Tror det har været oppe mange gange herinde, men det er en spændende diskussion 
Mange tror fejlagtigt, sandsynligvis grundet al hype omkring '1080p24' fænomenet, at bare det er 24hz, så kører det hele smooth og som smurt i olie. Eneste forskel er blot at filmen afvikles mere 'korrekt', da den afspilles og vises præcist som den er indspillet, altså med ~24 billeder i sekundet, og man derved undgår jidder/judder som følge af at visse frames vises længere end andre.
Sandheden omkring glidende panoreringer, som jeg har forstået det, er at 24 fps ikke altid er nok, for at få fornemmelsen uden hakkeri. Af samme årsag stræber eksempelvis de seriøse gamere også altid efter et noget højere antal fps, for at få en komplet flydende spiloplevelse. Jeg mener de fleste PS3 spil er låst omkring 60fps.
Der findes flere teknikker ved afspilning af medier fra en pc, hvor der kan laves frame-interpolering, som svarer til at en 'kunstig' frame indsættes mellem hver af de i forvejen 24 billeder pr. sekund, hvorved man oplever det som 48 fps og det hele kører noget mere flydende. Men herved har man så bevæget sig væk fra den originale indspilning. Flere tv fra eksempelvis Philips har en tilsvarende feature indbygget (mener det hedder HD Smooth Motion), men personligt bryder jeg mig ikke om det, da det hurtigt fjerner det filmiske præg. Men det er jo smag og behag.
Hvis dit udstyr kan gengive 24p, vil jeg mene du får den mest korrekte gengivelse af filmen. Men om du så synes det er bedste, det må være en individuel vurdering