|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() Sendt: 06-September-2007 kl. 08:44 |
Jeg har fået den svære opgave, at finde en fladskærm til min lillesøster. Hun går ikke meget op i billedekvaliteten, men skærmen må selvfølgelig gerne se godt ud (altså samme krav, som de fleste andre af hunkøn). Skærmstørrelsen skal være 26-32", hvorfor plasma (som er min hjemmebane), helt naturligt bliver udelukket. Hun er teenager og har derfor ikke så mange penge (de fleste bliver brugt på tøj), så hvad i al verden skal jeg kigge efter, når budgettet kun er omkring 6000 kr? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Sandal Tag et kig på disse modeller fra JVC: 26" 32" Det er de modeller der blev prisvinder i anmeldelser i Gear og BT, og rost for gengivelsen af almindelig analog TV. Jeg skulle købe et 32" til mine forældre i sommers, og tog ud i Elgiganten og Bilka, for at se på TV. Og jeg endte faktisk med at stå foran et 32A80 fra JVC og tænke. Dét er dén. Udover billedekvalitet så er det også et pænt kabinet, som er slim bagtil. Der er 2 HDMI indgange. Den får lidt kritik for fjernbetjeningen, men jeg syntes den var ok. Og så er det et TV som ikke virker teknisk - det er nemt at gå til med både installation og den daglige betjening bagefter. Lyden er også fin. Så jeg kan kun anbefale de A80 modeller. Her er det med analog tuner, de findes også i en udgave med analog + DVB-T (D08 modellerne, men så er de dyrere end hendes budget. Jeg har ikke lige checket dagens priser. Men jeg vil tro du kan finde 26" til omkring 5000 kr og 32" til omkring 6000 kr. Måske lidt billigere endnu. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Vinther ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
![]() |
Enig med Lars - det er et godt tv. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194171 Og endda til en "pæn" pris - synes jeg selv... |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Tak for foreslagene. Hvad med Sharp og Toshiba? Har de ikke også fået en del positiv kritik? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() |
Du skal da købe en Samsung skærm.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal ikke kunne sige om Samsung nogensinde har lavet en LCD skærm med rimelig billedekvalitet, men de skærme jeg har set, har godt nok ikke været værd at se på. Men hvis du mener der er en bestemt model jeg bør kigge nærmere på, så skriv endelig, så må jeg jo lige kigge en ekstra gang. |
|
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() |
Hej Er bestemt heller ikke selv til Samsung, men mht til design er jeg helt sikker på at samsung ligger i toppen når vi snakker om en teenager. |
|
![]() |
|
![]() |
Hun går helt sikkert mest op i designet, men derfor skal hun stadig have det bedste billede indenfor det lille budget. Det må kunne kombineres :) |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |