recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 200hz og unaturlige billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket200hz og unaturlige billeder?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 11:25
Et plasma som fx. Panasonics der reklamerer med 600hz sætter de så også billeder ind eller er det nogle helt andre ting de gør med de 600hz?

Var i fona og se et Pana X10 i dag og ja, ved godt fona ikke er det bedste sted at kigge, men der var flere steder hvor billedet hakkede ved panorering mens det ikke gjorde ved fx lcd'er med interpolering.

Er pt meget i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Vil have den bedste oplevelse med både HD og SD signal
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Et plasma som fx. Panasonics der reklamerer med 600hz sætter de så også billeder ind eller er det nogle helt andre ting de gør med de 600hz?

Var i fona og se et Pana X10 i dag og ja, ved godt fona ikke er det bedste sted at kigge, men der var flere steder hvor billedet hakkede ved panorering mens det ikke gjorde ved fx lcd'er med interpolering.

Er pt meget i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Vil have den bedste oplevelse med både HD og SD signal

Prøv at læse denne tråd - der kommer vi ind på nogle af forskellene på billedgengivelsen mellem LCD og plasma: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60647& KW=bantam&TPN=2

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 11:57

Som jeg forstår det har de 600Hz intet at gøre med den reelle opdateringsfrekvens af billedet. G10'eren er stadig et 100Hz fjernsyn der opdaterer et almindeligt 50Hz signal  til dobbelte. De 600Hz Subfield har noget at gøre hvordan plasma panelet viser/opdaterer de enkelte frames indenfor den samme frekvens. Eksempelvis har du et 60Hz signal så vil panelet "flashe"/vise de enkle frames 10 gange således at du får 60*10=600Hz. Den reelle opdateringsfrekvens vil dog stadig blive tilpasset således at den ligger indenfor de 100Hz eks 1080p/24 bliver til 96Hz da 24frames ikke går lige op med 100.. pyha . Ret mig folkens hvis det jeg skriver er total forkert   

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

...Ret mig folkens hvis det jeg skriver er total forkert   

Sub-field drive henviser til, hvordan panelet skaber forskellige lysstyrker ved at blinke med de enkelte pixels. Prøv evt. at læse mit indlæg i den tråd, jeg linker til ovenfor.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu