|
21:9 lærred: Subtitle shift ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6372 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2012 kl. 14:08 |
Der må være andre end mig, der har et lærred i formatet 21:9
Men hvad gør I med undertekster?
Jeg har haft forskellige BD-afspillere med subtitle shift hjemme, men i mit setup har billede og lyd ikke været på højde med min Denon 2500BT
Som det er nu, zoomer jeg billedet for at få det til at passe med den nederste linje undertekst, men så mister man jo da effekten ved de helt sorte kanter på lærredet
Mit spørgsmål: Hvad gør du? Accepterer du dårligere kvalitet for at få billedet til at fylde hele lærredet ud til kanten?
Jeg vil jo selv så gerne have det til at fylde hele lærredet, men jeg vil også have den bedste kvalitet (det bevidner fire forskellige afspillere med subtitle shift... ![]() Redigeret af jake51 - 26-Marts-2012 kl. 14:09 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lavet nogle indlæg vedr. 21:9 format og undertekster.
Mit problem er dog med YouSee og deres boks, jeg troede at man på alle BlueRay afspillere kunne flytte undertekster.
Hvilken BD har du ?
Og hvilken Projektor ?
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6372 |
BD: Denon 2500BT
PJ: JVC HD550
A match made in heaven
![]() |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
du køber vel bare en oppo afspiller og så er den i vinkel
|
|
![]() |
|
xcardman: Det skulle man tro
Har haft Oppo 83/93
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Det er et stort problem med de undertekster, jeg tror vi der har bygget et CIH system er lidt foran i teknologien, men hvis man læser rundt om på nettet så er vi ikke de eneste som syntes at det er træls.
Ham her snakker om det http://www.hometheatershack.com/forums/anamorphic-projection/42774-subtitle-issues-cih.html
Og ham her http://www.highdefdigest.com/news/show/4142
Det som jeg syntes er rigtigt irriterende er at det kun kræver et par klik med musen når der laves BD skiver eller film fra Yousee skal undertekstes.
Få det nu rettet og kom ind i det 21. århundrede
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
ok kommer dog lidt bag på mig http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1870&zoneid=1 blu-ray er der vel ikke forskel på samt denon ikke skulle være så stærk til dvd |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Jeg bruger min Philips bdp-3000.
Skal i den nye biograf også prøve total media på pc, det kører glimrende i mit setup p.t. Men skal så se hvordan det bliver på projektor. |
|
![]() |
|
Jeg har haft Philips 3200: Billede og lyd godkendt, men ukorrekt afspilning af 24fps (byttet til en anden med samme resultat)
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |