|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
astina_dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
||
Der er vel ingen der har tvunget dig til at svare i denne tråd, det er fint du har din mening, men hvis andre ønsker noget andet er det vel fair nok, heldigvis er vi alle forskellige og har forskellige ønsker og behov.... Hvis du er tilfreds med W7 MC out of the box så er det jo fint, jeg er glad for de add-ons og hacks der findes fordi programmet simpelthen er langt fra godt nok som det er, så kan jeg lige så godt bruge alm. windows på min maskine...
*EDIT*
Ja jeg skulle bare lige stå op.. Random_Hero's guide beskriver jo sådan set det hele, MKV filerne virker efter at tilføje Step Two og Step Thrre fra MKVs for Minimalists on Windows 7 hvis man eks. bruger Shark pakken som jeg foretrækker idet du har fuld kontrol og kan undlade at bruge en masse unødvendige codecs.
Subs arbejder jeg lige videre med uden at skulle have alt muligt ekstra gøgl installeret. Redigeret af astina_dk - 23-Januar-2010 kl. 22:26 |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Der er ingen der har tvunget mig. Men der er et topic og et tema. Det er i mange tilfælde fuldstædigt omsonst at installere thirdparty codecs med mindre man ved hvad man laver... Jeg kan sagtens give dig en lektion. Men altså hvorfor vil man ødelægge noget der virker? Hvis det kommer an på at vise noget i MPC har det ikke en skid med 7MC at gøre. Hvis du installerer AC3filter har det i begrænset omfang noget med 7MC at gøre. Snakker vi 7MC eller snakker vi thirdparty FE på 7? Du er naiv hvis du tror at jeg ikke har overvejet codecs og den tankegang der ligger bag din tilgang - det er derfor jeg blander mig. (Det er min hobby at provokere på dette emne) Redigeret af Patriarken - 23-Januar-2010 kl. 22:33 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
astina_dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
||
Fair nok :o)
Altså personligt holder jeg mig til 7MC syntes det er et fantastisk program og jeg vil ikke undvære tv delen som jeg syntes virker fortrinligt, har dog hidtil brugt analog tunere som jeg har været ganske tilfreds med, har købt en HDHR og regner med at få den sat til en af dagene, ellers er jeg ret tilfreds med Win7 MC, kan godt se hvad du mener med codecs og Win7, men syntes nu stadig det er muligt, men ja der er ingen installer og virk løsninger, hours and hours of tweaks, men mit gamle WinXP MC har kørt i 4 år efterhånden tror jeg og det har jeg været tilfreds med, så forventer nu også at dette bare virker når jeg har den rigtige opskrift ![]() |
|||
![]() |
|||
C_Bak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
||
jeg kan godt få DTS til min reciever fra W7MC, uden ekstra installeret. det er godt nok RC, ved ikke om det gør forskel.
|
|||
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
|
|||
![]() |
|||
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
![]() |
||
Jeg synes at alt det der mudderkastning, kan I ikke gøre det i en anden tråd??? og os som rent faktisk gerne vil hjælpe Henning (trådstarter), lad os om det! tak.
@Henning, Du kan følge min guide, og lade være med at bruge media control (vælg lyd og undertekster) og så vælge MPC-HT under 264 tap'en hvor jeg vælger ffdshow. Det har jeg ikke prøvet da jeg så bruger ffdshow + cpu til afspilning af filerne. @Astina Har du startet på en ren installation, så der ikke er andre codecs pakker som ligger og spøger i baggrunden som ikke er ordenligt afinstalleret? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, eller jeg har haft FFDShow inde seperat først og AC3filter men de codecs ligger alligevel i Shark så bør ikke have noget at sige, derudover har jeg KUN installeret Shark indtil videre, jeg tester det hele på min egen Win7 maskine før jeg smider det på mit MC, dog har jeg ikke surround på kontoret og havde lidt problemer med AC3, men er løst nu efter at trykke på en knap på forstærkeren :P
Jeg kan se der er en del forskel på 64bit og 32bit også, subs virker helt automatisk inde i stuen på maskinen med vobsub på 32bit hvor de ikke virker automatisk på min anden maskine med 64bit, derudover har jeg også testet lidt med MKV filerne, og kan se CPU'en belastes MEGET mere i MC end i MP, men jeg tror jeg stopper at teste på min 64bit maskine da jeg har konstateret en del forskel virker det umiddelbart som tidsspilde.
Mit næste store spørgsmål er om MediaBrowser eller MyMovies er det rigtige valg....
![]() |
|||
![]() |
|||
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
![]() |
||
Jae og dog.
ffdshow og alle andre codecs skal være afinstalleret inden shark007 kommer på! tja i min guide, har jeg bare skrevet hvad JEG bruger, og som jeg synes passer til mig. Sagtens der er andre løsninger derude, som vil passe andre bedre. Jeg HAR prøvet mymovies. Det er jeg færdig med. men det kan være at det passer bedre til dig. Jeg synes bare at mediabrowser er mange gange bedre! ang. dxva: Har lige set at Shark har skrevet på hans hjemmeside at ffdshow DXVA virker i hans seneste udgave (som er udgivet inde for de sidste 2 dage): changelog: - enable ffdshow dxva use in the win7 players - enable coreavc /ffdshow postprocessing /win7 players - update gabests filters 1544 - update ffdshow 3216 Redigeret af Random_Hero - 24-Januar-2010 kl. 12:29 |
|||
![]() |
|||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1683 |
![]() |
||
Jeg prøver at følge guiden som du siger og vender tilbage . Here goes nothing...
![]() |
|||
![]() |
|||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1683 |
![]() |
||
Du kan evt opdatere din guide med et link til dr pluginet som du ikke kunne finde: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72715&PN=1&title=dr-i-windows-7-media-center
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
ok super. Jamen jeg mener at jeg gjorde det for flere dage siden! men tak.
PT er jeg igang med at finde et HD movie trailer plugin, i stedet for det som er i movie browser da det er i ringe kvalitet. Nogen som kender et godt et som streamer i HD og som man kan se direkte fra MCE7? (har fundet et men det koster satme $5,99...) Redigeret af Random_Hero - 24-Januar-2010 kl. 14:53 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er det hele guiden jeg skal følge her: http://www.hack7mc.com/2009/02/mkvs-for-minimalists-on-windows-7.html
Eller blot hente shark007 codec? Går ud fra jeg bare følger det hele og installere mkv og alt det der?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
nej det er den guide. kom til at linke til den forkerte. guide er opdateret med rigtig link. den skriver bare at du skal hente moderprogrammet (32bit) og s[ beh'ver du tilf'jelsesprogrammet x64 bit.
@ alle - guiden virker nu med DXVA ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Random_Hero - 24-Januar-2010 kl. 15:58 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |