recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [25-30k] Komplet Hifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket[25-30k] Komplet Hifi

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Vil på absolut ingen måde anbefale Dali Ikon 6. Utrolig "kedelig" lyd, sammenlignet med andre fabrikaner imo. Se om du kan lytte til noge Piera eller Acoustic Energy. SPecielt førstnævne har ufattelig høj WAF, da de er støbt i ét stykke aluminum, og de er rimelig billige. Kan bl.a. høres hos Sun-Audio i aalborg. 

Du kan da ikke være mere forkert på det mht ikon højtalerne..

Det ikon skuller sig ud med i forhold til B&W's serie er deres bånddiskanter som levere meget renere lyd end alle andre højtalere jeg har hørt uden disse diskanter.. så disse er absolut til feks film..

Også derfor jeg købte dem da jeg primært kun skulle bruge dem til film

Hvis jeg skulle bytte mine ud ville det blive med nogen elec eller XTZ

Jeg vil give dig ret i at lyden ikke er direkte kedelig, men nogen fantastisk højtaler til prisen vil jeg nu ikke kalde det. Jeg vil helst slet ikke sammenligne med B&W da de slet ikke spiller åbent nok til min smag. Men skulle jeg købe højtalere for 8.000 ville der nok være 10-20 andre jeg først ville overveje. Selv til 4-6 kilo tror jeg man ville kunne finde noget der spiller bedre.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Vil på absolut ingen måde anbefale Dali Ikon 6. Utrolig "kedelig" lyd, sammenlignet med andre fabrikaner imo. Se om du kan lytte til noge Piera eller Acoustic Energy. SPecielt førstnævne har ufattelig høj WAF, da de er støbt i ét stykke aluminum, og de er rimelig billige. Kan bl.a. høres hos Sun-Audio i aalborg. 

Det ikon skuller sig ud med i forhold til B&W's serie er deres bånddiskanter som levere meget renere lyd end alle andre højtalere jeg har hørt uden disse diskanter.. så disse er absolut til feks film..

Jeg vil give dig ret i at lyden ikke er direkte kedelig, men nogen fantastisk højtaler til prisen vil jeg nu ikke kalde det. Jeg vil helst slet ikke sammenligne med B&W da de slet ikke spiller åbent nok til min smag. Men skulle jeg købe højtalere for 8.000 ville der nok være 10-20 andre jeg først ville overveje. Selv til 4-6 kilo tror jeg man ville kunne finde noget der spiller bedre.

Det ville jeg også i dag da der er kommet så mange nye modeller siden jeg købte mine. og dengang var total grøn til det her såkaldte hifi :)

XTZ bliver helt sikkert mit næste køb i den nærmeste fremtid..

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 20:55

Jeg kaldte ikke Dali Ikon 6 kedelig, jeg kaldte den kedelig sammenlignet med andre fabrikanter. Jeg nævnte heller ej B&W, da det er to vidt forskellige højtalere. Jeg valgte to meget åbne højtalere, hvoraf den ikke har bånddiskant (Piera). Acoustic Energy's højtaler lammetæver uden tvivl Dali Ikon 6 i samme prisklasse, og jeg er ikke et sekundt i tvivl om at du vil være enig.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu