recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 24p output/BD35
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket24p output/BD35

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Direkte link til dette indlæg Emne: 24p output/BD35
    Sendt: 14-August-2009 kl. 09:50

Så kom jeg også med på Blu Ray, fik lige en Panasonic BD35 til kr.1499,-

det må siges at være et godt køb, det der undrer mig er 24p output,

jeg har sat bd35 til at outputte 24p, når jeg ser James Bond filmen , Quantum of Solace, er der i scenen h, vor han er kommet til Port au Prince,

hvor han står ud af den blå bil, nogle firkantede søjler, og de glider ikke

roligt forbi, men hakker, ved panoreringen, blot en eksempel.

Mit TV er et Pioner 427xd, som understøtter 24p.

Mon jeg har indstillet noget forkert?

Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 10:13
Bare fordi det er 24 hz, betyder det ikke at alt flyder uden hakkeri. Det vil lige så meget/lidt, som hvis du så filmen i biografen.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 10:30

OK, men nu har der været skrevet så meget om det, så vil man  måske

uvilkårligt have focus på det.

Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 10:58

Tror det har været oppe mange gange herinde, men det er en spændende diskussion

Mange tror fejlagtigt, sandsynligvis grundet al hype omkring '1080p24' fænomenet, at bare det er 24hz, så kører det hele smooth og som smurt i olie. Eneste forskel er blot at filmen afvikles mere 'korrekt', da den afspilles og vises præcist som den er indspillet, altså med ~24 billeder i sekundet, og man derved undgår jidder/judder som følge af at visse frames vises længere end andre.

Sandheden omkring glidende panoreringer, som jeg har forstået det, er at 24 fps ikke altid er nok, for at få fornemmelsen uden hakkeri. Af samme årsag stræber eksempelvis de seriøse gamere også altid efter et noget højere antal fps, for at få en komplet flydende spiloplevelse. Jeg mener de fleste PS3 spil er låst omkring 60fps.

Der findes flere teknikker ved afspilning af medier fra en pc, hvor der kan laves frame-interpolering, som svarer til at en 'kunstig' frame indsættes mellem hver af de i forvejen 24 billeder pr. sekund, hvorved man oplever det som 48 fps og det hele kører noget mere flydende. Men herved har man så bevæget sig væk fra den originale indspilning. Flere tv fra eksempelvis Philips har en tilsvarende feature indbygget (mener det hedder HD Smooth Motion), men personligt bryder jeg mig ikke om det, da det hurtigt fjerner det filmiske præg. Men det er jo smag og behag.

Hvis dit udstyr kan gengive 24p, vil jeg mene du får den mest korrekte gengivelse af filmen. Men om du så synes det er bedste, det må være en individuel vurdering

Mvh. HamDenFede
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 11:21

Pioneer 427xd undestøtter 24p, men dette kan ikke aktiveres når

BD 35 outputter 24p, men det gør heller ikke nogen forskel, om det er

afspillerren eller TV,et som gør det.

Med venlig hilsen

Karula
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 12:57
Måske dumt spørgsmål, men: Har du husket at aktivere 24p på afspilleren? (TV/Device Connection -> HDMI Connection -> 24p Output: On) Den er ikke aktiveret som standard.

-Kent
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 17:08

ja, det har jeg gjort, men hvis jeg jeg ikke havde gjort det ville

mit TV afspille 24p automatisk, når jeg indsiller det til Pure cinema advance, lig 72Hz med 24 billeder pr. sek.

Med venlig hilsen

Karula
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu