|
|
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Et plasma som fx. Panasonics der reklamerer med 600hz sætter de så også billeder ind eller er det nogle helt andre ting de gør med de 600hz?
Var i fona og se et Pana X10 i dag og ja, ved godt fona ikke er det bedste sted at kigge, men der var flere steder hvor billedet hakkede ved panorering mens det ikke gjorde ved fx lcd'er med interpolering. Er pt meget i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Vil have den bedste oplevelse med både HD og SD signal |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Prøv at læse denne tråd - der kommer vi ind på nogle af forskellene på billedgengivelsen mellem LCD og plasma: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60647& KW=bantam&TPN=2
|
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Som jeg forstår det har de 600Hz intet at gøre med den reelle opdateringsfrekvens af billedet. G10'eren er stadig et 100Hz fjernsyn der opdaterer et almindeligt 50Hz signal til dobbelte. De 600Hz Subfield har noget at gøre hvordan plasma panelet viser/opdaterer de enkelte frames indenfor den samme frekvens. Eksempelvis har du et 60Hz signal så vil panelet "flashe"/vise de enkle frames 10 gange således at du får 60*10=600Hz. Den reelle opdateringsfrekvens vil dog stadig blive tilpasset således at den ligger indenfor de 100Hz eks 1080p/24 bliver til 96Hz da 24frames ikke går lige op med 100.. pyha |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Sub-field drive henviser til, hvordan panelet skaber forskellige lysstyrker ved at blinke med de enkelte pixels. Prøv evt. at læse mit indlæg i den tråd, jeg linker til ovenfor.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |