recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 21:9 lærred: Subtitle shift ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

21:9 lærred: Subtitle shift ?

Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Foretrækker du subtitle shift på et 21:9 lærred?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
7 [87.50%]
1 [12.50%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 21:9 lærred: Subtitle shift ?
    Sendt: 26-Marts-2012 kl. 14:08
Der må være andre end mig, der har et lærred i formatet 21:9
Men hvad gør I med undertekster?
Jeg har haft forskellige BD-afspillere med subtitle shift hjemme, men i mit setup har billede og lyd ikke været på højde med min Denon 2500BT
Som det er nu, zoomer jeg billedet for at få det til at passe med den nederste linje undertekst, men så mister man jo da effekten ved de helt sorte kanter på lærredet
Mit spørgsmål: Hvad gør du? Accepterer du dårligere kvalitet for at få billedet til at fylde hele lærredet ud til kanten?
Jeg vil jo selv så gerne have det til at fylde hele lærredet, men jeg vil også have den bedste kvalitet (det bevidner fire forskellige afspillere med subtitle shift... Embarrassed)

Redigeret af jake51 - 26-Marts-2012 kl. 14:09
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 14:18
Jeg har lavet nogle indlæg vedr. 21:9 format og undertekster.

Mit problem er dog med YouSee og deres boks, jeg troede at man på alle BlueRay afspillere kunne flytte undertekster.

Hvilken BD har du ?
Og hvilken Projektor ?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 15:19
BD: Denon 2500BT
PJ: JVC HD550
A match made in heaven Smile
Mikael Simpson
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 17:40
du køber vel bare en oppo afspiller og så er den i vinkel
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 17:54
xcardman: Det skulle man tro
Har haft Oppo 83/93
Mikael Simpson
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:25
Det er et stort problem med de undertekster, jeg tror vi der har bygget et CIH system er lidt foran i teknologien, men hvis man læser rundt om på nettet så er vi ikke de eneste som syntes at det er træls.

Det som jeg syntes er rigtigt irriterende er at det kun kræver et par klik med musen når der laves BD skiver eller film fra Yousee skal undertekstes.

Få det nu rettet og kom ind i det 21. århundrede
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

xcardman: Det skulle man tro
Har haft Oppo 83/93

ok kommer dog lidt bag på mig

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1870&zoneid=1

blu-ray er der vel ikke forskel på
samt denon ikke skulle være så stærk til dvd
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 17:25
Jeg bruger min Philips bdp-3000.

Skal i den nye biograf også prøve total media på pc, det kører glimrende i mit setup p.t. Men skal så se hvordan det bliver på projektor.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 17:32
Jeg har haft Philips 3200: Billede og lyd godkendt, men ukorrekt afspilning af 24fps (byttet til en anden med samme resultat)
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu