|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Andy Pandy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 09-Juli-2007 kl. 00:03 |
Hey fede forum, Jeg er ved at gå helt død i anmeldelser af diverse fladskærme - og har set mig blå i tilbudsaviserne. Jeg skal have mig et nyt fladskærms-tv. Har i forvejen en projektor, så jeg tror, at 26" er rigeligt. Det skal nemlig stå frit og kunne flyttes mellem soveværelse og stue uden fast bopæl. Kvaliteten skal være god - og det må også gerne selvstændigt have acceptabelt lyd, da jeg kun i stuen kan forbinde det med anlægget. Og naturligvis skal det være klar til fremtidens udfordringer - men med et så lille skærmbillede bliver tingene vel generelt skarpe. Det skal kunne bruges til både tv, dvd og playstation (p.t. 2'eren). Det kan alle tv selvfølgelig - men nogen er bedre til det ene end til det andet. Men hvad vælger jeg? Vil gerne have kvalitet - men samtidig gider jeg heller ikke at betale mere end maks...hmm....6.000 kr., tror jeg. Hvis kvalitet og 6.000 kr. altså matcher sammen. Allerhelst ville jeg gerne have et fjernsyn med dvd i. Men jeg har fået fortalt, at det er en kedelig sampak. Nogen råd? Tips? Både mht. mærke og model. Vil helst ikke ud i at skulle bestille fra Tyskland af. Det har jeg dårlige erfaringer med. På forhånd mange, mange tak! Andy |
|
![]() |
|
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
![]() |
Står i mere eller mindre i samme situation og skal finde sådan en 26" til samme budget..
Har dog lidt indtryk af at de fleste herinde er væsentligt mere interesserede når vi kommer et par størrelser højere op - eksempelvis fra 37" så der kan snakkes plasma ;) Men er der slet ikke nogen der har lidt erfaringer med "små" skærme? Redigeret af act_dk - 10-Juli-2007 kl. 18:18 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, man kan nok ikke lige tage et større Plasma under armen og flytte med det, og af andre grunde er det nok et LCD i den størrelse. Der er jo mange TV til under 6000 der kan vælges. Så lige elgiganten med et LG i 32" til 4400 ca. Men man skal passe godt på at det ikke er gamle TV man køber, de kan være langsomme og håbløse til sport. (bevægelser) Nye LCD skærme er hurtige efterhånden.
Jeg syntes man skal tage nogle af sine kendte film med under armen og så bede om lov til at se hvordan det ser ud, idet man sørger for at den forrige kunde ikke har stillet alt forkert. Hvis det ser rigtig ud skal man kigge på hvordan almindelig TV ser ud. En god tuner skal der være. Men mange forretninger har ikke et godt antennesignal, så det er et svært punkt. Og så skal man kunne bevæge sig ud til siden uden at farver og kontrast ændrer sig, hvis man nu kan forlange det helt. Lydsiden på et lille TV er ikke det helt store, det kan det ikke være for der må anvendes små højtalerenheder. Det er nok et kompromis. En højtaler udgang kunne jo være ok, så kunne man tilkoble nogle små ekstra. Så skal der være de indgange der er brug for, det må ikke være for sparsomt. Og det skal selvfølgeligt være i den rigtige opløsning, her er det nok 1366x768 det gælder. Ikke lavere. Og HD-Ready skal det også være. |
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
I det prisleje er der ikke mange mærkevarer at vælge mellem, men skal det være så har jeg hørt godt om JVC som bl.a. har denne model.
|
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |