

100hz uden motion compensation / frame interpolation er til at undgå flicker og det problem har LCD ikke.

Nej vi har ikke flicker, men vi har problemer med efterslæb/det hakker, og det er netop også min pointe at 100Hz skal implementeres sammen med Motion Compensation, ellers får vi ikke den ønskede effekt.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Præcist!

Nej vi har ikke flicker, men vi har problemer med efterslæb/det hakker, og det er netop også min pointe at 100Hz skal implementeres sammen med Motion Compensation, ellers får vi ikke den ønskede effekt.

Efter min mening er efterslæb og hakkeri to forskellige ting. Efterslæb er fordi skærmen ikke kan følge med (typisk pga for langsom responstid på lcd), hvorimod hakkeri ikke har noget med skærmen at gøre - det er noget som ligger i kildematerialet.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 09:11

Af samme årsag kan det ikke gentages nok.

Problemet er at det hele er så ugennemskueligt. Selv om folk forsøger at være kritiske, og forsøger at sætte sig ind i tingene, så ender de fleste stadig med at være fuldstændigt rundbarberede i uforståelige teknik-floskler.

Det må jeg give dig ret i. Synes jeg sætter mig godt ind i det hele inden jeg køber, men ved tv er der altid en tvivl tilbage om det nu virkeligt virker som der bliver fortalt.

TV køb er nok noget af det mest indviklede at finde rundt i.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Det er ikke en løsning på problemet, men i bedste fald en omgåelse der medfører nye problemer. Løsningen er at bruge en teknologi uden efterslæb.

Bortset fra det, så mener jeg ikke de nyeste LCD-panelers efterslæb er specielt problematisk.

Redigeret af AV Precision - 24-Maj-2009 kl. 10:49
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

TV køb er nok noget af det mest indviklede at finde rundt i.

Det tror jeg mange synes. Alligevel er det som om folk ikke rigtigt anerkender betydningen af kompetent rådgivning.

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:57

Nu har jeg læst indlæget igennem og jeg mener selv at jeg har en vis teknisk indsigt og forstår da også meget af de mange begreber der bliver nævnt her i indlæget .

Men har dog nogle spørgsmål af ikke så teknisk art .

Har selv et Sony 4000 W som jo ikke er 100 Hz den købte jeg da denne model var et must at købe til rimelige penge . ( Kan nu købes til ca 6000 Kr ) Jeg gav 10000 Kr .

Ville egenligt haft 100 hz da jeg købte men valgte Sony frem for Samsung hvor jeg faktisk kunne få 100 Hz , men valgte Sony W 4000 fordi at mange mener at Samsung s 100 Hz ikke virker særligt godt . Og lyden og til dels også billedet  på W 4000 var bedre .

Ved godt det med billedet altid kan diskuteres men jeg valgte w 4000 Ved at læse i mange forums på mange sites verden over også her på sitet .

Men valgte ikke Samsung nok mest på grund af den daglige lyd er bedre på Sony og så fordi at 100 Hz jo ikke er så godt på Samsung .

Men mange siger at netop Sonys 100 200 Hz rent faktisk virker også uden at billedet gøres kunstig eller hvad man nu skal sige .

Jeg købte ikke et Sony 100 Hz fordi jeg på daværende tispungt ikke ville ofre de ca 3000 Kr et w 4500 Kostede mere .

Men skulle jeg købe idag ville jeg helt klart købe et Sony med 100 Hz da prisen jo er faldet rigtig meget her under finanskrisen .

Men her kommer spørgsmålene hvor 100 200 hz er en klart fordel .

Under Sportsudsendelser såsom fodbold tennis = hurtige bevægelser .

Her skal man ikke bruge 100 Hz eller hvad ?

Film bluray naturudsendelser i Fuldhd

Og til sidst har helt klart anbefalet mim lillebror at købe et Sony med 100 hz frem for en uden . ( Købte en w 5500 )

Da jeg mener at 100 Hz er en fordel hvis man vil betale de ca 2000 kr mere frem for at vælge en uden .  

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Men mange siger at netop Sonys 100 200 Hz rent faktisk virker også uden at billedet gøres kunstig eller hvad man nu skal sige .

Den holder ikke. Det "unaturlige" look som motion interpolation medfører, ligger i selve princippet. Uanset hvor meget du perfektionerer princippet, så ER princippet at gøre billederne unaturlige (eller rettere, at gøre dem "naturlige" hvor de ikke skal være det). Du kan ikke blæse og have mel i munden.

Under Sportsudsendelser såsom fodbold tennis = hurtige bevægelser .

Her skal man ikke bruge 100 Hz eller hvad ?

Sportsudsendelser er som regel optaget med 50 eller 60 billeder i sekundet, og har ikke samme behov for øget framerate for at undgå hak. Derfor flytter motion interpolation ikke så meget ved sports-udsendelser. Samtidig er netop sports-udsendelser dér hvor pixelleringer osv er mest tydelige, bl.a. som du siger fordi det er hurtige bevægelser. Jo hurtigere bevægelserne er, jo ringere virker motion interpolation (hvilket så samtidig er et af argumenterne for at motion interpolation ikke er måden at løse langsom responstid på).

Film bluray naturudsendelser i Fuldhd

Naturudsendelser optaget i 24p - måske, alt efter smag og behag. Ved film, har man som sagt arbejdet aktivt med den framerate filmen er indspillet ved, og det ændrer oplevelsen af filmen til noget nogle synes er en fordel, andre - inkl. jeg - at det er en ulempe.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 13:46

Nu har jeg selv fået et fjernsyn med 100 Hz og jeg syntes at sportsudsendelserne nu ser bedre ud end de har gjort før.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu