recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2,4 Ghz eller 5 Ghz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2,4 Ghz eller 5 Ghz?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2,4 Ghz eller 5 Ghz?
    Sendt: 22-November-2016 kl. 20:32
Jeg har fået ny router og kan vælge mellem de to
Hvad er mest stabilt (ingen afbrudt drift)?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 20:49

Der er færre brugere på 5Ghz, og derved færre forstyrrelser, rækkevidden er kortere end på 2,4Ghz.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 21:18
Hej , du skal måle hvor meget du downloader de forskellige steder , hvor du skal bruge signal. Mål med begge typer , 2.4Ghz og 5Ghz. Jeg har routeren stående i stuen lige hvor signalet kommer ind , og i stuen har jeg bedst signal på 5Ghz. Så dette signal bruger jeg til PC og ATV4. På 1 sal har jeg den bedste download på 2.4Ghz , så deroppe bruger jeg det. Ja , det er rart at man kan blande det.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 21:38
Jeg har det hurtigste forbindelse ved at bruge 5 GHz. (> 100 Mbit/s målt via speedtest.net)
Til top
deutreroth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deutreroth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 02:36
2,4Ghz klarer mure bedre end 5Ghz som dog ellers burde være hurtigst dog kommer det jo reelt set an på afsender/modtager modulet. Som en skriver så bruger rigtigt mange 2,4Ghz så hvis man er i tæt bebygget område og er i samme rum som router ville jeg klart vælge 5Ghz. Jeg anvender 5Ghz da min VIVE bliver f***ed af 2,4 Ghz :)
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , du skal måle hvor meget du downloader de forskellige steder , hvor du skal bruge signal. Mål med begge typer , 2.4Ghz og 5Ghz. Jeg har routeren stående i stuen lige hvor signalet kommer ind , og i stuen har jeg bedst signal på 5Ghz. Så dette signal bruger jeg til PC og ATV4. På 1 sal har jeg den bedste download på 2.4Ghz , så deroppe bruger jeg det. Ja , det er rart at man kan blande det.
MVH


Jeg har samme setup. I stuen hvor mit AP er placeret anvender jeg 5GHz. Men oppe i soveværelset på 1. sal er 5GHz signalet ikke særlig stærkt og der anvender jeg 2.4GHz. Min erfaring er, at 5GHz er virkelig dårlig til at igennem mure.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 18:59
jup. rækkevidden af 5GHz er kortere og meget følsom overfor forstyrrelser eftersom bølgelængden er kortere og mere energifyldte, så med frit udsyn er det meget kraftigt indenfor en vis afstand. De spredes til gengæld også hurtigere og dermed "falder" intensiteten tilsvarende når de rammer objekter. Så der kræves "større" antenner med mere saft i hvis man skal have det til at dække samme areal som "normalt tilsvarende" 2,4ghz.
(fysik: bølgefunktioner)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu