recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 26-32" - Teenageværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket26-32" - Teenageværelset

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Emne: 26-32" - Teenageværelset
    Sendt: 06-September-2007 kl. 08:44

Jeg har fået den svære opgave, at finde en fladskærm til min lillesøster.

Hun går ikke meget op i billedekvaliteten, men skærmen må selvfølgelig gerne se godt ud (altså samme krav, som de fleste andre af hunkøn).

Skærmstørrelsen skal være 26-32", hvorfor plasma (som er min hjemmebane), helt naturligt bliver udelukket.

Hun er teenager og har derfor ikke så mange penge (de fleste bliver brugt på tøj), så hvad i al verden skal jeg kigge efter, når budgettet kun er omkring 6000 kr?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 09:17

Hej Sandal

Tag et kig på disse modeller fra JVC:

26"

• Sort = LT-26A80ZU : Link
  • Sølv = LT-26A80SU : Link

32"

• Sort = LT-32A80ZU : Link
  • Sølv = LT-32A80SU : Link

Det er de modeller der blev prisvinder i anmeldelser i Gear og BT, og rost for gengivelsen af almindelig analog TV.

Jeg skulle købe et 32" til mine forældre i sommers, og tog ud i Elgiganten og Bilka, for at se på TV. Og jeg endte faktisk med at stå foran et 32A80 fra JVC og tænke. Dét er dén.

Udover billedekvalitet så er det også et pænt kabinet, som er slim bagtil. Der er 2 HDMI indgange. Den får lidt kritik for fjernbetjeningen, men jeg syntes den var ok. Og så er det et TV som ikke virker teknisk - det er nemt at gå til med både installation og den daglige betjening bagefter. Lyden er også fin.

Så jeg kan kun anbefale de A80 modeller. Her er det med analog tuner, de findes også i en udgave med analog + DVB-T (D08 modellerne, men så er de dyrere end hendes budget.

Jeg har ikke lige checket dagens priser. Men jeg vil tro du kan finde 26" til omkring 5000 kr og 32" til omkring 6000 kr. Måske lidt billigere endnu.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 11:12

Enig med Lars - det er et godt tv.

Men som den store Pana-freak, som jeg er (har både 42PV60 og 32LXD70 og overvejer kraftigt 50PX700), kan jeg kun tilføje en gammel, men god Pana-model...

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194171

Og endda til en "pæn" pris - synes jeg selv...

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 20:35

Tak for foreslagene.

Hvad med Sharp og Toshiba? Har de ikke også fået en del positiv kritik?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 20:39

Du skal da købe en Samsung skærm.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 20:51

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du skal da købe en Samsung skærm.

Jeg skal ikke kunne sige om Samsung nogensinde har lavet en LCD skærm med rimelig billedekvalitet, men de skærme jeg har set, har godt nok ikke været værd at se på.

Men hvis du mener der er en bestemt model jeg bør kigge nærmere på, så skriv endelig, så må jeg jo lige kigge en ekstra gang.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 20:55

Hej

Er bestemt heller ikke selv til Samsung, men mht til design er jeg helt sikker på at samsung ligger i toppen når vi snakker om en teenager.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 21:01

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er bestemt heller ikke selv til Samsung, men mht til design er jeg helt sikker på at samsung ligger i toppen når vi snakker om en teenager.

Hun går helt sikkert mest op i designet, men derfor skal hun stadig have det bedste billede indenfor det lille budget. Det må kunne kombineres :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu