recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.

 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvorfor skulle man ikke have brug for det? Og har du ikke sat dig ind i, hvad dit eget produkt rent faktisk gør, når du udfører en auto-XX?
 
Som EQ, nej. Det piller jeg ikke i, for så kan jeg ganske enkelt ikke bestille andet.
EN EQ er efter min mening også en individuel fortolkning af lyden, og ikke noget en auto kalibrering kan gøre for en.
 
Såvidt jeg husker har min RX-V661 flere forskellige typer EQ muligheder, (de er vist fast indstillet), men jeg har slået den helt fra. Det er muligt at jeg kan finde en som jeg godt kunne synes lyder godt, når jeg ser film, men så synes jeg sandsynligvis også at det lyder forkert, når jeg lytter til musik. Og endnu værre, når/hvis jeg skifter til noget helt tredje materiale. Skulle jeg endelig bruge det, så var det for at ramme det som receiveren bruges mest til. Men den bruges faktisk talt til alt, så det vil være et svært kompromis.
Alternativet kunne da også være at kode min harmony remote til at skifte EQ indstilling hver gang, men tit skifter jeg også imellem lydkilder/materiale i samme omgang (eller tænding om man vil).
 
 
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Primært er det dét, som jeg retter i, men som jeg skrev tidligere, så havde autokalibreringen lavede nogle boost på de forskellige frekvenser og det er ren og skær pga. at receiveren kompensere for dårlige enheder. kan fortælle at 5kz og 8kz området blev boostet med henholdsvis 5 og 8 db. og det lød afsindig anstrengene. Jeg har også fortalt min kammerat at receiveren fortjener nogle bedre højtalere end nogen til 500 kr stk..
 
Det kan jeg levende forestille mig.
Jeg er muligvis af en anden verden eller anden tidsalder, men at rode med diskant og mellemtone, og så i en auto kalibrering, det lyder helt gakket for mig. Det er som jeg siger, noget man kun burde benytte, hvis altså materialet er helt forkert, eller (og det kan selvfølgelig være argumentet her) at højtalerne har problemer.
Hmm.. Jeg tror du misforstår mig. Jeg har kørt en autokalibrering og derefter manuelt fjerner de boost på 5 og 8 db, da det nærmest får ørerne til at bløde LOL
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvorfor skulle man ikke have brug for det? Og har du ikke sat dig ind i, hvad dit eget produkt rent faktisk gør, når du udfører en auto-XX?
 
Som EQ, nej. Det piller jeg ikke i, for så kan jeg ganske enkelt ikke bestille andet.
EN EQ er efter min mening også en individuel fortolkning af lyden, og ikke noget en auto kalibrering kan gøre for en.
 
Såvidt jeg husker har min RX-V661 flere forskellige typer EQ muligheder, (de er vist fast indstillet), men jeg har slået den helt fra. Det er muligt at jeg kan finde en som jeg godt kunne synes lyder godt, når jeg ser film, men så synes jeg sandsynligvis også at det lyder forkert, når jeg lytter til musik. Og endnu værre, når/hvis jeg skifter til noget helt tredje materiale. Skulle jeg endelig bruge det, så var det for at ramme det som receiveren bruges mest til. Men den bruges faktisk talt til alt, så det vil være et svært kompromis.
Alternativet kunne da også være at kode min harmony remote til at skifte EQ indstilling hver gang, men tit skifter jeg også imellem lydkilder/materiale i samme omgang (eller tænding om man vil).
 
Hmm.. dette kan du sikkert sætte op efter hvilket format, din receiver får ind. Min står f.eks på Dolby PLII Music, når jeg afspiller alm. stereo fra tv og ps3, fordi jeg har valgt at den skal behandle lyden derefter. Det fungerer rigtig godt, men hvis jeg ikke er tilfreds ryger den over på direct eller alm. stereo.
 


Redigeret af Kenzo85 - 24-Maj-2011 kl. 15:21
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


 
Som EQ, nej. Det piller jeg ikke i, for så kan jeg ganske enkelt ikke bestille andet.
EN EQ er efter min mening også en individuel fortolkning af lyden, og ikke noget en auto kalibrering kan gøre for en.


Det har du misforstået. EQ _kan_ bruges til at lave en indidviduel fortolkning af lyden, men det kan også bruges til (i et vist omfang) at rette op på dén individuelle påvirkning som dit _rum_ påfører lyden. Din smag har ikke noget med dét at gøre, og derfor kan det i et vist omfang godt gøres automatisk.

Som p.las siger, så er Anthem ARC ikke en auto-kalibrering, men en auto-EQ. Den sætter slet ikke delefrekvenser og delays for dig, det skal du gøre manuelt. Derfor er det ikke en plug-n-play løsning som på din Yamaha, der forsøger at tænke for dig.
 
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Såvidt jeg husker har min RX-V661 flere forskellige typer EQ muligheder, (de er vist fast indstillet), men jeg har slået den helt fra. Det er muligt at jeg kan finde en som jeg godt kunne synes lyder godt, når jeg ser film, men så synes jeg sandsynligvis også at det lyder forkert, når jeg lytter til musik. Og endnu værre, når/hvis jeg skifter til noget helt tredje materiale. Skulle jeg endelig bruge det, så var det for at ramme det som receiveren bruges mest til. Men den bruges faktisk talt til alt, så det vil være et svært kompromis.
Alternativet kunne da også være at kode min harmony remote til at skifte EQ indstilling hver gang, men tit skifter jeg også imellem lydkilder/materiale i samme omgang (eller tænding om man vil).
 


Hvis man bare justerer EQ "i blinde", så er jeg enig med dig i at det bliver noget rod. Så er det bedre at lade være. Men at bruge EQ til at mindske rummets påvirkning (som ikke nødvendigvis skyldes at rummet er dårligt, selv det bedste rum påvirker lyden), det er uafhængigt af hvilken type materiale du spiller. At mindske et boom som rummet har ved f.eks. 60 Hz, det er en fordel uanset hvad du spiller. At justere en EQ "til det lyder godt", det er ganske rigtigt håbløst. Nogenlunde lige så håbløst som at kigge på en film, og justerer billedet til det ser "rigtigt" ud (hvordan ved du hvordan den pågældende film skal se ud?)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:14
Rent faktisk, så antager Anthem at du netop ikke ønsker at sætte dit eget fingeraftryk på lyden. Du kan justere nogle ting, herunder den omtalte room gain funktion, men du kan ikke lave dine egne "kreative" target-kurver.
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 17:30
Hej

Da jeg har en Anthem MRX 500 på vej fra tyskland (1720 Euro med porto und alles) ville jeg gerne vide hvor mange der egentlig har en Anthem MRX 500 eller 700 her i forumet og hvor mange der har haft eller ikke haft problemer med opsætningen

Brumme
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 17:45
 Har en Anthem MRX 500.Det eneste problem jeg har haft var med usb til seriel adaptere som ikke duede.Men købte så en seriel port og tilsluttede bundkortet og så kunne den finde Anthemen.Har fået betydelig bedre lyd en da jeg havde en Yamaha 1065.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 17:58
Jeg har en Anthem MRX 700.
Har ikke haft problemer med opsætningen.
Bruger en: TRIPP-LITE USA-19HS USB Serial Adapter
 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 18:43
Har en avm 50v. Jeg har aldrig haft problemer
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 19:15
Nogen som har gjort sig erfaringer med MRX-300, særligt anvendt alene som pre, med ekstern effekt?
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvad har Onkyo 608 med denne sammenligning at gøre?


Der står samme producentnavn på.....

Klaus

Hvis du havde læst de links jeg gav, ja så var Onkyo bedre end Anthem ved 7 kanaler. Så jeg fatter stadig ikke sammenligningen... Fordi en low end Onkyo ikke yder godt betyder jo ikke at deres top receiver heller ikke gør det.

Pionten med mit oprindelige indlæg var egentlig:
Ja, Onkyo yder ikke hvad de skriver de gør. Men deres top receiver yder stadig bedre end Anthem top reciever, og de koster nogenlunde det samme (Anthem et par tusind dyere.) Nu er alt jo ikke watt, men Onkyo er altså dermed ikke dårligere end konkurrenten på dette punkt.  
 
Mon ikke han har en skjult dagsorden, Jeg forstår heller ikke sammenligningen. man kan bare ikke tillade sig at sammenligne en Onkyo TX-NR5008 med en Onkyo TX-NR608 Confused Confused Confused Confused Confused Confused Confused 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Som p.las siger, så er Anthem ARC ikke en auto-kalibrering, men en auto-EQ. Den sætter slet ikke delefrekvenser og delays for dig, det skal du gøre manuelt. Derfor er det ikke en plug-n-play løsning som på din Yamaha, der forsøger at tænke for dig.
Jeg sad lige og læste lidt på den der mrx-300 (tror jeg vistnok den hed). Jeg er ikke helt sikker på, at jeg blev ret meget klogere af det. Men jeg tror det er fordi jeg forbinder en EQ (Equalizer) med en traditionel Equalizer, hvor man juster lyden frekvensmæssigt (eller båndmæssigt) fra bas til diskant.
Hvis ellers jeg har forstået den her anthem korrekt, så har det absolut intet med det at gøre? Ydermere bliver det målt på en langt mere korrekt måde, end blot med en (i min Yamahas øjne) simpel mikrofon.
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Hvis man bare justerer EQ "i blinde", så er jeg enig med dig i at det bliver noget rod. Så er det bedre at lade være. Men at bruge EQ til at mindske rummets påvirkning (som ikke nødvendigvis skyldes at rummet er dårligt, selv det bedste rum påvirker lyden), det er uafhængigt af hvilken type materiale du spiller. At mindske et boom som rummet har ved f.eks. 60 Hz, det er en fordel uanset hvad du spiller. At justere en EQ "til det lyder godt", det er ganske rigtigt håbløst. Nogenlunde lige så håbløst som at kigge på en film, og justerer billedet til det ser "rigtigt" ud (hvordan ved du hvordan den pågældende film skal se ud?)
 
Den såkaldt EQ som jeg har set nogen nævne på eksempelvis Yamaha i form af Dolby ProLogic. Det har efter min opfattelse heller intet med EQ at gøre. De forskellige Rooms, Hall osv. er heller ikke EQ. Dolby prologic er surround dekoderen, mens de andre er DSP effekter.
Traditionelt set, så er EQ det samme som i gamle dage, hvor der sad en drejeknap til bas og diskant. Det er EQ efter min opfattelse.
Jeg beklager meget, hvis jeg har misforstået det, og anthem bruger begrebet i anden henseende.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu