recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 25 m. Extender fra pc til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket25 m. Extender fra pc til tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: 25 m. Extender fra pc til tv
    Sendt: 31-August-2011 kl. 21:43

Hej

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået ny pc, desværre er der ikke tuner i og ingen composite udgange på grafikkortet. Som tuner har jeg valgt at købe en HDHR, den er dog ikke købt endnu.

Nu melder næste opgave sig.

Jeg skal have koblet pc og tv sammen med et kabel.
Grafikkortet på pcén er et Radeon HD 6870, med følgende udgange:
2xDVI
1xHDMI 1,4a
2xDisplayPort 1.2

Tvét er et gammel crt fjernsyn med scartstik indgange. De to teknologier passer jo ikke rigtig sammen så jeg må punge ud og købe et fladskærmstv af en eller anden art.

Hvordan får jeg koblet pc og tv bedst sammen, når afstanden er ca. 25 m.?

Jeg har kigget og læst en masse om HDMI extenders/boosters og jeg har noget svært ved at gennemskue hvad der er godt og dårligt. (jeg gætter altså på at HDMI udgangen er den bedste at bruge)? 

Denne booster understøtter HDMI 1,4 men er det vigtigt? jeg skal ikke se 3D tv alligevel

Denne extender understøtter kun HDMI 1,2 men de viser på billeder Full HD 1080P, men samtidig skriver de i specifikationerne kun 1080i, hvad skal man stole på? 
Til sidst er der den som jeg har læst at Patriaken anbefaler. Hvis jeg skal sælge den til konen, så skal det være pga. IR øjet så vi kan bruge fjernbetjeningen i stuen. Men hvordan det sættes sammen kan jeg ikke genneskue. Vi har i dag en medion RF MCE fjernbetjening som fulgte med en tidligere pc vi købte. Modtageren er en lille boks som sættes til pcén via usb. Kan jeg stadig bruge min fjernbetjening eller skal jeg også ud og købe en ny hvis jeg vælger denne extender?
Altså, hvilket stik på grafikkortet er bedst at anvende og hvilken af de 3 løsninger er bedst når det nu ikke behøver være High end, men selvfølgelig skal signalet være i orden.

Eller er der andre løsninger som jeg måske har overset.

mvh. Wolfram
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Hej

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået ny pc, desværre er der ikke tuner i og ingen composite udgange på grafikkortet. Som tuner har jeg valgt at købe en HDHR, den er dog ikke købt endnu.

Nu melder næste opgave sig.

Jeg skal have koblet pc og tv sammen med et kabel.
Grafikkortet på pcén er et Radeon HD 6870, med følgende udgange:
2xDVI
1xHDMI 1,4a
2xDisplayPort 1.2

Tvét er et gammel crt fjernsyn med scartstik indgange. De to teknologier passer jo ikke rigtig sammen så jeg må punge ud og købe et fladskærmstv af en eller anden art.

Hvordan får jeg koblet pc og tv bedst sammen, når afstanden er ca. 25 m.?

Jeg har kigget og læst en masse om HDMI extenders/boosters og jeg har noget svært ved at gennemskue hvad der er godt og dårligt. (jeg gætter altså på at HDMI udgangen er den bedste at bruge)? 

Denne booster understøtter HDMI 1,4 men er det vigtigt? jeg skal ikke se 3D tv alligevel

Denne extender understøtter kun HDMI 1,2 men de viser på billeder Full HD 1080P, men samtidig skriver de i specifikationerne kun 1080i, hvad skal man stole på? 
Til sidst er der den som jeg har læst at Patriaken anbefaler. Hvis jeg skal sælge den til konen, så skal det være pga. IR øjet så vi kan bruge fjernbetjeningen i stuen. Men hvordan det sættes sammen kan jeg ikke genneskue. Vi har i dag en medion RF MCE fjernbetjening som fulgte med en tidligere pc vi købte. Modtageren er en lille boks som sættes til pcén via usb. Kan jeg stadig bruge min fjernbetjening eller skal jeg også ud og købe en ny hvis jeg vælger denne extender?
Altså, hvilket stik på grafikkortet er bedst at anvende og hvilken af de 3 løsninger er bedst når det nu ikke behøver være High end, men selvfølgelig skal signalet være i orden.

Eller er der andre løsninger som jeg måske har overset.

mvh. Wolfram

Jeg kan ikke svare dig på hvad du har brug for. Men hvis du skal trække et HDMI kabel 25 meter SKAL du have en aktiv extender dvs en med strømforsyning. Det skal du på ALT over 15 meter. Det er ikke strængt nødvendigt med ir repeatere, men det er smart, da du så kan placere andre enheder (som kun kan kontrolleres vha IR) fra dit udgangspunkt.

Jeg synes RF/Bluetooth/Z-Wave og wireless er smart til kontrol. Men der går en rum tid førend IR er faset ud(Kan ikke forestille mig det på nuværende tidspunkt...)hvorfor en HDMIextender med indbygget IR repeater er en god ide. Mht HDMI CEC glem det ift HTPC.

Du har i øvrigt ingen garanti for at RF vil virke på de afstande.

Redigeret af Patriarken - 01-September-2011 kl. 15:38
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu