|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
skirk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Status: Offline Point: 173 |
![]() Sendt: 13-August-2009 kl. 16:43 |
Hej, Jeg har fået fat i en Liatorp IKEA TV-bænk (http://www.ikea.com/PIAimages/72910_PE189160_S4.jpg). Der er tre rum hvor jeg agter og placere min Onkyo 606 forstærker, PS3 og midiecenter. Problemet er at Onkyo anbefaler at 606 skal have 20 cm luft ovenover og 10 cm luft i siderne, for korrekt ventilation. Hvis jeg piller fødderne af 606'eren kan det blive til 1 cm luft ovenover og 0,5 cm i siderne. Dette er naturligvis ikke optimalt, men jeg tænker på om man ikke kan sætte en blæser omme bag TV-bænken som kan suge den varme luft væk, dette burde vel være OK. Men hvor får man fat i en 120mm eller større blæser som man kan tilslutte et 220 v stik? Jeg håber at der er en som kan hjælpe. Hilsen Skirk |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Du kan jo bare tilslutte den en trafo på 7-12V. Men ved blot at placere den bag reolen, vil du få minimal udnyttelse af den, vil jeg tro. Enten skal man sørge for at luften bliver suget igennem anlægget eller også skal den blæse ind i anlægget. Der er en tråd her på siden, hvor en har lavet indbygning af blæsere. Kan ikke lige finde den. |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm hvis blæseren er stor burde det kunne hjælpe lidt. Ved du hvor man får sådan en trafo? Jeg må lige se om jeg kan finde den artikel du omtaler. Skirk |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Kan du ikke fjerne en skuffe, så du får mere plads i højden?
Jeg synes jeg har læst i en anden tråd, at nogle Onkyo blev meget varme. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Tjoo det var en mulighed, men hvis det kan klares med blæsere, fortrækker jeg det. Ved I hvor man kan få sådan en trafo?.
Skirk |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror jeg vil prøve denne idé ( http://www.avforums.com/forums/onkyo-owners-forum/845380-onk yo-txs506-fan-mod.html). Men jeg mangler en trafo. Hvor får jeg sådan en pls.? :)
Redigeret af skirk - 13-August-2009 kl. 17:57 |
|
![]() |
|
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
Prøv her Link
|
|
![]() |
|
![]() |
Aa ok. Så skal jeg bare klippe stikket af og montere blæseren ikke sandt?
Skirk |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
En trafo kan du købe de fleste steder hvor de handler med elektronik.
Der er ikke noget hokuspokus i en sådan. f.eks. T-Hansen |
|
![]() |
|
mdande ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Hej Skirk ! Prøv lige at tjekke Larxox's hjemmebio ud mdande |
|
Sony BDP-S570 Harmony 1000+IR/RF Orbaudio mod2 5.1 speakers Xtreamer/Squeezebox duet |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må være ærlig og sige at jeg rent faktisk prøvede og have min 606 sat til i TV-bænken uden køling. Den blev dog så varm at man dårlig kunne røre den.
Efter råd fra jer og google, satte jeg en 80mm blæser til vha. en gammel NetGear trafo, omme bag på TV-bænken så den blæser fra bagsiden og over 606'eren. Efter det bliver den ikke varm og det fungere rigtig godt. Jeg skal dog nok lige en tur ned i den lokale EDB biks og købe en low noice blæser, måske en 120mm. Men tak for råd og vejledning :) Jeg kan da godt lige smide et bar billeder på når jeg er færdig meg og regge til. Skirk |
|
![]() |
|
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() |
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |