recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Er du færdig med Marantz?
Ellers kunne en SR 7005 jo også godt begå sig godt iblandt det selskab du har listet Wink

Min erfaring med marantz var desværre ikke for god. Så nu er det tid til at prøve andre ting.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 22:13
Jeg har selv prøvet lidt af hvert, NAD, Pioneer, Onkyo, Marantz. Hvis jeg stod og skulle have en surround reciever NU valgte jeg Anthem.

Kan fortælle lidt om min erfaring med de forskellige mærker.
NAD: Rigtig god, stærk forstærker til prisen, men håbløst forældet og det virker mest som om det er lavet som en stereoforstærker og så bare med et par ekstra kanaler. Synes aldrig jeg kunne få film lyden til at fungere rigtigt.

Pioneer: Har haft VSX-915-s og LX81 og erfaring fra begge er at lyden er i den lyse ende, men god lyd. Dog er det meget, meget svært at sætte op og de mest basale funktioner fejler. F.eks. delefrekens. Kan vælge 50 hz, 80 hz, 100 hz. Det virker meget besynderligt at det ikke kan vælges mere præcis når man kan sætte afstand til højtaler helt ned til CM mål.

Marantz: Her har jeg bedst erfaring. Varm klang og god fokus på både stereo og surround. Kvaliteten igennem recieveren er høj. Har ikke ejet en (dog haft på lån). Har lidt fortrudt jeg købte LX81 og ikke 6003 :-)

Onkyo: Vil jeg ikke anbefale. Funktionsmæssigt ligger onkyo dog i toppen af poppen, for der er stort set mulighed for alt, men det er som om det er glemt den skal levere lyden. Synes umiddelbart ikke der lyd mæssigt var stor forskel mellem dén og min pio VSX-915 når man sammenlignede i samme situationer som f.eks. musik og dvd med DTS.

Længere smører, håber du kan bruge det til noget :-)
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har selv prøvet lidt af hvert, NAD, Pioneer, Onkyo, Marantz. Hvis jeg stod og skulle have en surround reciever NU valgte jeg Anthem.

Kan fortælle lidt om min erfaring med de forskellige mærker.
NAD: Rigtig god, stærk forstærker til prisen, men håbløst forældet og det virker mest som om det er lavet som en stereoforstærker og så bare med et par ekstra kanaler. Synes aldrig jeg kunne få film lyden til at fungere rigtigt.

Pioneer: Har haft VSX-915-s og LX81 og erfaring fra begge er at lyden er i den lyse ende, men god lyd. Dog er det meget, meget svært at sætte op og de mest basale funktioner fejler. F.eks. delefrekens. Kan vælge 50 hz, 80 hz, 100 hz. Det virker meget besynderligt at det ikke kan vælges mere præcis når man kan sætte afstand til højtaler helt ned til CM mål.

Marantz: Her har jeg bedst erfaring. Varm klang og god fokus på både stereo og surround. Kvaliteten igennem recieveren er høj. Har ikke ejet en (dog haft på lån). Har lidt fortrudt jeg købte LX81 og ikke 6003 :-)

Onkyo: Vil jeg ikke anbefale. Funktionsmæssigt ligger onkyo dog i toppen af poppen, for der er stort set mulighed for alt, men det er som om det er glemt den skal levere lyden. Synes umiddelbart ikke der lyd mæssigt var stor forskel mellem dén og min pio VSX-915 når man sammenlignede i samme situationer som f.eks. musik og dvd med DTS.

Længere smører, håber du kan bruge det til noget :-)
Meget. tak for dit svar. Jeg er enig i du det siger omkring Nad, de er ikke helt fremme i skoene når man snakker om de nyeste funktioner, men jeg syntes lydkvaliteten er i orden. Onkyo har en hulens masse fuktioner som jeg aldrig kommer til at bruger og derfor har den aldrig rigtig været inde i billedet.
Jeg tror jeg er nået så langt nu at valget ligger mellem Anthem og NAD. Så jeg tror jeg prøver at bruge weekenden på disse to modeller.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:49
Jeg kan lide NAD fordi de kalder en spade for en spade.. Dog kan man af og til savne lidt muligheder for at tweake lyden, bare at tweake den. Men hvor tit det så er nødvendigt er så en smagssag. Held og lykke med dit køb!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 22:10
Hvad med H/K de virker og er super strøm stærke
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Hej Alle.
Jeg er interesseret i at høre jeres mening. Jeg har forelsket mig i 3 recivere i 10k klassen. Det er svært for mig at vælge den eneste ene ud. Lad mig høre hvad i ville vælge og hvorfor. Valget stå mellem følgende.
 
NAD T765HD surround reciever fra hifiklubben pris. 9.999.-
Anthem MRX-300 surround reciever fra KT radio. pris. 9.995.-
Pioneer VSX-LX53 surround reciever fra lydportalen. pris 10.999.-
 
Jeg glæder mig til at høre jeres meninger.
 
Mit valg ville være - i prioriteret rækkefølge:
 
Anthem MRX-500  (ca. 15.000,-)
Anthem MRX-300  (ca. 10.000,-)
Yamaha RX-V3067  (ca. 12.000,-)
 
Hvorfor? Tjah, Anthem kalibrerings- og opsætningssystem er bare i særklasse. De er på papiret ikke så kraftige, men i den virkelige verden yder de det de er opgivet til - i modsætning til de fleste andre.
Hvorfor Yamaha'en? Tjoh, den gør bare så meget rigtigt - billede (gengivelse, skalering), ease of use (tilslutninger, opsætning, funktionalitet) og lyd (den lyder rigtig godt).
 
M.v.h.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De er på papiret ikke så kraftige, men i den virkelige verden yder de det de er opgivet til - i modsætning til de fleste andre.


Enig med dig hele vejen rundt (Aner intet om Yamaha). Vil blot påpege at NAD også kan levere hvad de lover, det er det de lever på Smile
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


 
Mit valg ville være - i prioriteret rækkefølge:
 
Anthem MRX-500  (ca. 15.000,-)
Anthem MRX-300  (ca. 10.000,-)
Yamaha RX-V3067  (ca. 12.000,-)
 
Hvorfor? Tjah, Anthem kalibrerings- og opsætningssystem er bare i særklasse. De er på papiret ikke så kraftige, men i den virkelige verden yder de det de er opgivet til - i modsætning til de fleste andre.
Hvorfor Yamaha'en? Tjoh, den gør bare så meget rigtigt - billede (gengivelse, skalering), ease of use (tilslutninger, opsætning, funktionalitet) og lyd (den lyder rigtig godt).
 
M.v.h.

hvis du kan, så vent på Hother's anmeldelse!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De er på papiret ikke så kraftige, men i den virkelige verden yder de det de er opgivet til - i modsætning til de fleste andre.


Enig med dig hele vejen rundt (Aner intet om Yamaha). Vil blot påpege at NAD også kan levere hvad de lover, det er det de lever på Smile

- men kun deres Master serie. De snyder også med deres andre forstærkere, de gør de bare ikke så meget som eks. Onkyo
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De er på papiret ikke så kraftige, men i den virkelige verden yder de det de er opgivet til - i modsætning til de fleste andre.


Enig med dig hele vejen rundt (Aner intet om Yamaha). Vil blot påpege at NAD også kan levere hvad de lover, det er det de lever på Smile

- men kun deres Master serie. De snyder også med deres andre forstærkere, de gør de bare ikke så meget som eks. Onkyo


De gælder alt hvad de laver.. Ikke kun deres master serie.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De er på papiret ikke så kraftige, men i den virkelige verden yder de det de er opgivet til - i modsætning til de fleste andre.


Enig med dig hele vejen rundt (Aner intet om Yamaha). Vil blot påpege at NAD også kan levere hvad de lover, det er det de lever på Smile

- men kun deres Master serie. De snyder også med deres andre forstærkere, de gør de bare ikke så meget som eks. Onkyo


De gælder alt hvad de laver.. Ikke kun deres master serie.

Har du da også målt efter?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 00:30
Næh.. Dvs. du har målt dem alle sammen efter? Smile

Redigeret af Therien - 21-Maj-2011 kl. 00:31
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu