recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 nye HDD camcorders fra Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 nye HDD camcorders fra Sony

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: 3 nye HDD camcorders fra Sony
    Sendt: 04-August-2006 kl. 11:52

Hos Recordere fandt jeg Lars nyhed om harddisk camcordere fra Sony http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=810&zoneid=5

Det er lige det, jeg står og mangler. Camcorderne kan leveres i september, som er samme tidspunkt, hvor min kæreste leverer min første fødte søn, og det skal jo foreviges!

Jeg købte i 1995 en Panasonic Super VHS-C camcorder, da jeg skulle en måned til USA, og den har jeg været meget glad for. Billedkvaliteten er helt i top, den røde farve står helt skarpt på TV’et med en super VHS optagelse. Men batterierne er helt døde og jeg har ikke flere bånd, så jeg trænger til en opdatering.

Jeg var først i forummet med en brugeranmeldelse af Sony 710 harddiskoptageren, hvor mange af ”Recorderes” brugere samtidig ventede på leveringen af Sonyen fra et fælleskøb, og interessen for mine oplevelser med harddiskoptageren var stor. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4967&K W=710+anmeldelse#reply

Efter mere end 1 års brug er jeg fortsat meget glad for Sonyen. Især timerfunktionen hvor man ikke skal bekymre sig om der er bånd i maskinen er godt. Jeg har sat den ugentligt til at optage højdepunkter fra engelsk fodbold som sendes på tv5 søndag nat, Klovn mandag eften og engelske krimier. Og det er bare at trykke på titellist knappen, så er der kvalitetsprogrammer i TV’et.

Jeg er til gengæld utilfreds med at loade tiden er for langsom, det tager for lang tid at starte op, og  dvd-skuffen tager et halvt minut om at komme ud, det er alt for lang tid, da jeg også bruger den som CD-afspiller. Det er bare irriterende.

Jeg har gået og kigget på om jeg skulle investere i JVC HDD camcorder med 20Gb, men har afventet fordi jeg mente at 20 GB er for lidt. Jeg ved, at jeg ikke får slettet/redigeret optagelserne særlig tit, og derfor skal der være stor kapacitet.  Så jeg skal minimum have camcorderen med 60 Gb.

Jeg håber at min Sony harddiskoptager kan snakke fint sammen med en Sony camcorder.? Jeg har læst John Clausens genvordigheder med overførsel mellem en sony 710 og en JVCcamcorder som ikke havde en DV-udgang Pyha. I beskrivelsen af Sonys ny camcorder, er der kun beskrevet overførsler via usb-stik til PC. Jeg har ikke tænkt mig at belaste min udmærkede Dell med timelange optagelser, og Sony 710 har ingen usb stik, kun DV indgang!?

Jeg håber at betjeningen af kameraet er ligeså nem som det er med Sony 710 !?

Hvad med børnesygdomme på sony’s første HDDcamcorder ? Det var jo ikke for godt med de første generationer af harddiskoptagere med støj og ustabilitet (har stadig en NorthQ HDD til salg).
Tim
Minianmeldelse Sony 710
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4967&KW=71 0+anmeldelse
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 22:50
Jeg er ret sikker på, at de nye Sony videocams optageformat, ikke er kompatibelt, hvis du tænker på mpeg4 videooptagerne. Så du skal bruge en PC og en USB2 indgang, for overførelse og redigering på PC. Men her vil du selvfølgelig kunne danne en DVD direkte, som kan afspilles i din Sony 710.

Selv er jeg også meget interesseret i Sony's nye Videocams, eftersom de jo benytter en meget bedre komprimeringsalgoritme, og optager til MPEG4 formatet. Så kvaliteten vil afgjort blive bedre end f.eks. JVC's mpeg HDD serie.

Mht. til redigering i det optaget materiale, så kommer Sony også med deres Sony Vegas version 7, cirka samtidig med deres nye videocams kommer på markedet. Så det bliver lækkert :)

Jeg er også stadig meget glad for min Sony 910 recorder, som jeg købte sidste år via det store 710/910 fælleskøbet. Super maskine, som aldrig har lavet noget bøvl eller givet anledning til problemer. Jeg var ellers lidt bange for det med harddisk og varmeudvikling, altså hvor lang levetiden blev på harddisken. Men ingen problemer at spore.

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Troels73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2004
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 19:59
[QUOTE=Tim]

Hos Recordere fandt jeg Lars nyhed om harddisk camcordere fra Sony http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=810&zoneid=5

Det er lige det, jeg står og mangler. Camcorderne kan leveres i september, som er samme tidspunkt, hvor min kæreste leverer min første fødte søn, og det skal jo foreviges!

[QUOTE=Tim]

Nogen der ved om disse kameraer benytter MPEG4 og ikke MPEG2. Eller er det kun Sony HDR-SR1 som omtales her på Camcorderinfo ( http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-HDR-SR1-First-Impr essions-Camcorder-Review.htm)?

Overvejer meget at bestille JVC'en på fælleskøbet, men er i tvivl om om et Sony kamera med MPEG 4 er et bedre køb

Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 12:33

Hej Troels73 !

Det er "kun" Sony HDR-SR1 der bruger MPEG4 teknikken -
De 3 andre nye eks. Sony DCR-SR70E med 60 GB disk,