recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2015 sony modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2015 sony modeller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2015 sony modeller
    Sendt: 03-Januar-2015 kl. 20:51
Efter lange overvejelser har jeg besluttet hvilket tv jeg skal købe: sony 42w828.

Mit problem er at tv'et pludselig ikke er på tilbud nogle steder mere. Så vidt jeg husker var der masser af tilbud på denne model for en måned siden, men det kan jo være lagrene er ved at være tømte.

Hvis der ikke lige dukker et godt tilbud op, så overvejer jeg at vente på sonys 2015 modeller, men er der nogen der ved hvornår de kommer i butikkerne?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Efter lange overvejelser har jeg besluttet hvilket tv jeg skal købe: sony 42w828.

Mit problem er at tv'et pludselig ikke er på tilbud nogle steder mere. Så vidt jeg husker var der masser af tilbud på denne model for en måned siden, men det kan jo være lagrene er ved at være tømte.

Hvis der ikke lige dukker et godt tilbud op, så overvejer jeg at vente på sonys 2015 modeller, men er der nogen der ved hvornår de kommer i butikkerne?

Visse af modellerne, og ofte topmodellerne, plejer at titte frem i slutningen af marts som jeg husker detSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 21:16
Du kan ligeså godt gå efter modellen i 48". Den koster nøjagtig det samme som 42". Faktisk er den ofte billigere, da 42" og derunder i mellem- og topklassen efterhånden er en niche. Folk køber simpelthen større TV end nogensinde før, og derfor (masse)produceres der også flere TV i 46" og opefter.

Redigeret af Ukke - 03-Januar-2015 kl. 21:17
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 21:47
@Ukke

jeg går udfra du mener 50", som faktisk er på tilbud i øjeblikket. Jeg bor i en lille lejlighed og 50" er for stort til min stue, så det skal max være 42"
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 22:37
Det er korrekt, den ikke laves i 48". Jeg huskede forkert.

Hvis du ikke skal bruge 3D, kan du overveje 42" 705B. Den fås til 4000. Den er næsten identisk med 8-serien.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 22:27
Jeg har overvejet 705B, men den har så vidt jeg kan se kun 50 hz opdatering. 

Jeg har til gangæld overvejet Panasonic Viera TX-42AS600Y som jeg også kun kan finde godt om. Ser lige hvad der sker på CES 2015,
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 23:18
Sonys W700 serie har 200 Hz Motionflow XR, hvis det er det du mener.

http://www.sony.dk/electronics/fjernsyn/w700b-series/specifications

Edit: 400Hz på 50" modeller.


Redigeret af DrageMester - 04-Januar-2015 kl. 23:21
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 23:52
Motionflow er ikke det samme som standard opdateringshastighed, men en teknik man kan vælge at slå til eller fra. 
standard opdateringshastigheden er så vidt jeg har forstået 100 hz på 42w828 (400 hz motionflow), men kun 50 hz på 42w805 (200 hz motionflow). 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:37
Ces er startet og jeg bliver igen mindet om hvorfor jeg stadig hvorfor jeg stadig sidder med mit beovision mx3000. Det er svært at købe noget når man har på fornemmelsen at det allerede er forældet før det når hjem i stuen.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Efter lange overvejelser har jeg besluttet hvilket tv jeg skal købe: sony 42w828.

Mit problem er at tv'et pludselig ikke er på tilbud nogle steder mere. Så vidt jeg husker var der masser af tilbud på denne model for en måned siden, men det kan jo være lagrene er ved at være tømte.

Hvis der ikke lige dukker et godt tilbud op, så overvejer jeg at vente på sonys 2015 modeller, men er der nogen der ved hvornår de kommer i butikkerne?

Nu kender jeg ikke tilbudsprisen, men i HFK koster 42" 5499 kr, og selv om du ikke har plads fås 50" samme sted for 4999 kr.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Ces er startet og jeg bliver igen mindet om hvorfor jeg stadig hvorfor jeg stadig sidder med mit beovision mx3000. Det er svært at købe noget når man har på fornemmelsen at det allerede er forældet før det når hjem i stuen.
Det er jo der, hvor jeg har lidt mere tiltro til netop Sony (og Philips og Sharp), da de har valgt Android TV. En platform, som de ikke selv har kontrol over, men kun Google selv står for at opdatere. Præcis som deres Nexus telefoner.
Sony's pressemøde sker klokken 3 i nat mener jeg. Der er link til live videoen på forsiden af recordere.
Sharp har i øvrigt afholdt deres pressemøde. Jeg er dog ikke lige noget til der hvor de viser Android TV frem endnu.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 22:02
@JeTex: jeg ville ønske jeg havde plads til 50", men det bliver for voldsomt til ramasjang og premierleague. Jeg har projektor til film mm. så der er ikke behov for en større skærm.

@Nagash; Det er både muligheden for android på næste generation af Sony, og det faktum at alt ser ud til snart at blive 4K, der gør at jeg ikke ved om det er nu jeg skal købe. 

Jeg ved ikke en pind om hvornår nye modeller normalt kommer på markedet og hvornår man kan forvente seriøse test af dem. Det der med at tage ud og se dem synes jeg lidt hører til i sidste årti:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu