recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 28 øst - Sky UK pakke - Hvilken parabol? 100 cm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

28 øst - Sky UK pakke - Hvilken parabol? 100 cm?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 28 øst - Sky UK pakke - Hvilken parabol? 100 cm?
    Sendt: 31-December-2015 kl. 15:03
Hej,

Jeg er ved at overveje Sat TV, som jeg hidtil har været glad for på min mediecenter ift. IpTV. Se evt.  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144182&PID=1453147

Hvis jeg går videre med tanken om Satellit TV, så skal jeg have skiftet min gamle parabol og indstillet den, da den er fjernet fra taget og nu skal være på husmuret eller i haven.

Jeg har tidligere haft en 80 cm, der har kørt fint mht. Sky UK pakken, udover der var udfald ved kraftig regn eller sne. Jeg påtænker derfor at købe en større parabol på f.eks. 100 cm, da jeg tænker dette bør hjælpe på udfald? 

Jeg er dog i tvivl om hvilken fabrikant af parabol jeg skal vælge og om 100 cm er en fin størrelse til Sky UK? 

Jeg har i forvejen en Black Ultra Quad LNB

Befinder mig i Dragør området og huset vender mod syd. 


Redigeret af ShadowDK - 31-December-2015 kl. 15:25
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:23
Tror du skal have kæmpe parabol nu for at kunne fange de engelske kanaler.

Der er vist ændret en del så det er blevet sværer at modtage dem i øst danmark
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:26
Er det ikke kun 2F eller sådan noget? Jeg havde ingen problemer med modtagelse på den gamle 80 cm for et par måneder siden? 

Jeg er klar over at HD kanaler mv. ikke kan modtages.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:25

Freesat kanalerne er ikke nemme at modtage, da de nu er på en Spotbeam, men betalingskanalerne skulle være nemmere at modtage, da mange af dem i hvertfal stadig skulle ligge på en Europa beam.
Du kan se mere om det på Lyngsat eller Kingofsat. Der skulle du også kunne se den anbefalede parabol størrelse.
 Angående HD kanaler, så sendes de på samme statelig, men for at kunne modtage dem, skal man udover det normale abonnement, også have et HD abonnement, i UK er det ikke standard med HD, det er en extra service.


Redigeret af Radiomanden - 31-December-2015 kl. 16:28
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:52
Hvornår flyttede de til Spotbeam - Er det da sket for nylig? 

Jeg er interesseret i kanaler som f.eks. Colors, Zee Tv m.fl., men ser ikke noget på Lyngsat om parabol størrelse? Har du evt. et direkte link? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:58

Det er noget siden de frie kanaler blev flyttet, det blev gjort da de nye satelitter blev klar, det er vel et år siden eller der omkring.
Der er ikke mange huller i DK hvor modtagelse er mulig.
Jeg har dem på en IP-TV modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 07:43
Nogen der ved hvordan kvaliteten er på især Sky Sport og BBC på denne modtager?Fryser billedet eller hvordan?

Skal man ikke have abonnement for at Sky Sport kanalerne?

http://www.dba.dk/iptv-box-mag260-gratis-hdmi/id-94742699/



Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 11:32

Det er sådan en modtager jeg har til Free kanalerne.

Aner ikke hvor du vil kunne få SKY kanaler på den modtager, det gør du i hvertfal ikke hos skycards, der får man dem kun via en SKY modtager som de også sælger.
Hvis du vil have SKY kanaler, skal du anskaffe en modtager fra dem til det.
Du kan ikke bare få Sport kanalerne, man skal som minimum have deres Grundpakke, og så kan der bygges videre på den, ganske som det kendes fra udbydere her i DK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 01:36
Hej,

du bør tage Sky fint på en 80-100 cm parabol, de fleste Sky-only (e.g. Sky sports) kanaler ligger på Europe-beams.
MEN. du kan ikke tage alle Free-to-air kanalerne (BBC, ITV, CH4/5 osv).
De ligger stort set alle sammen på spot-beams på 2E/2F/2G, og er svære at modtage i DK.

...medmindre du har en ordentlig parabol, og bor det rigtige sted.
Nu er du så heldig at bo meget, meget østligt, og er derfor godt placeret i den først side-lobe for 2x satelliternes spot-beam.

Det betyder, at du med en (ordentlig) 1.2 meter parabol kan tage BBC, ITV osv på 2E/2F, medmindre det vælter ned (sne/regn).
Med ordentligt mener jeg helst en SMC parabol (glasfiberforstærket PVC), som Prodelin, Channel Master, Laminas, eller Visiosat. En stor Gibertini duer også, særligt i 150cm varianten.
Din Inverto BUQ er fin til formålet.

I Nordsjælland tager jeg det hele fint med en 1.8 meter Channel Master (selv i regnvejr), men kørte i over et år midlertidigt på en 1.2 channel master (tak til @Elmand!) mens haven blev renoveret. Der tog jeg det hele uden større problemer; kun ved store koldfronter gik signalet. Jeg har sågar en prøve-installation af en 100 cm Channel master i Sydhavnen, som tager spotbeams fint det meste af dagen, mens der dog er tydelig regn-fade mv.

Når du indstiller parabolen skal du være opmærksom på at 2E ligger på 28.5E, mens 2F/2G liger på 28.2E.
Så for at tage alle kanaler skal du pege på 28.35 eller noget i den stil. Kræver en interpolerende indstilingsprocess, men kan dog gøre forskellen!


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:


MEN. du kan ikke tage alle Free-to-air kanalerne (BBC, ITV1, CH4 osv).



Til SKY er Europe-beams fra 28 øst fint.
Men til Free-to-air kanalerne (BBC, ITV1, CH4) vil jeg anbefale at man også kigger på Intelsat 907 fra 27.5°Vest nederst i dette link:

http://www.lyngsat.com/Intelsat-907.html

Den kan nemt modtages i Hele Vest Europa:

http://exnetapps.intelsat.com/flash/coverage-maps/sat_foot.html?sat=Intelsat%20907%20at%20332.5%BA%20E&display=map&spot=3

De det ikke er betalingskanaler er de krypteret i BISS som er mere end tyve år gammelt. Og koden er efterhånden ikke blevet skiftet i et helt år. Find den der, i plejer at finde sådanne ting

Men kun få modtagere kan modtage dem. Den lette løsning er at bruge en TECHNOMATE TM-5402 HD. For nørderne findes der dog andre løsninger.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 22-Januar-2016 kl. 14:36
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Til SKY er Europe-beams fra 28 øst fint.

Ja, men man skal være opmærksom på, at der er en stor del af de krypterede Sky kanaler, der ligger på UK spotbeam, De kan IKKE tages med en 80 cm parabol. Betaler man for et Sky-abbonnement, så kan man stadig ikke modtage disse kanaler.

Er man "kun" ude efter BBC, ITV osv, så er 27.5W en mulighed (lidt bøvlet, men det virker for de enkelte kanaler).
Og man får dog ikke hele udbuddet med, da det kun er hovedkanalerne (BBC1-4, ITV London osv), som sendes der (ikke ITV2, ITV3, alle +1 kanaler osv).
[/QUOTE]
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 11:54
Jeg er helt klart ude efter de krypterede kanaler + et par freeview(Asiatiske som Colors) 

Jeg syntes det er lidt at en jungle mht. parabol - Er det f.eks. meget billigere i Tyskland? Derudover, kan vægten på Glasfiber paraboler passe? 1,2m vejer 17 kg?!

Jeg hører også meget gerne hvis i kender til en god antenne mand der kan indstille parabolen for mig i københavnsområdet ( Bor i Tårnby ) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu