mictand skrev:
PerW skrev:
Min søn købte sig for 3 uger siden et Samsung (LE32B355) med DVB T og C MPEG4 tuner i Elgiganten til 2800.
Billedmæssigt er det OK. Men på digital siden har det desværre denne Samsung feature med at man ikke kan sorterer digital kanalerne.
Samtidig er det sendt til rep, da det ikke kunne vise undertekster på TV2 Yousee DVB C tuneren. Så med Samsung tror jeg tildels, at det er vigitgt at man køber nordic udgaver, da der kan være lokale problemer her i DK og man må da håbe at Samsung DK kan løse dem.
|
Hmm, altså på mit Sony tv kan man heller ikke som sådan sortere i de digitale kanaler. Måden det gøres på er at man opretter en favoritliste, med de kanaler man ser, og deri kan man så frit sortere. Man kan så vælge om man vil have vist favoritlisten eller om man vil se alle kanaler.
Mht. TV2 og undertekster, så er der altså også problemer på f.eks. YouSee's boks, så hvis det er YouSee's signal du modtager, så kan det altså godt være et generelt problem.
|
Nu har jeg selv et Sony W4500 og jeg har ingen problemer med at sorterer de digitale kanaler. Inden jeg købte mit W4500, havde jeg et Sony W4000 og her kunne man også. Mht. til favorit listen, så virker den ikke på Samsung TV som ved Samsung boksen. Når man zapper, så zapper man i digital listen og ikke favorit listen. Man kan tage favorit listen frem på skærmen og vælge mellem de forskellige kanaler med pil tasten, men det meget langsomt og jeg mener ikke man kan ikke i rækkefølgen på favorit listen. Nogle snakker om det kun er et dansk problem, men hvis jeg finder den engelske udgave af tv'et og finder manualen i engelsk, så står sortering af kanaler kun til at virker på analog kanaler.
Mht. undertekster, så kunne jeg på de samme udsendelser (TV2 via DVB C hos Yousee) på mit Sony godt se undertekster, jeg kunne slå dem til/fra. På samsung TV'et som sidder på samme kabel kunne man ikke.
Redigeret af PerW - 09-September-2009 kl. 11:01