recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 Bredbånd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: 3 Bredbånd
    Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:07
Hejsa
 
Er der nogen der har kendskab til 3s bredbånd 7.2mbit. Jeg har fået et tilbud, på 50 kr om måneden (dog fordi jeg abonner på deres mobil abonnement osse) Men da jeg ikke har prøvet det før så ville jeg hører om nogen havde noget kendskab til det om det fungere i praksis hos dem eller om man lige skal tænke sig en ekstra gang om. Inkl. osse  modem og router = Huawei B260A Black? Jeg kender ikke noget til den.. Jeg har en Airport ekspress - er der nogen der ved om den kan tilsluttes ?
 
Pt. kører jeg med yousee bredbånd 8mbit/1mibit til 199kr /mdr. Så der er jo næste 1500 kr at sparer ;)
 
Håber at hører fra nogen bredbånds eksperter
Til top
Tengu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 20:48
Det skal lige siges er der en kæmpe forskel på mobilt bredbånd og bredbånd via kabel-tv. Med mobilt bredbånd skal du ikke regne med at få noget i nærheden af den anviste hastighed, da den afhænger af afstand og brugere på den nærmeste mast, udover det er latency'en på mobilt bredbånd høj, sammenlignet med en fast kabelforbindelse.

typiske pingtider på 3's 3G er omkring 150 - 300 ms, mens det på Kabel er omkring de 10 - 20 ms
Det er noget skidt, hvis forbindelsen bruges til at spille online med f.eks. her er pingtiderne vigtige for at spillet fungerer

Hvis du køber den der 7.2 mbit/s skal du ikke regne med at få 7.2 mbit/s, da denne hastighed er den maksimale teoretiske hastighed, den kan ikke opnås rent praktisk. Så hastighed er altså OP TIL, med 2 streger under OP TIL.

udover det er 20 gb forbrugsgrænse på mobilt bredbånd, som man lige skal være opmærksom på.

Så det er mest for dem med et beskedent internet forbrug, eller som supplement til en fast forbindelse. 
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 21:03
.

Redigeret af togo - 01-Marts-2011 kl. 06:34
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Hejsa
 
Er der nogen der har kendskab til 3s bredbånd 7.2mbit. Jeg har fået et tilbud, på 50 kr om måneden (dog fordi jeg abonner på deres mobil abonnement osse) Men da jeg ikke har prøvet det før så ville jeg hører om nogen havde noget kendskab til det om det fungere i praksis hos dem eller om man lige skal tænke sig en ekstra gang om. Inkl. osse  modem og router = Huawei B260A Black? Jeg kender ikke noget til den.. Jeg har en Airport ekspress - er der nogen der ved om den kan tilsluttes ?
 
Pt. kører jeg med yousee bredbånd 8mbit/1mibit til 199kr /mdr. Så der er jo næste 1500 kr at sparer ;)
 
Håber at hører fra nogen bredbånds eksperter
 
199 - 50 = 149 (ethundredeogniogfyrre)
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 06:00
.

Redigeret af togo - 01-Marts-2011 kl. 06:34
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu