|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:22 |
Heysan,
Nu har jeg fået alle guldkornene fra MCE afdelingen af forummet og bevæger mig nu herhen for at få lyden ![]() Budget: 25.000-30.000 kr. Om mig - Ikke hifi ekspert, forskruet billede af hvad god lyd er :) Udstyr: Pioneer 5090H, HTPC(Dvb-c + Dvb-S) Forstærker Pioneer SC LX71 -> 11999 kr http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/SC-LX71/index.ht ml Pioneer SC LX81 -> 14999 kr http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/SC-LX81/index.ht ml Jeg har kigget en del på en LX-71 / LX-81, og det er mest pga. de rosende ord herinde.Højtalere: Fisk! - Skal dog have fat i: 2x gulvhøjtaler - 1xcenter - 2xbag Stue: Kommer snart billeder - Er dog retanklet. |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Vi kunne jo starte med:
Hvilke højttalere kan du lide? Har du kabler? Køb over nettet? - evt. hos udenlandske forhandlere? |
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() |
har du 25-30k kun til højtalere eller er det også til forstærker og kabler og sådan?
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Er du klar på at købe brugt?
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
25-30.000 kr. er inkl. forstærker og kabler. Spørg endelig hvis der er mere :) Redigeret af ShadowDK - 11-Juni-2009 kl. 17:07 |
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() |
ved godt du ikek vil købe brugt men overvej det lige en gang til når du ser dette, du kan umuligt sige nej til dette:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60692741 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Så mangler han bare front højttalere for 30-40.000. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Altså det er jo lidt svært det her, f.eks. hvor stort er dit rum? Er rummet fyldt (lige som mit) med møbler og andet tingel tangel? Jeg kan kun sige, at SC-LX71 er en glimrende receiver. Om du har behov for LX81 med dens ekstra HDMI udgang, lidt højere udgangseffekt, og en anelse mere avanceret THX certificering kan jeg jo ikke afgøre. Men lad os antage at dit rum er ca 30m2 i en normal stue, så vil jeg foreslå at du lytter til B&W CM1 som fronter og surround, og en B&W CMC som center. Og så en Velodyne SPL 800i som Sub. Den konstellation er jo svær at høre samlet, men B&W´erne kan du hører i en HIFI Klub forretning. Sub´en kan du f.eks. hører hos CSN Teknik. Og når du så alligevel er hos CSN Teknik kan du jo kigge på en Onkyo TX/SR 886 receiver som alternativ til Pioneer´en Så har du også brugt pengene Redigeret af Hother - 12-Juni-2009 kl. 22:51 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Du kunne også købe dig et sæt b&w 683 sæt, med tilhørende center og side/surround. Det spiller sgu godt Der er også det svenske XTZ, hvor man for meget for pengene, ud fra hvad jeg har læst, har ikke hørt det. Dog er der ingen forhandlere herhjemme Kan være svært at finde højtalerne. Men det vigtigeste er at du kan få dem hørt et sted Redigeret af Sploink - 12-Juni-2009 kl. 23:20 |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Så side/surround højtalere. Er bare en dårlig vane at kalde det baghøjtalere. Har jo dem selv tilsluttet surround udgangene derhjemme, hehe
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvaa Hother. Slettet du lige dit eget indlæg eller hvad??
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg kan kun være enig i anbefalingen af Pioneer LX-71, den ahr jeg selv haft - blandt mange (der i blandt Onkyo).
Den ville jeg vælge. HVad angår højtalere, så ville jeg snusse lidt rundt og lytte lidt. Højtalere lyder MEGET forskelligt, og i sidste ende er det smag der bestemmer. Så skal du til at finde dig en 3-4 favoritter og have dem med hjem til et lyt. Der bestemmer du dig så for hvilken en du skal vælge! ![]() Det er en omstændig proces, det tager tid og kræver sved, men den er det hele værd. Jeg venter bare i spænding på at mine højtalere bliver leveret! ![]() Gode steder at lytte: HFK, TC, KT Radio, Lydportalen, KF-scanaudio, Scala hifi - hvis du vel at mærke er fra KBH! Good Luck ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |