recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 21:9 dur det til alm TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket21:9 dur det til alm TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: 21:9 dur det til alm TV
    Sendt: 07-Januar-2011 kl. 08:16
har jo fået tilbudt et Phillips 21:9.. model 9954 til 11.000 kr

men er lidt i tvivl nåpr man primært ser TV over parabol boks... om det så ikke er så fedt... om man skal holde sig til et 16:9 i samme prisklasse
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Samsung Galaxy S3 :-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 08:57
Syntes du skal finde et alm 16:9 tv i den prisklasse    Der er mange gode til den pris.

Passer vist bedst til bluray film i det brede format samt en afspiller der klarer formatet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 09:22
Hvis du primært ser TV over parabol, så er 21:9 ikke et egnet format.
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Syntes du skal finde et alm 16:9 tv i den prisklasse    Der er mange gode til den pris.

Passer vist bedst til bluray film i det brede format samt en afspiller der klarer formatet
 
 
som hvilke??
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Samsung Galaxy S3 :-)
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 11:53
Philips er kommet lidt for hurtig ud med deres 21:6 format. Samme Philips skulle have fremstillet et Tv i formatet 2:1, 18:9, fordi dette ville kunne vise 16:9 uden ret megen forvrængning samtidig med at Film i 21:6 også ville kunne ses tåleligt.
Den måde som Antenneforeninge Århus priste man gik over til Anamorfisk 4:3, som er hvad korrekte proportioner hedder i 16:9, hvorfor man da i samme Antenneforening ventede S Å  længe hermed, dette er en anden historie; og så skriver samme Forening endda at mange 4:3 Tv var indbyggede til gøre billederne lavere.  Big smile    Big smile

Redigeret af moho - 07-Januar-2011 kl. 11:59
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:02
Ja tak... Knappen til omskiftet fra 4 : 3 til 16 : 9 er næsten slidt ned på fjernbetjeningen til mit tv. Antenneforeningen Århus er en bande idioter. Der har absolut ikke været *nogen* grund til det skift på de analoge kanaler. Som de for øvrigt til stadighed forringer (kanaler fjernes, båndbredden forringes synligt).
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af calle3 calle3 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Syntes du skal finde et alm 16:9 tv i den prisklasse    Der er mange gode til den pris.

Passer vist bedst til bluray film i det brede format samt en afspiller der klarer formatet
 
 
som hvilke??
Må man overhovedet gøre et Tv bredere? Jeg troede man skulle tvinges til i en lang fremtid se på bjælkerne fortsat.
Jeg troede det var ens Tv som skulle tage sig af Formatet. Afspilleren skal vel så at sige kun indeholde antallet af Mega Byte per sekund. Men dette skal der måske også til kæmpes om, for forringe billederne i begyndelsen, for skærmene bredere end 16:9  Embarrassed
Og hvis dette lyder sygt, da kæmpe for Anamorfisk 16:9 hvor proportioneren bliver korrekte på 21:9 Tv.
For ligesom runde det af, Anamorfisk 21:9 set på ens gamle 4:3, hvor man kontinuerligt kunne gøre ens tv billede lavere, meeen  neeej.


Redigeret af moho - 07-Januar-2011 kl. 12:06
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ja tak... Knappen til omskiftet fra 4 : 3 til 16 : 9 er næsten slidt ned på fjernbetjeningen til mit tv. Antenneforeningen Århus er en bande idioter. Der har absolut ikke været *nogen* grund til det skift på de analoge kanaler. Som de for øvrigt til stadighed forringer (kanaler fjernes, båndbredden forringes synligt).
Det der forstår jeg ikke.
Jeg ville blot lade mit Tv stå med strukket billede i højden. Mit tv er så gammelt og uden samme mulighed. Og når man foretog denne ændring, mange siger de næsten ikke kan se forskel.  Wink
Kors jeg elsker det her.
Kender et Prosonic Tv 4:3 som kan gøre et sådant billede nogle cm bredere, ud over kanten, på denne måde at billedet virker "Mindre trukket i Højden" og det man mister i siden er, hedder det af mindre betydning?


Redigeret af moho - 07-Januar-2011 kl. 12:11
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:26
Sorry, men jeg gider ikke sidde og kigge på æggehoveder. Særligt ikke når jeg betaler i dyre domme til Stofa.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 13:08
Philips har slet ikke været for hurtig ude, det er da et oplagt TV hvis du laver en hjemmebioopsætning et sted i huset, med Blu-Ray som primær kilde, og du ikke ønsker en kostbar projektor løsning.
Da jeg var hos JVC, så viste vi for 4-5 år siden et projektions TV i 21-9. Det var helt vildt fedt at se film det format når det passede til skærmen, på det tidspunkt var der jo ikke ret meget materiale i 21:9, så det var for tidligt, nu er det passende.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Conluxa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ja tak... Knappen til omskiftet fra 4 : 3 til 16 : 9 er næsten slidt ned på fjernbetjeningen til mit tv. Antenneforeningen Århus er en bande idioter. Der har absolut ikke været *nogen* grund til det skift på de analoge kanaler. Som de for øvrigt til stadighed forringer (kanaler fjernes, båndbredden forringes synligt).
Den knap bruger jeg ikke.
I opsætning har jeg valgt 4:3 som standard og fjernsynet viser automatisk udsendelser i originalt format.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu