recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 for 2 på amazon.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 for 2 på amazon.co.uk

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 23:01
fragt og dansk told, dette lægges først p åtil sidst. De priser du ser på siden er UK priser, som du kun kan opnå hvis de sendes til en adresse i UK, ligeså snart du skal ha sendt det til f.eks. Danmark kommer der dansk told på samme gælder så også for andre lande
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Moss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

17,5% (UK moms) / 2 = ca. 8,7% men mon dog det er svaret.

Er der ingen der ved noget - det virker da ellers lidt "Ryan Air-gebyr-agtigt"! 

UK moms er sat ned til 15 % indtil 1. januar 2010, hvorefter man regner med at sætte den op til 17,5 % igen  (ændringen blev så vidt jeg husker indført d. 1. december sidste år).

Redigeret af Moss - 24-Januar-2009 kl. 23:51
Til top
Moss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Nu lavede jeg så lige en ny test:

Goodfellas [Blu-ray] [1990] - Joe Pesci
£19.11 - Quantity: 1 - In Stock

The Patriot [Blu-ray] [2000] - Mel Gibson
£11.50 - Quantity: 1 - In Stock

Tears Of The Sun [Blu-ray] [2003] - Bruce Willis
£11.50 - Quantity: 1 - In Stock

Amazon.co.uk Order Summary
Items: £33.69
Postage & Packing: £2.66

Total before VAT: £36.35
VAT: £9.08
Total: £45.43
Promotion Applied: -£11.50
Order Total: £33.93

Hvordan man så kan få dem (Items) til at give 33,69 ?

De 33,69 er den samlede pris for filmene uden moms/VAT, hvorimod den pris der står ved hver film ovenfor er med DANSK moms.

For at gøre det mere overskueligt, har jeg prøvet at regne prisen ud for hver film, uden VAT/moms og med dansk moms:

Uden moms/VAT

med 15 % VAT

med 25 % dansk moms

Goodfellas

15,29

17,58

19,11

The Patriot

9,20

10,58

11,50

Tears Of The Sun

9,20

10,58

11,50

I alt

33,69

38,74

42,11

Der er altså ikke et skjult gebyr på 8,7 % hos Amazon! Du har bare sammenlignet prisen med engelsk VAT med prisen med dansk moms

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 00:48
Tak til trådstarter for denne info-tråd med hensyn til Amazon's tilbud. Jeg har netop benyttet mig af deres fine priser, og bestilt 3 film. 2 af filmene er med danske undertekster, hvoraf den sidste er én indisk film. I alt skal Jeg slippe for 310 Kr. inklusiv moms og fragt. Havde ellers sat kryds i Priority post, men for satan det er dyrt. Vil ikke betale over 100 Kr mere, for at få dem et par dage før

Glæder mig især til den indiske film, som var den første Bollywood film på Blu-Ray. Selve filmen er sikkert ikke så god, men indiske film er notorisk kendt for deres "farveladeverden". De er fuldstændig overlegne i forhold til alle andre film-nationer, når det kommer til fest og farver. Mange af filmens musikvideor er rent visuelt helt uimodståelige, og på Blu-ray må det jo næsten være som en drøm, specielt på et ordentligt display. Rent faktisk har de i mange film, brugt flere penge på at lave deres respektive musikvideo/er, end hvad resten af filmen koster at producere. Amerikanske/britiske/danske film osv. fremstår tøre og kedelige, i sammenligning.

Et eksempel er denne video.

http://hidefdiscs.com/168378-Hum-Dil-De-Chuke-Sanam-Nimbooda -HD.html

Tryk High quality i højre hjørne ved videoen.

Filmen er rent faktisk næsten 10 år gammel. Selv for 20 år siden, producerede man et sådan visuelt stimulerende filmkunst, og det er kun blevet bedre de seneste år. Der findes efterhånden mange af den slags i bollywood.

Søg evt på devdas HD inde på youtube.

Redigeret af vasif - 25-Januar-2009 kl. 02:16
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 11:52

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Tak til trådstarter for denne info-tråd med hensyn til Amazon's tilbud.

Du er velkommen

Jeg deler dog ikke din passion for Bollywood film. Kunne kun klare 30 sek af demoen

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du er velkommen

Jeg deler dog ikke din passion for Bollywood film. Kunne kun klare 30 sek af demoen

Hehe, nu var det heller ikke filmen eller selve sangen som jeg lægger vægt på. Heller ikke lige min kop te, men det er det visuelle indtryk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 11:58

Du er velkommen

Hehe, nu var det heller ikke filmen eller selve sangen som jeg lægger vægt på. Heller ikke lige min kop te, men det er det visuelle indtryk.

Jamen billedet stod skam flot. Men prøv så at sætte Mamma Mia på, DET er farvelade der vil noget.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 12:17

Du er velkommen

Jamen billedet stod skam flot. Men prøv så at sætte Mamma Mia på, DET er farvelade der vil noget.

Mamma Mia er flot, men Hollywood er stadig langt bagefter. Det er først nu, at de er begyndt at kopiere lidt fra Bollywood på det område. Mange af de sange man skriver i Bollywood, har en betydning i selve filmen, så sangene rent faktisk føles som en del af filmens historie. Da Jeg ikke har set hele Mamma-Mia filmen, kan jeg ikke vurdere om dette er tilfældet. 7 ud af 10 Bollywood-produktioner film er mindst lige så visuelt stimulerende som Mamma Mia, hele vejen igennem, og mange overgår den med flere længder. Der er så sindsyg mange skjulte detaljer i ovenstående musikvideo. Selve skulpturerne, og kvindens diamant siddende ved halsudskæringen, har præcis den samme udformning.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Moss Moss skrev:

De 33,69 er den samlede pris for filmene uden moms/VAT, hvorimod den pris der står ved hver film ovenfor er med DANSK moms.

For at gøre det mere overskueligt, har jeg prøvet at regne prisen ud for hver film, uden VAT/moms og med dansk moms:

Uden moms/VAT

med 15 % VAT

med 25 % dansk moms

Goodfellas

15,29

17,58

19,11

The Patriot

9,20

10,58

11,50

Tears Of The Sun

9,20

10,58

11,50

I alt

33,69

38,74

42,11

Der er altså ikke et skjult gebyr på 8,7 % hos Amazon! Du har bare sammenlignet prisen med engelsk VAT med prisen med dansk moms

Stor tak til Moss (og andre). Super super pinligt fra min side . Ville ellers have svoret (også nemt når man ikke er troende ) at jeg havde tjekket det hele. Har lige prøvet igen og kan ikke genskabe de tal jeg troede jeg havde set . Nu er de 8,7% lige pludselig ikke så arbitrær længere (1,15*1,087 = 1,25) Vupti . Håber der var nok  ().

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu