|
28.xx News |
Besvar |
Forfatter | |
hylegaard
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2012 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-November-2013 kl. 07:58 |
Hej derude,
Jeg var inde og se på Lyngsat igår, og er lidt overrasket, nåt de bbc kanaler jeg (stadigt) ser, skulle forestille at komme fra en satelit, der havde dette footprint ! Mvh Jens |
|
hylegaard
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2012 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øv jeg fik ikke billedet med. Hvordan insætter / paster man et billede ind her ?
Mvh Jens |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4802 |
Funktioner
Tak(0)
|
Klik på hvis du har URL'en på billedet, eller hvis du har billedet på din harddisk. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Her er et billede fra Lyngsat på Astra 2F Engelske SpotBeam: Uploaded with ImageShack.us Jeg højre klikkede Copy Image URL Så logger jeg ind på imageShark.us http://imageshack.us/ Under UPLOAD hack i URL Og så Paste det URL jeg kopierede i Lyngsat. OG 'UPLOAD NOW' Når jeg ser billedet går jeg videre til 'CONTINUE TO THE IMAGE LINKS' Og bruger så 'FORUM CODE' Jeg kan godt se at denne beskrivelse lyder besværlig, selv om jeg kun bruger nogle få klik. Er der andre der har en nemmere måde at gøre det på? Hilsen Carsten. Tak Heartware, du var hurtigst. Redigeret af csell - 25-November-2013 kl. 09:18 |
|
hylegaard
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen og tak.
Det er det footprint der er på billedet herover. Hvis man kan se bbc på den satelit, kan man vel også på den nye der snart bliver skiftet til eller hvad tror i ? Mvh Jens |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jens. Nej, det tror jeg ikke. Jeg forventer at du modtager BBC på 10773H ? Den transponder er ikke på den nye Astra 2F, men på den midlertidige Astra 1N. Når jeg checker footprint for Astra 1N fra 28.2°E viser den et lignende billed. Men det er en FEJL. Når Astra fokuserer et smalt spot beam på England opstår der også nogle side beams. Et af disse ligger over Øst Sjælland. Derfor er der rapporter om at man kan modtage Astra 2F i Hillerød på en 140 cm parabol. Og jeg har læst om en enkelt der har modtoget Astra 2F i jylland på en kvalitets Gibertini parabol på 150 cm. Men muligheden for at modtage fra side beams kan ændre sig meget inden for en kort afstand. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 25-November-2013 kl. 11:30 |
|
hylegaard
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen og tak for svaret.
Jeg bor ca 13 Km sydøst for Hillerød. Så vi må se om der er noget, når de har skiftet til den nye. Mvh Jens |
|
therazz
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er virkelig ærgeligt at de har skiftet satelit :-(
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ganske sikkert et spørgsmål om rettigheder. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
therazz
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke ganske sikkert; Det er 100% sikkert :-)
- Men det gør det ikke mindre ærgerligt. |
|
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
Footprint billeder er i bedste fejl vejledende. Man skal søge lidt mere rundt for at finde ordentlige maps. Antennekonfigurationen for Astra 2F gør at der er et så kaldt "null" ned gennem jylland og fyn, hvor det er svært at modtage noget som helst. Det bliver så bedre igen jo længere øst på man kommer. På nordøstsjælland med en 180cm har jeg stort set ikke mærket forskel under transition fra 2D->1N->2F. Faktisk er signalet kun blevet bedre... vi venter i spænding på 2E, men den er efter alt at dømme magen til 2F, så det bliver nok stort set det samme. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |