recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [25-30k] Komplet Hifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket[25-30k] Komplet Hifi

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvaa Hother. Slettet du lige dit eget indlæg eller hvad??

Ja - jeg synes at det lød lidt belærende - og det var ikke min mening

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 23:35
Køb et sæt Jbl 4333A og 2 stk Jbl 18" 2245 Smid dem i det rigtige kabinet  og køb  en Crown k2 til at trække 18"´erne find selv en forstærker til 4333´erne. Det er dog kun stereo.  Vil sagtens kunne købes for 30.000 Du skal bare vente på det kommer til salg.
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 12:39

Undskyld det sene svar - Og tak til alle jer der har taget jer tid til at kigge på mit indlæg.

Har været i Hifiklubben og i Lydbutikken og lyttet til lidt forskelligt, i første omgang ville jeg gerne have forstærkeren bestilt hjem, da begge butikker mente at det ville være bedst hvis jeg lyttede til højtalerne på min egen forstærker.

Jeg var så heldig at få fat i en SC-LX81 til 13.000 kr. - Siden jeg i forvejen har købt for en masse penge hos butikken - De havde heller ingen LX71, så det jo fint.

Jeg har lyttet til B&W 683 og Dali Ikon 6 i Hifiklubben, og må indrømme at jeg ikke rigtig kunne høre forskel? - Er der nogle andre i vil mene jeg helt klart må høre?

Grundet WAF betyder designet jo også en del, så IKON vandt her.. men ved ikke lige om det er dem jeg gider smide mine penge efter.

Mht. center og sub - Bør man købe fra samme "fabrikant"? Jeg tænker at hvis jeg køber dali front, skal center og sub også være Dali? Har nemlig studset lidt på en Velodyne SPL 800i som sub(Pga. flotte anmeldelser og Hotters anbefaling), hvad syntes i?

Redigeret af ShadowDK - 25-Juni-2009 kl. 13:16
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:54
Jeg vil helt klart anbefale at købe en centerhøjttaler, der ligner fronterne
mest muligt, dvs samme serie.

Subwooferen behøver ikke være samme mærke.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 20:11

Så er jeg på vej ud for at købe min Velodyne SPL-800i imorgen :)

I den forbindelse ville jeg gerne høre om der var nogen der kan anbefale et godt højtaler kabel til denne subwoofer og evt. også til HDMI, da jeg nu har købt min LX81.

Kabel længde er mellem 1-3 meter
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:11
Vil på absolut ingen måde anbefale Dali Ikon 6. Utrolig "kedelig" lyd, sammenlignet med andre fabrikaner imo. Se om du kan lytte til noge Piera eller Acoustic Energy. SPecielt førstnævne har ufattelig høj WAF, da de er støbt i ét stykke aluminum, og de er rimelig billige. Kan bl.a. høres hos Sun-Audio i aalborg. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af ShadowDK ShadowDK skrev:

Jeg har lyttet til B&W 683 og Dali Ikon 6 i Hifiklubben, og må indrømme at jeg ikke rigtig kunne høre forskel? - Er der nogle andre i vil mene jeg helt klart må høre?

Grundet WAF betyder designet jo også en del, så IKON vandt her.. men ved ikke lige om det er dem jeg gider smide mine penge efter.

Mht. center og sub - Bør man købe fra samme "fabrikant"? Jeg tænker at hvis jeg køber dali front, skal center og sub også være Dali? Har nemlig studset lidt på en Velodyne SPL 800i som sub(Pga. flotte anmeldelser og Hotters anbefaling), hvad syntes i?

Du skal også høre Dynaudio højttalere - Tapeconnection har nogle opstillet, måske også KT-radio. Køb i hvert fald ikke noget før du har hørt Dynaudio.

Hvis I ikke allerede har gjort det, så tag musik med du og konen kender godt.

TILFØJELSE: Fronter og center skal i hvert fald være ens. Center kan sagtens være mindre, men skal lyde som fronterne.

Redigeret af Brixen - 03-Juli-2009 kl. 21:18
Venlig hilsen
KB
Til top
Fer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juli-2005
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 23:19
Tjae... Det er som man er forskellig... Jeg lyttede på en del B&W modeller da jeg handlede udstyr for 1,5 år siden. Jeg endte med Ikon 6. Det var dem jeg bedst kunne lide :)

Min oprindelige tanke var at jeg ville råde dig til at bruge ca. 7-9.000kr på forstærkeren, og smide mere efter højtalerne.

Det løber nemt op :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 12:06

Tusind tak til jer alle med jeres råd :)

Indtil videre er følgende blevet købt:
  • Forstærker -> Pioneer SC-LX81
  • Sub woofer -> Velodyne SPL-800i
Studser stadig over front, center og baghøjtalere :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 12:28

Her er faktisk et godt tilbud fra KT-Radio i Odense, på dit sæt:

Dynaudio - Audience serien

Model Før Nu
2 sæt. Audience 62
1 sæt. Audience 42
1 sæt. Focus 220
kr 8.700
kr 5.300
kr 19.998
kr 6.300
kr 3.500

kr 13998

1 sæt. Audience 72 kr 11.300 kr 7.500
2 stk. Audience 122 center kr 5.000 kr 3.500 stkpris
1 sæt. Audience 72SE kr 19.998 kr 14.000

Jeg vil foreslå følgende:
Bag: Audience 42
Center Audience 122 center
Front: Audience 72SE, 72 eller 62. Når du har SUB er 62'erne sikkert store nok.

Audience er en serie som ikke bliver lavet mere, så det er restsalg. Focus er en nyere serie. Jeg har selv Audience 82 som front og 42 som bag og center, og ingen SUB.

Grunden til at jeg skrev at front og center skal være ens er, at en person der går over skærmen ikke må lyde forskelligt efter hvor han står.

Redigeret af Brixen - 04-Juli-2009 kl. 12:36
Venlig hilsen
KB
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Vil på absolut ingen måde anbefale Dali Ikon 6. Utrolig "kedelig" lyd, sammenlignet med andre fabrikaner imo. Se om du kan lytte til noge Piera eller Acoustic Energy. SPecielt førstnævne har ufattelig høj WAF, da de er støbt i ét stykke aluminum, og de er rimelig billige. Kan bl.a. høres hos Sun-Audio i aalborg. 

Du kan da ikke være mere forkert på det mht ikon højtalerne..

Det ikon skuller sig ud med i forhold til B&W's serie er deres bånddiskanter som levere meget renere lyd end alle andre højtalere jeg har hørt uden disse diskanter.. så disse er absolut til feks film..

Også derfor jeg købte dem da jeg primært kun skulle bruge dem til film

Hvis jeg skulle bytte mine ud ville det blive med nogen elec eller XTZ

Til top
hubba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2009
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 18:05

Hejsa når du alligevel skal i tapeconnection (hint hint), så skulle du overveje monitor audio gerne silver eller gold series.. Spiller totalt rent og godt (egen mening) samt rigtige gode anmeldelser især i england... har selv silver series spiller kanon både til film og musik..

God jagt

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu