recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 20-25k til forbedring af mit setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

20-25k til forbedring af mit setup

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Heinzn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heinzn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 20-25k til forbedring af mit setup
    Sendt: 24-Maj-2013 kl. 23:39
Hej
Jeg har alvorlig brug for hjælp, jeg står i den situation hvor jeg har ændret min mit focus område. Tidligere har jeg haft mest focus på surround, men det er radikalt ændret sig til musik! (vil dog stadig have surround). Jeg har derfor besluttet at investere 20-25k til at gøre mit nuværende setup bedre.
Mit setup består af Anthem MRX 500 surround reciver B&W XT4 front højtaler B&W XTC Center samt en Velodyne Ultra 1200 subwoofer.
Hvad skal jeg investere i for at få mest ud af pengene, skal jeg skifte højtalerne eller skal jeg have forstærker sat efter min anthem? osv.
Håber der sidder nogle der har lidt kendskab til mit setup og som kunne komme ideer
Mvh
Heinz
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 10:54
Hvad er der egentlig galt med det nuværende? XT4 er fremragende højttaler, men ikke så magtfulde i bassen, hvis det er her det kniber så måske en bedre subwoofer.
Hvis du skifter fronter, Kan du få problemer med at centeren så ikke passer sammen med dem.
Generelt vil jeg sige, at du skal beuge pengene på bedre højttalere, men om du kan få et rimeligt stort kvalitetsspring for dit budget er svært at sige. Du må ud og lytte på nogle kasser.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 11:19
Ved stereo skal man ha' store gulvhøjttalere og en god forstærker, der kan styre dem i bassen, og også kan gengive nuanceret i hele toneområdet. Det er der ikke mange surround recievere der kan, og det vil altid være et kompromis, når der skal være surroundlyd også.

Når det er sagt, kan jeg konstatere at min halvdyre SR reciever klarer stereo opgaven til rimelig tilfredshed sammen med min halvdyre CD afspiller. Det kan sikkert gøres bedre, men ikke til de penge. Og jeg mindes ikke at ha' haft så god stereo tidligere med mit dedikerede class A stereo Pioneer A9 sæt, som det jeg har nu.


Redigeret af Kampus - 25-Maj-2013 kl. 11:20
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 11:46
har selv en anthem.
vil klart anbefale en god intregeret forstærker benytter det selv og det har givet noget bedre stereo men så sandelig også bedre sr.
 
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Heinzn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heinzn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 18:55
Min musik smag er meget bred, men nyder mest rolig musik hvor instrumenterne er i højsæde, samt lidt soft jazz. Jeg syntes jeg mangler en del musikalsk klang samt mid range med mine nuværende højtaler.
Derfor overvejer jeg stærkt at købe sonus faber venere 2.5 højtaler da de skulle have en rigtig god klang og mid range, de skulle generelt bare spille rigtig godt overall. De er i hverfald blev rost en del og skulle efter signede være billige i forhold til deres performance. Jeg læste også i et review at højtalerne skulle være forholds vis nemme at trække.
Jeg har da også overvejet b&w CM9, de er lidt billigere og så ville jeg have råd til en evt. brugt forstærker foran min anthem.
Som jeg har det nu, ønsker jeg ikke at droppe surround helt, selvom jeg helt sikkert ville ende med bedre stereo hvis jeg gjorde.


Mvh
Heinz
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:04
Akustik, akustik, akustik akustik. Kan slet ikke siges nok!
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:28
http://www.canton.de/de/hifi/chronosls/produkt/chronosls790dc.htm ordentlige højttalere......
Dette er vejen frem. Disse her har keramisk diskant som mine Reference 3,2 DC.
Lyden er jo svær at beskrive, men de bliver aldrig anstrengende at lytte på uanset lydtryk, men meget detaljerede og åbne.
Mellemtonen er altid åben på en Canton med masser af detaljer, og det går igen med basområdet bla. pga DC teknikken. Googl det.
Dynamik og spilleglæde er også kendetegnene. Er du til mere runde former, så er der Vento serien der slutter på .2 DC da de også har keramik diskanten. 
De hører til blandt verdens bedste diskanter. Basenhederne på 18 cm har et lineært udsving på +- 3 cm pga. patenteret waveophæng.
Men tag og google lidt test, og find selv ud af hvorfor Canton ligger klart nr. 1 i tyskland og hvorfor de sælger vanvittigt godt i resten af verden.
Nu kan deres subwoofere også anbefales, dog ikke de ældre generationer, dog mere musikalske end Velodyne til enhver tid.



Redigeret af audiogon - 26-Maj-2013 kl. 19:29
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:36
http://www.hifi-regler.de/shop/canton/canton_chrono_509_dc-100001016-sw_a.php

De her er til halv pris ca, og de spiller dine B&W hen til skammekrogen med tæppe over.
Har hørt dem i et billigt set op med en Denon sr til ca 3000 kr, og de gik af som en raket......
Og jeg har altid syntes B&W er lidt døde/kedelige i lyden, og animerer ikke til mere.....
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:48
Et andet bud kunne være at snakke med Christian fra CNS Teknik, han om nogle har forstand på lyd og på hvordan det skal lyde. smut in på hans hjemmeside og bliv inspireret : http://www.csn-teknik.dk/?lang=dk
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:49
12 " sub inkl slavebas og "lille forstærker" pga at de ikke er ophæng i et totalt stift ophæng, men deres Wave ophæng der sikrer udsving op til +-5 cm på en 12"


Eller magen til mine til billige penge. Læs testeudklip længere nede, hvor en B&W 803 D lyder bleg og mat, men måske en smule mere korrekt rent teknisk, hvor mine lyder uastrengt og rent (114 db eller 117 db for stereo) op til klippegrænsen for en Thorens forstærker til en del penge.


Eller de før nævnte. Husk altid at få en bedre pris end den angivne: http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Lautsprecher/Canton/Canton-Chrono-SLS-790-DC.html
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af crypternical crypternical skrev:

Et andet bud kunne være at snakke med Christian fra CNS Teknik, han om nogle har forstand på lyd og på hvordan det skal lyde. smut in på hans hjemmeside og bliv inspireret : http://www.csn-teknik.dk/?lang=dk


Ja, jeg kan se han har KEF som også er meget bedre bud end de XP'er.
Dog er jeg tidligere selvstændig med hifi/highend shop, og har selv haft mange tons udstyr ind igennem min egen stue.

Her er nogle Canton Vento 870.2 som får en fabelagtig god anmeldelse, og drabelig fin spilleglæde og lyden som langt langt dyrere specialfremstillede højttalere......

og får en prisklasse reference titel.




Redigeret af audiogon - 26-Maj-2013 kl. 20:09
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 20:19
Hvem forhandler Canton i DK?


Mvh Emil
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu